Σίγουρα έχετε ακούσει τη φράση «πόσα άλογα βγάζει τροχό». Γιατί το συγκεκριμένο νούμερο δεν ταιριάζει απόλυτα με την ιπποδύναμη που δηλώνει το εργοστάσιο για το κάθε μοντέλο; Ποια η διαφορά ισχύος κινητήρα με την πραγματική;
ADVERTISEMENT
Η ισχύς στον κινητήρα είναι από 5 έως 15% μεγαλύτερη από την ισχύ που μεταφέρει τελικά ο τροχός και ο λόγος είναι ο εξής:
- Η ισχύς του κινητήρα (BHP) μετριέται στον σφόνδυλο, ο οποίο αποτελεί το τελευταίο εξάρτημα του κινητήρα, πριν ακόμη η ισχύς περάσει από το σύστημα μετάδοσης.
- Η ισχύς στο τροχό (WHP) μετριέται στους τροχούς, αφού δηλαδή έχει περάσει η ενέργεια από διάφορα εξαρτήματα όπως το κιβώτιο, τον συμπλέκτη και το διαφορικό.
Έτσι λοιπόν ουσιαστικά η ισχύς που δηλώνεται στην άδεια κυκλοφορίας δεν είναι η πραγματική και χωρίς απώλειες. Η πραγματική ισχύς του αυτοκινήτου είναι αυτή η οποία εν τέλει γυρίζει τον τροχό.
Δέος: Κτήνος 2.300 ίππων κάνει το 0-100 σε 1.65 δευτ. με 4 ηλεκτροκινητήρες!
Η διαφορά σε ένα δικίνητο όχημα είναι από 5 έως και 10%, ενώ σε ένα 4κίνητο μπορεί να φτάσει και το 15%.