Η Porsche δε θέλει να εγκαταλείψει ακόμα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, έτσι βρήκε τρόπο να ξεγελάσει την ηλεκτροκίνηση και να συνεχίσει να χρησιμοποιεί πιστόνια και μπιέλες για όσο το δυνατόν περισσότερο, αντί για μπαταρίες και πηνία.
Η γερμανική εταιρεία αναγνωρίζει ότι πρέπει να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, όμως θεωρεί ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πολλά να μας προσφέρουν ακόμα. Έτσι, αποφάσισε να καταφύγει στα συνθετικά καύσιμα.
Πρόκειται για μια απόφαση που έχει πάρει εδώ και αρκετό καιρό, όμως τώρα το πρόγραμμα μπαίνει σε μια ιδιαίτερα σημαντική φάση, καθώς το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμές.
Τα συνθετικά καύσιμα έχουν στόχο να μειώσουν ή ακόμα και να μηδενίσουν την επίδραση των μετακινήσεων στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Αυτό το καταφέρνουν κυρίως επειδή δεν προέρχονται από εξόρυξη πετρελαίου, αλλά παράγονται εργαστηριακά. Η μέθοδος που έχει επιλέξει η Porsche για τα δικά της συνθετικά καύσιμα περιλαμβάνει τη δέσμευση άνθρακα και υδρογόνου από την ατμόσφαιρα. Στη συνέχεια τα δύο στοιχεία ενώνονται ώστε να παραχθεί μεθανόλη, η οποία με τη σειρά της μετατρέπεται στο τελικό προϊόν που είναι η βενζίνη.
Porsche 911 GT3: Ίσως η καλύτερη Porsche που φτιάχτηκε ποτέ
Με αυτόν τον τρόπο το ισοζύγιο των ρύπων παραμένει σταθερό. Δηλαδή οι ρύποι που θα προκύψουν όταν καεί αυτή η βενζίνη αντισταθμίζονται από εκείνους που συλλέχθηκαν από την ατμόσφαιρα προκειμένου να παραχθεί. Ουσιαστικά αφαιρούμε άνθρακα από την ατμόσφαιρα, τον κάνουμε βενζίνη και τον εκπέμπουμε ξανά. Έτσι, δεν υπάρχει προσθήκη νέας ποσότητας άνθρακα στην ατμόσφαιρα, οπότε δεν εντείνεται το πρόβλημα της ρύπανσης του αέρα.
Μοναδικό ερωτηματικό στη διαδικασία είναι η ενέργεια που θα χρησιμοποιούν τα εργοστάσια που θα αναλάβουν την παραγωγή των συνθετικών καυσίμων. Όμως αν η ενέργειά τους προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, τότε η επιπλέον μόλυνση είναι μηδενική.
Μέσα στο 2020 η Porsche ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με τις Siemens Energy, AME, Enel και τη χιλιανή πετρελαϊκή εταιρεία ENAP, ώστε να κατασκευαστεί μία μονάδα παραγωγής συνθετικών καυσίμων σε βιομηχανική κλίμακα. Αυτή η μονάδα θα ξεκινήσει να λειτουργεί το 2022 και η παραγωγική της ικανότητα θα φτάσει μέχρι και τα 55 εκατομμύρια λίτρα ανά έτος μέχρι το 2024, ενώ μέχρι το 2026 η παραγωγή θα έχει δεκαπλασιαστεί.
Μεταξύ των σημαντικότερων πλεονεκτημάτων που προσφέρουν τα συνθετικά καύσιμα σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche, Όλιβερ Μπλουμ, είναι ότι δεν απαιτούν καμία νέα υποδομή. Μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το ευρύτατο και πλήρως ανεπτυγμένο δίκτυο μεταφοράς και προσφοράς των ορυκτών καυσίμων ώστε να φτάνουν κοντά στον τελικό καταναλωτή, ενώ ίδια ακριβώς παραμένει και η διαδικασία ανεφοδιασμού. Στην πράξη δε θα υπάρξει καμία αλλαγή τόσο στον τρόπο λειτουργίας του σχετικού εμπορικού κλάδου όσο και στην καθημερινότητα των καταναλωτών, καθώς δεν απαιτούνται αλλαγές στους κινητήρες προκειμένου να καεί το νέο καύσιμο. Το μόνο που θα αλλάξει η υιοθέτησή τους είναι η μη επιβάρυνση του περιβάλλοντος με επιπλέον άνθρακα, ενώ θα υπάρχει όφελος και σε άλλους ρύπους καθώς τα συνθετικά καύσιμα εκπέμπουν μειωμένα οξείδια του αζώτου, αλλά και μικροσωματίδια.
Θα καταφέρουν με αυτόν τον τρόπο οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να παραμείνουν στο προσκήνιο;
Η ολική επικράτηση της ηλεκτροκίνησης είναι αναπόφευκτη;
Ή μήπως οι δύο τρόποι κίνησης θα συνυπάρχουν, βρίσκοντας ο καθένας τη θέση του σε διαφορετικές εφαρμογές;