Εδώ και χρόνια το Nissan Qashqai φοράει το «στέμμα» στην κατηγορία των crossover, πάνω στο οποίο προστέθηκε ακόμα ένα «διαμάντι».
Του το πρόσφερε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών πρόσκρουσης. Το νέο Qashqai λάμπει πλέον περισσότερο, καθώς φωτίζεται με τα πέντε αστέρια στη βαθμολογία για την ασφάλεια του.
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του ιαπωνικού crossover παρέμεινε ακλόνητος, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας οι υψηλές πιέσεις που δέχτηκε το στήθος του πίσω επιβάτη, είχαν σαν αποτέλεσμα την οριακή προστασία στη συγκεκριμένη περιοχή του σώματος. Ωστόσο όλες οι υπόλοιπες κρίσιμες περιοχές του σώματος έλαβαν καλή ή επαρκή προστασία.
Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο και στην πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, όλες οι κρίσιμες περιοχές του σώματος είχαν καλή προστασία. Οι αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν στις δομές παραμόρφωσης της κινητής πλατφόρμας με την οποία συγκρούστηκε το Qashqai, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα αποτελούσε σοβαρό κίνδυνο για το άλλο όχημα.
Ο περιορισμός μετακίνησης του επιβάτη στην απέναντι εσωτερική μεριά του οχήματος, κατά τη διάρκεια της πλευρικής πρόσκρουσης, αξιολογήθηκε ως επαρκής. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι νέο Qashqai εξοπλίζεται με κεντρικό αερόσακο ως αντίμετρο έναντι τραυματισμών των μπροστινών επιβατών σε πλευρικές προσκρούσεις.
Στη σχετική δομική του EuroNCAP ο κεντρικός αερόσακος προσέφερε καλή προστασία στα κεφάλια των εμπρός επιβατών. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, είναι σε θέση να αποτρέψουν έναν τραυματισμό του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Διαβάστε ακόμα
Καλή ή επαρκής χαρακτηρίστηκε η προστασία για όλες τις κρίσιμες περιοχές στα σώματα των ανήλικων επιβατών, ηλικίας 6 και 10 ετών, τόσο στη μετωπική όσο και στην πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού απενεργοποιείται αυτόματα όταν τοποθετηθεί ένα παιδικό κάθισμα, στραμμένο προς τα πίσω, στο μπροστινό δεξιό κάθισμα.
Ο προφυλακτήρας του νέου Qashqai παρείχε καλή προστασία στα πόδια του πεζού, ωστόσο ανάμεικτα ήταν τα αποτελέσματα για την περιοχή της λεκάνης, καθώς σε ορισμένα σημεία του υπήρχε καλή και σε άλλα κακή προστασία. Από καλή ως επαρκής κυμάνθηκε η προστασία για το κεφάλι του πεζού πάνω στο εμπρός καπό.
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του Qashqai εντοπίζει, εκτός από άλλα οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς και ποδηλάτες. Κατά τη διάρκεια δοκιμών του συστήματος αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης απέναντι σε οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες, φάνηκε ότι η απόδοση του ήταν καλή, με τις συγκρούσεις να αποφεύγονται ή να περιορίζονται οι συνέπειες τους τις περισσότερες φορές.
Η ασπίδα ασφαλείας του Qashqai ενισχύεται με μια σειρά συστημάτων όπως η ηχητική ειδοποίηση για τις ζώνες σε όλα τα καθίσματα, η ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, η υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, το eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ κάμερα εντοπίζει τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας και συνδυάζεται με περιοριστή ταχύτητας.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης του Nissan Qashqai.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 91%
Προστασία παιδιών: 91%
Προστασία πεζών: 70%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 95%