Όσο και να προσέχεις ένα αυτοκίνητο, αργά ή γρήγορα κάποια μέρη του θα πρέπει να αλλαχτούν για να συνεχίσει να κινείται με ασφάλεια. Πόσο κοστίζουν οι πιο συνηθισμένες «βλάβες» σε ένα αυτοκίνητο όπως τα τακάκια, οι ιμάντες, αντλίες βενζίνης κτλ;
Αμορτισέρ
Μία μέτριας ποιότητας 4άδα αμορτισέρ κοστίζει κατά μέσο όσο 350-400 ευρώ ενώ τα εργατικά για την αλλαγή τους κυμαίνονται στα 70 ευρώ.
Δίσκο – πλατό
Κατά μέσο όρο, ανταλλακτικά και εργατικά για την αλλαγή του δισκοπλατό κοστίζουν 200 ευρώ. Για αυτό προσπαθούμε να έχουμε όσο πιο μικρή επαφή με το αριστερό πεντάλ γίνεται.
Αντλία βενζίνης – τρόμπα
Μεγάλο ρόλο παίζει το μέγεθος του αυτοκινήτου γι αυτό και θα αναφερθούμε σε ένα μικρομεσαίο. Η αγορά του ανταλλακτικού μαζί την εγκατάσταση κυμαίνεται στα 140 ευρώ.
Τακάκια
Πρέπει να αλλάζονται όταν το «ψωμί» τους έχει λιγοστέψει αισθητά για να αποφύγουμε και την περαιτέρω ζημιά στις δισκόπλακες. Μία τετράδα κοστίζει περί τα 50 ευρώ με τα εργατικά να είναι κατά μέσο όρο στα 20 ευρώ.
Μπαταρία
Κατά μέσο όσο αντέχει έως και 5 χρόνια, με τις καιρικές συνθήκες και τα διανυθέντα χιλιόμετρα να παίζουν τεράστιο ρόλο. Μία μέση μπαταρία κοστίζει περί τα 60 ευρώ με τα εργατικά να μην χρεώνονται. Το κόστος μπορεί και να διπλασιαστεί εάν το αυτοκίνητο χρειάζεται ενισχυμένη λόγω συστήματος Start and Stop.
Ο Ken Block πουλάει. Ενδιαφέρεστε;
Λάστιχα
Μία τυπική 4άδα για ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο είναι στα 280 ευρώ με τα εργατικά να συμπεριλαμβάνονται στην αγορά τους.
Υαλοκαθαριστήρες
Για υαλοκαθαριστήρες σιλικόνης υπολογίστε 35 ευρώ ενώ για τυπικούς μέχρι 15 ευρώ. Δεν χρειάζονται γνώσεις για την αντικατάσταση τους, οπότε μηδενικά εργατικά έξοδα.
Δυναμό
Συνήθως όταν χαλάει το δυναμό η επιδιόρθωση του κοστίζει σχεδόν όσο και η αντικατάσταση του λόγω αυξημένων εργατικών. Οπότε επιλέγεται και τοποθέτηση νέου που φτάνει τα 160 ευρώ μαζί με την εργασία.