Οι πρώτες «ρωγμές» από το «σεισμό» που προκάλεσε ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία, έχουν αρχίσει πλέον να φαίνονται και στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Volkswagen λοιπόν αναγκάστηκε να διακόψει προσωρινά την παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην πατρίδα της, τη Γερμανία. Αναλυτικότερα, το εργοστάσιο του Τσβικάου αναστέλλει την παραγωγική του δραστηριότητα από την Τρίτη έως την Παρασκευή, όπου κατασκευάζονται τα ηλεκτρικά Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron και Cupra Born.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το εν λόγω εργοστάσιο είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη που κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η ημερήσια παραγωγή του ανέρχεται σε 1.200 οχήματα.
Παράλληλα το εργοστάσιο στη Δρέσδη, όπου κατασκευάζεται το ID.3, θα τραβήξει «χειρόφρενο» στην παραγωγή από την Τετάρτη έως την Παρασκευή.
Για ποιο λόγο όμως αναστέλλεται η παραγωγή εργοστασίων που βρίσκονται σε γερμανικό έδαφος;
Διαβάστε ακόμα
Διότι η Volkswagen βλέπει να έρχονται σημαντικές ελλείψεις στην αλυσίδα εφοδιασμού της. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το παγκόσμιο δίκτυο προμηθευτών του Ομίλου Volkswagen, περιλαμβάνει περισσότερους από 40.000 προμηθευτές, ενώ ορισμένοι βρίσκονται στη δυτική Ουκρανία.
Συγκεκριμένα από εκεί η Volkswagen προμηθεύεται πλεξούδες ηλεκτρικών καλωδίων. Όπως είναι απόλυτα λογικό οι τοπικοί προμηθευτές, υπό τις παρούσες συνθήκες, δε μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντα τους.
Σημαντικά προβλήματα όμως θα αντιμετωπίσει ο Όμιλος Volkswagen και από τις απαγορεύσεις εξαγωγών, καθώς στην πόλη η Καλούγα της Ρωσίας, η οποία βρίσκεται 180 χλμ. νοτιοδυτικά της Μόσχας, παράγονται τα Tiguan, Polo, Skoda Rapid, Audi Q7 και Q8.
Ένα ακόμα πλήγμα λοιπόν για τη Volkswagen, η οποία εξαιτίας της παγκόσμιας έλλειψης μικροτσίπ, το 2021 κατασκεύασε 330.000 λιγότερα αυτοκίνητα, στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ.