Πώς κάνεις ένα βαρύ αυτοκίνητο να πηγαίνει πιο γρήγορα και από αεροπλάνο, χωρίς να πρέπει να το οδηγήσει επαγγελματίας οδηγός;
Ουσιαστικά η Bugatti έχει καταφέρει κάτι αδιανόητο. Φτιάχνει τεράστια και βαριά αυτοκίνητα, τα οποία πιάνουν ακόμα και 100 χλμ./ώρα περισσότερα από μονοθέσια της Formula 1, ωστόσο μπορεί να τα οδηγήσει ο οποιοσδήποτε.
Πώς κάνεις κάτι τέτοιο, όμως;
Η γαλλική μάρκα μας αναλύει κάποιες παραμέτρους με βάση τη Chiron Super Srort. Πρόκειται για την ελάχιστα πιο αργή εκδοχή της Super Sport 300+ που το 2019 κατάφερε να περάσει τα 300 μίλια/ώρα και να “πιάσει” τα 490.484 χλμ./ώρα. Η “απλή” Super Sport πάει “μόνο” μέχρι τα 440 χλμ./ώρα.
Κινητήρας
Στη Super Sport ο γνώριμος και από τις άλλες εκδόσεις της Chiron κινητήρας αποδίδει 100 ίππους περισσότερους. Αν και η αύξηση ποσοστιαία είναι μικρή, δεν έγινε μόνο με παρεμβάσεις στο λογισμικό. Αντίθετα, έπρεπε να μεγαλώσει το μέγεθος των τεσσάρων turbo και ο κόφτης για το W16 σύνολο των 8 λίτρων να πάει 300 σ.α.λ. πιο ψηλά. Επιπλέον, η εξάτμιση έπρεπε να φτιαχτεί από τιτάνιο με τη μέθοδο της τρισδιάστατης εκτύπωσης, ώστε τα καυσαέρια να αναμειγνύονται με κρύο αέρα και να απομακρύνονται πιο εύκολα από το πίσω μέρος του αμαξώματος.
Κιβώτιο
Για να επιτευχθεί η τόσο μεγάλη τελική ταχύτητα, η έβδομη και τελευταία σχέση του κιβωτίου έπρεπε να γίνει 3.6% πιο “μακριά”. Χαρακτηριστικά, η αλλαγή από έκτη σε έβδομη σχέση γίνεται όταν το αυτοκίνητο πιάσει 400 χλμ./ώρα.
Αεροδυναμική
Η διαχείριση του αέρα σε αυτές τις ταχύτητες είναι κρίσιμη. Γι’ αυτό οι άνθρωποι της Bugatti έφτιαξαν νέες αεροκουρτίνες μπροστά, οι οποίες κατευθύνουν τον αέρα και τον κάνουν να μένει κολλημένος στο αμάξωμα, ώστε να προσφέρει κάθετη δύναμη με όσο το δυνατό λιγότερη οπισθέλκουσα.
Δείτε ακόμα
Σε αυτό το πλαίσιο, πάνω από τα μπροστά φτερά υπάρχουν 9 τρύπες. Μέσω αυτών εκτονώνεται η αεροδυναμική πίεση που μαζεύεται στους θόλους των τροχών και δημιουργούνται επιπλέον 20 – 30 κιλά κάθετης δύναμης στα 380 χλμ./ώρα. Ένας ακόμα λόγος ύπαρξης αυτών των τρυπών είναι ως φόρος τιμής στην EB110, το μοντέλο που έβγαζε η Bugatti πριν από τη Veyron και ήταν και αυτό για ένα διάστημα, το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής του κόσμου.
Ανάρτηση
Το πιο μακρύ αμάξωμα της Super Sport συγκριτικά με τις άλλες εκδόσεις σημαίνει και αυξημένο βάρος, οπότε η ανάρτηση έγινε πιο σφιχτή κατά 7% για να αντέξει το επιπλέον φορτίο. Ακόμα, αυτή η αλλαγή σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα είναι σταθερό, όσο και αν ανέβει το κοντέρ.
Τροχοί
Γενικά οι τροχοί πρέπει να έχουν όσο γίνεται μικρότερο βάρος, ώστε να μειώνονται οι δυνάμεις που προκαλεί η περιστροφή τους, ειδικά σε πολύ μεγάλες ταχύτητες. Έτσι, κάθε γραμμάριο μετράει. Η Bugatti, όμως, κατάφερε να μειώσει το βάρος των τροχών κατά 4 κιλά στον καθένα (δηλαδή 16 κιλά λιγότερα στο σύνολο). Πρόκειται για πολύ μεγάλο επίτευγμα, δεδομένου ότι το έκανε πετυχαίνοντας να διατηρήσει την αντοχή τους.
Ελαστικά
Ως γαλλική μάρκα, η Bugatti συνεργάστηκε με την επίσης γαλλική Michelin ώστε να δημιουργηθούν ελαστικά ικανά να διαχειριστούν το βάρος, τη δύναμη και την ταχύτητα της Chiron Super Sport. Όταν ένα αυτοκίνητο καταπονεί τόσο πολύ τα ελαστικά του, χρειάζεσαι κάτι ειδικά σχεδιασμένο και όχι μία λύση από τις υπάρχουσες που κυκλοφορούν στην αγορά.