Μετά από 25 ολόκληρα χρόνια έπεσε η αυλαία για τη Lotus Elise, καθώς η βρετανική εταιρεία των σπορ μοντέλων εισέρχεται σε μια νέα εποχή.
Από το 1996 μέχρι το 2021 η Lotus κατασκεύασε συνολικά 35.124 Elise. Η τελευταία ήταν στην έκδοση Sport 240 Final Edition βαμμένη σε κίτρινο χρώμα. Σύμφωνα με τη Lotus η Elise θα αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα της για πολλούς λόγους.
Η μινιμαλιστική της μηχανική αρχιτεκτονική και οδηγική της ακρίβεια εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία της Lotus. Μια παγκόσμια πρωτιά της Elise ήταν το σασί της από εξωθημένο και συγκολλημένο αλουμίνιο, ενώ η καινοτομία της αυτή αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τα Alpine A110, Morgan Aero και Aston Martin Vanquish. Εξελίχτηκε ακόμα περισσότερο όταν αναπτύχθηκε η Evora.
Η αρχική τιμή της Elise το 1996 διαμορφώνονταν στα 22.481 ευρώ, έτσι έγινε η πιο προσιτή Lotus. Μέχρι τότε η φτηνότερη επιλογή ήταν η Esprit, η οποία στην έκδοση GT3 ξεκινούσε από 47.336 ευρώ.
Δείτε ακόμα
Αξίζει να αναφέρουμε ότι με την Elise η Lotus επέστρεψε στην αγορά της Βόρειας Αμερικής το 2004. Για να μπορέσει να κάνει απόβαση στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού η Elise απέκτησε αερόσακους και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας.
Παράλληλα η Elise συνέβαλε στην προώθηση της Lotus στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Παράδειγμα αποτελεί το Lotus Cup Europe ή το Lotus Ladies Cup, το οποίο ξεκίνησε το 2011 και κράτησε τέσσερις σεζόν.
Λίγο μετά το λανσάρισμα της Elise ξεκίνησε η Ακαδημία Οδήγησης της Lotus που εξακολουθεί να είναι δημοφιλής με δραστηριότητες σε Γαλλία, Ιταλία, Μαλαισία, Η.Π.Α και στη Βρετανία.
Τέλος, γνωρίζετε ότι τα Opel Speedster, Tesla Roadster, Hennessy Venom GT και Pininfarina Enjoy βασίζονταν στην Elise;