Η Toyota το έχει δηλώσει: Εχθρός είναι οι ρύποι και όχι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, ρίχνοντας έμμεσα τα βέλη σχεδόν σε όλους που έχουν βιαστεί να βάλουν ταφόπλακα σε οτιδήποτε πέρα από τον ηλεκτρισμό.
Η Ιαπωνική φίρμα φαίνεται πως έχει δει στο υδρογόνο ένα μέλλον εξίσου καθαρό με αυτό των ηλεκτρικών και έχει σκοπό να επενδύσει πολλά, τόσο για την αξιοποίηση του όσο και για την διάδοση του στον κόσμο.
Ήδη έχει κατασκευάσει το πρώτο μοτέρ που λειτουργεί ακριβώς όπως ένας βενζινοκινητήρας όμως καίει υδρογόνο και μάλιστα μπορεί να παράγει και εκπληκτικό ήχο. Σύνολο που πιθανότατα θα δούμε και στο νέο Prius, την ώρα που η εταιρία ετοιμάζει μέχρι και διαδικτυακό event εντός του μήνα με στόχο να προωθήσει το υδρογόνο και να δείξει πως η ηλεκτροκίνηση είναι μία εναλλακτική και όχι ο μονόδρομος.
Δείτε ακόμα
Είναι τόσο καθαρό το υδρογόνο;
Πιο πάνω αναφέραμε ότι το εν λόγω σύνολο είναι σχεδόν απαλλαγμένο από ρύπους. Ο λόγος είναι ότι εκπέμπει πολύ μικρές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα (CO2) λόγω της φυσιολογικής ποσότητας λαδιού που καίγεται. Eπίσης εκπέμπει πολύ μικρές ποσότητες οξειδίων του αζώτου (NOx) λόγω της καύσης του οξυγόνου (για να καεί το υδρογόνο χρησιμοποιείται το οξυγόνο που υπάρχει στον αέρα, όπως συμβαίνει δηλαδή σε κάθε κινητήρα εσωτερικής καύσης). Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι παραπάνω ρύποι είναι τόσο χαμηλοί που δεν μπορούν να ακυρώσουν τον “καθαρό” χαρακτήρα του εν λόγω συνόλου.
Από τη μία έχουμε την Porsche η οποία επενδύει πολύ στα συνθετικά καύσιμα και από την άλλη την Toyota η οποία δοκιμάζει να συνδυάσει το υδρογόνο με τα κλασικά μοτέρ. Μήπως τελικά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δε θα πεθάνουν αλλά απλά θα εξελιχθούν ώστε να γίνουν πιο καθαροί;
Δείτε εδώ και ένα βίντεο που αποδεικνύει τα παραπάνω