Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί που θα επικρατήσει στην αυτοκινητοβιομηχανίας από το 2025 ( ήδη στην Νορβηγία τα E-cars ξεπέρασαν σε πωλήσεις κάθε άλλη κατηγορία), όλα τα φλας πέφτουν πάνω στην αυτονομία και τις μπαταρίες τους.
Με δεκάδες μετρήσεις, και έρευνες να έχουν πραγματοποιηθεί για να υπάρχει σαφής εικόνα σχετικά με την απόδοση των μπαταριών, είναι ασφαλές πλέον να πούμε πως χάνουν κατά μέσο όρο από 2% έως και 2.5% της χωρητικότητας τους κάθε χρόνο.
Κόντρα σε σήραγγα: Δείτε μία AMG 45 να γίνεται σμπαράλια με 160χλμ./ώρα (Video)
Με πιο απλά λόγια, στα 5 χρόνια ένα EV Car θα έχει χάσει από 10 έως και 12.5% της χωρητικότητας του. (π.χ. από 450χλμ. αυτονομία θα πέσει στα 400χλμ.).
Για αυτό το λόγο ακριβώς οι περισσότερες βιομηχανίες, αντικαθιστούν τις μπαταρίες μετά από τα 150.000χλμ. ή 8 χρόνια χρήσης. Παράλληλα όμως με τα χρόνια, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μειώνουν ή διατηρούν σε καλύτερα επίπεδα την αυτονομία.
- Η απώλεια της χωρητικότητας δεν είναι γραμμική, καθώς ενώ τα πρώτα 4 χρόνια είναι σταθερά χαμηλή, μετά επιταχύνεται απότομα. Κάτι που επηρεάζεται αισθητά και από το σύστημα ψύξης της μπαταρίας.
- Εάν χρησιμοποιείται γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος πάνω από 3 φορές το μήνα, υπάρχει 5φορές μεγαλύτερη απώλεια χωρητικότητας σε σχέση με κανονική φόρτιση.
- Σε θερμά μέρη όπως η χώρα μας όπου η θερμοκρασία είναι πάνω από 27 βαθμούς Κελσίου η απώλεια είναι 5 φορές μεγαλύτερη από την κανονική.
- Λιγότερη χρήση σημαίνει και λιγότερη απώλεια χωρητικότητας.