Το project Vision 357 Speedster βασίζεται στην τεχνολογία της Porsche 718 GT4 e-performance, αλλά μας θυμίζει κάτι… εμβληματικό.
Οι ηλεκτροκινητήρες και η τεχνολογία μπαταριών προέρχονται από την Mission R και το πλαίσιο από την 718 GT4 Clubsport.
Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Goodwood Festival of Speed, η σχεδιαστική μελέτη θα παρουσιαστεί και στο φετινό Rennsport Reunion στις ΗΠΑ, στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Σχεδιαστικά, βεβαίως, η αμιγώς ηλεκτρική Porsche Vision 357 Speedster είναι ξεκάθαρο ότι αποτίει φόρο τιμής στην ιστορική 356.
Συνολικά, η Porsche παρουσίασε περισσότερα από 15 νέα και κλασικά μοντέλα στους χώρους του Δουκάτου του Ρίτσμοντ στο Δυτικό Σάσεξ.
Και δεδομένου ότι η 356 έχει περάσει στη συλλογική μνήμη της μάρκας τόσο ως κάμπριο όσο και ως κουπέ, η ίδια λογική ισχύει και για το concept car: «Μπορούν να είναι μόνο δύο», λέει ο Μίκαελ Μάουερ Αντιπρόεδρος του Τμήματος Style του Porsche Group.
Porsche: Λαμπερό DNA με φρέσκα γονίδια
«Η Porsche Vision 357 Speedster ενσαρκώνει την ουσία της μάρκας. Οδηγική απόλαυση και δυναμική οδήγησης σε συνδυασμό με μια εξαιρετικά καθαρή μορφή. Όπως και με το Mission X που παρουσιάσαμε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, αυτό το μοντέλο αποδεικνύει ότι ακόμα και με φρέσκα σχεδιαστικά γονίδια, το DNA της Porsche λάμπει».
Το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει το στενό, κοντό παρμπρίζ που είναι χαρακτηριστικό ενός speedster, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στο monocoque αμάξωμα του αυτοκινήτου.
Η δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου καλύπτεται από ένα κάλυμμα tonneau του τύπου που κάποτε ήταν συνηθισμένο στα ανοιχτά σπορ αυτοκίνητα. Το προσκέφαλο του οδηγού μοιάζει να αιωρείται στον αέρα λόγω του τεχνιέντως σχεδιασμένου στοιχείου από άνθρακα που βρίσκεται πίσω του. Και πίσω από αυτό βρίσκεται η θύρα φόρτισης και το σημείο ασφάλισης για την κλασική οροφή του speedster.
Το δίχρωμο concept με τις γκρίζες αποχρώσεις Marble Grey και Grivelo Grey Metallic είναι εμπνευσμένο από ιστορικούς προδρόμους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως τα μπροστινά φτερά που χρησιμοποιούνται για την προστασία από τις πέτρες σε… αγωνιστικά σενάρια και τα μπροστινά φτερά, τα οποία διαθέτουν το πιο σκούρο μεταλλικό χρώμα.
Οι μπροστινοί τροχοί είναι επίσης βαμμένοι σε Grivelo Grey Metallic. Αυτό συμπληρώνεται από τις αντιθέσεις σε Miami Blue, για παράδειγμα στους μηχανισμούς ταχείας απελευθέρωσης του μπροστινού καπό.
Το επετειακό λογότυπο με το μεγάλο “75” και τα δύο έτη “1948” και “2023” φέρουν Grivelo Grey Metallic και Miami Blue – μια φρέσκια εναλλακτική λύση σε σχέση με τα διακοσμητικά στοιχεία του κουπέ Vision 357, όπου το κόκκινο χρησιμοποιήθηκε ως πρόσθετο χρώμα.
Πάνω από αυτό υπάρχουν μονόκεροι σε στυλ κόμικς μπροστά από τους πίσω τροχούς. Το μυθικό πλάσμα σχεδιάστηκε ειδικά για το πρωτότυπο αυτοκίνητο από τους σχεδιαστές της Porsche, οι οποίοι έβαλαν επίσης το χέρι τους στο δυναμικό λογότυπο “Speedster”.
Οι κάμερες αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέφτες. Όπως και στους κλασικούς προγόνους, δεν είναι τοποθετημένες στις πόρτες, αλλά πιο μπροστά στα φτερά. Στο ανοιχτό 357, διαθέτουν ένα νέο, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο σχήμα που θυμίζει φτερά.
Άλλες λεπτομέρειες της εξωτερικής σχεδίασης είναι οικείες από το αδελφό πρωτότυπο αυτοκίνητο: το φωτεινό σήμα τεσσάρων σημείων στο μπροστινό μέρος έχει στρογγυλό σχεδιασμό που θυμίζει την Porsche 356.
Τα πίσω φώτα βρίσκονται πίσω από μια διάταξη μοτίβων από μικροσκοπικές οπές που έχουν εγκολπωθεί στο ίδιο το αμάξωμα. Μια άλλη αναφορά στην πρώτη σειρά μοντέλων της Porsche είναι το κάθετο μοτίβο της μάσκας στο πίσω μέρος. Το τρίτο φως φρένων είναι ενσωματωμένο στο σχέδιο της μάσκας.
Porsche: Πλήρως οδηγοκεντρικός προσανατολισμός
Το φαρδύ μετατρόχιο προκαλεί μια «μάτσο»εντύπωση και ενισχύει την οδηγική σταθερότητα. Οι ζάντες 20 ιντσών είναι κατασκευασμένες από μαγνήσιο και είναι εξοπλισμένες με καπάκια από ανθρακονήματα και κεντρικές κλειδαριές.
Οπτικά, θυμίζουν επίσης έναν θρυλικό τροχό της Porsche: οι 356 A και 356 B με ταμπούρα φρένων είχαν ζάντες με τον εντυπωσιακά μεγάλο κύκλο μπουλονιών των 205 χιλιοστών.
Το εσωτερικό είναι περιορισμένο στα ουσιώδη και πλήρως προσανατολισμένο στον οδηγό. Η χαμηλά τοποθετημένη θέση του καθίσματος είναι η πεμπτουσία του σπορ.
Το προστατευτικό του καθίσματος από CFRP είναι ενσωματωμένο στο monocoque. Ο οδηγός κάθεται σε μαξιλαράκια με επένδυση Racetex και συγκρατείται σταθερά στη θέση του από ζώνη ασφαλείας έξι σημείων με ιμάντα ζώνης Miami Blue.
Ο πίνακας οργάνων βρίσκεται πάνω από την κολόνα του τιμονιού ως διάφανη οθόνη. Το αγωνιστικό τιμόνι αποτελεί παράδειγμα απλότητας και τα επιμέρους χειριστήρια ταιριάζουν με το εξωτερικό χρώμα Miami Blue.
Ολόκληρο το ταμπλό έχει φινίρισμα από ανθρακονήματα. Ως εναλλακτική λύση για ένα συμβατικό ντουλαπάκι, οι ιμάντες Miami Blue στο επάνω δεξί τμήμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη στερέωση αξεσουάρ.
Απλοί υφασμάτινοι ιμάντες αντικαθιστούν τις συμβατικές χειρολαβές των θυρών. Αυτή η λεπτομέρεια από το αγωνιστικό περιβάλλον εξοικονομεί βάρος.
Δείτε το βίντεο: