Μπορεί όλοι οι προβολείς να είναι στραμμένοι προς την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο σχεδόν αθόρυβα βήματα προόδου σημειώνει και μια άλλη εναλλακτική μορφή ενέργειας.
Ο λόγος για την υδρογονοκίνηση, η οποία στην Ελλάδα, αλλά και σε πάρα πολλές χώρες, είναι άγνωστη λέξη. Ωστόσο το 2021 οι πωλήσεις των υδρογονοκίνητων οχημάτων σημείωσαν άνοδο +84%, όσο απίστευτο και αν ακούγεται. Βέβαια, ο αριθμός τους και πάλι φαίνεται μικρός, καθώς πέρυσι σε παγκόσμιο επίπεδο πουλήθηκαν συνολικά 15.500 οχήματα με κυψέλες καυσίμου.
Σημειώνεται ότι το 2020 οι πωλήσεις τους βρίσκονταν στις 8.400 μονάδες. Κοιτώντας και πιο πίσω τις πωλήσεις τους, βλέπουμε ότι από το 2011 δεν έχουν ξεπεράσει τις 41.700 μονάδες. Είναι όμως λογικό, καθώς λίγες εταιρείες διαθέτουν στη γκάμα τους κάποιο υδρογονοκίνητο μοντέλο, ενώ το απαραίτητο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού είναι ιδιαίτερα περιορισμένο. Ένα ακόμα «αγκάθι» αποτελούν οι αρκετά υψηλές τιμές των υδρογονοκίνητων μοντέλων.
Διαβάστε ακόμα
Δημοφιλέστερα πάντως υδρογονοκίνητα μοντέλα το 2021 ήταν τα Hyundai Nexo και Toyota Mirai, συγκεντρώνοντας αθροιστικά το 98% των πωλήσεων. Το Nexo λανσαρίστηκε το 2018, ενώ η δεύτερη γενιά του Mirai το 2019 φέρνοντας άνοδο 257% στις πωλήσεις του το 2021.
Μερίδιο από τη μικρή αυτή «πίτα» που μάλλον θα μεγαλώσει, σκοπεύει να διεκδικήσει η BMW που θα κατασκευάσει φέτος 100 υδρογονοκίνητες X5, ενώ η Kia ανακοίνωσε τα σχέδια της για οχήματα με κυψέλες καυσίμου το 2028. Η Audi τώρα για λογαριασμό του Ομίλου Volkswagen μελετά την εναλλακτική αυτή μορφή ενέργειας, ενώ στο «παιχνίδι» θέλουν να μπουν τα φορτηγά των Daimler και Volvo.
Πρώτη χώρα στις πωλήσεις υδρογονοκίνητων οχημάτων το 2021 ήταν, με σημαντική διαφορά, η Nότια Κορέα, όπου μεγάλος πρωταγωνιστής είναι το Nexo (9.208 πωλήσεις) που παίζει «εντός έδρας». Μιλώντας με αριθμούς το 2021 στην τοπική αγορά καταγράφηκαν σχεδόν 8.500 πωλήσεις, ενώ το 2020 περίπου 5.800 πωλήσεις. Το Mirai είχε μεγάλη απήχηση στην Αμερική με 2.629 πωλήσεις, ενώ σε Ιαπωνία και Ευρώπη σημείωσε 2.438 και 730 πωλήσεις αντίστοιχα.