Καινούργιο αυτοκίνητο; Ίσως από τις μεγαλύτερες χαρές που μπορεί να νιώσει κάποιος σε αυτή τη ζωή. Ο ενθουσιασμός απερίγραπτος και σίγουρα ο οδηγός θέλει να ανακαλύψει όλα τα ταλέντα του νέου του αυτοκινήτου. Πρέπει όμως να κάνει υπομονή και να είναι «κύριος» για 1.000χλμ. Γιατί; Για να το «στρώσει» σωστά.
Αν και δεν είναι υποχρεωτικό, είναι σχεδόν άγραφος νόμος που πηγάζει από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πρώτα 1.000 – 1.500χλμ. ενός καινούργιου αυτοκινήτου οφείλουν να γίνουν σωστά και παραδειγματικά.
27.000 κυβικά! Όχι, δεν το γράψαμε λάθος
Δεν παρέχονται στρωμένοι οι κινητήρες από το εργοστάσιο;
Όλα τα αυτοκίνητα πριν βγουν στην κυκλοφορία έχουν ρονταριστεί από τον κατασκευαστή. Όμως αυτή η διαδικασία απέχει έτη φωτός από τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης αλλά και το τρόπο οδήγησης του κάθε οδηγού. Για αυτό και είναι συνετό τα πρώτα 1.000χλμ. να μην υπάρχει ζόρισμα τόσο σε κινητήρα όσο και στα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου.
Τί δεν πρέπει να κάνουμε τα πρώτα 1.000χλμ.
- Αποφεύγουμε να φορτώνουμε με πολύ βάρος το όχημα.
- Δεν χρησιμοποιούμε μεγάλες σχέσεις του κιβωτίου σε μικρές στροφές για να μην κρεμάει ο κινητήρας και λειτουργεί λάθος.
- Οδηγούμε στο ωφέλιμο φάσμα των στροφών.
- Αποφεύγουμε όσο γίνεται τη χρήση του κλιματισμού.
- Δεν ρυμουλκούμε.
- Δεν αφήνουμε τον κινητήρα στο ρελαντί να ζεσταθεί για πάνω από μισό λεπτό.
- Για να στρωθούν σωστά και τα φρένα – αποφεύγουμε τα σπινιαρίσματα, τα απότομα φρεναρίσματα και φυσικά δεν καβαλάμε πεζοδρόμια.