Μπορεί τα ηλεκτρικά να έχουν αρχίσει ήδη να γνωρίζουν μεγάλη άνθιση, όμως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν αρκετά χρόνια ζωής ακόμα. Αυτό είναι κάτι που το γνωρίζει η Porsche Και σκοπεύει να τους διατηρήσει ζωντανούς όσο το δυνατόν περισσότερο.
Επειδή, όμως, το ζήτημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι σοβαρό, ψάχνει τρόπους ώστε να το κάνει όσο πιο οικολογικά γίνεται.
Ο καλύτερος φαίνεται να είναι τα συνθετικά καύσιμα. Ο Γερμανός κατασκευαστής έχει από καιρό δηλώσει την υποστήριξή του στην εν λόγω τεχνολογία. Πλέον, όμως, έχει προχωρήσει και σε απτές ενέργειες.
Η σημαντικότερη είναι ότι έχει ξεκινήσει την παραγωγή συνθετικών καυσίμων. Ο τρόπος για να το κάνει αυτό είναι με τη χρήση υδρογόνου, το οποίο ενώνεται με άνθρακα. Από την ένωσή τους προκύπτει μεθανόλη, η οποία στη συνέχεια γίνεται υποκατάστατο βενζίνης.
Ο επόμενος στόχος της Porsche είναι η παραγωγή να γίνεται σε μονάδες που θα τροφοδοτούνται με ενέργεια αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ώστε η διαδικασία να μην επιβαρύνει το περιβάλλον.
Porsche: Μετέτρεψε φορτηγά σε powerbanks
Ωστόσο, η μεγάλη πρόκληση της εταιρείας είναι η τιμή αυτών των καυσίμων. Προς το παρόν ένα λίτρο κοστίζει 10 δολάρια. Επειδή αυτή η τιμή είναι ιδιαίτερα ακριβή, ο σκοπός είναι να πέσει περίπου στα 2 δολάρια ανά λίτρο ή χαμηλότερα. Με αυτόν τον τρόπο, η διαφορά τιμής συγκριτικά με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα θα είναι μικρή.
Τα συνθετικά καύσιμα αποτελούν μία λύση στην οποία θα στραφούν αρκετοί κατασκευαστές στο μέλλον. Εκτός από τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να πωλούνται τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει να υπάρχουν καύσιμα και για εκείνα που βρίσκονται ήδη στους δρόμους. Με τα οχήματα στους δρόμους του πλανήτη να μετράνε πολλά εκατομμύρια, δεν μπορούμε να περιμένουμε τη σταδιακή απομάκρυνσή τους λόγω φθοράς ή τρακαρισμάτων. Θα πρέπει να βρούμε κάποιον τρόπο να συνεχίσουμε να τα χρησιμοποιούμε, όμως χωρίς να επιβαρύνεται περαιτέρω η ατμόσφαιρα.
Χαρακτηριστικά ο Όλιβερ Μπλουμ, διευθύνων σύμβουλος της Porsche, δήλωσε ότι το 70% όλων των αυτοκινήτων που έχει παράξει η εταιρεία στην ιστορία της είναι ακόμα σε κυκλοφορία. Γι’ αυτό το σκοπό “τρέχει” ένα πιλοτικό πρόγραμμα, στο οποίο χρησιμοποιεί συνθετικά καύσιμα σε ιστορικά μοντέλα της σειράς 911. Συγκεκριμένα, από τη γενιά 993.
Σύμφωνα με τον Μπλουμ, τα συνθετικά καύσιμα θα είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό περίπου σε μία δεκαετία.