Στις ράγες μπαίνουν οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης, το έργου που αναμένεται να αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης που δοκιμάζεται από το κυκλοφοριακό.
Όπως ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το Μετρό θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου 2024. Όπως προβλέπει ο σχεδιασμός, από τον Νοέμβριο θα δοθούν στην κυκλοφορία 13 σταθμοί και στόχος είναι μέχρι το 2024 να λειτουργούν 44.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Το κόστος εισιτηρίου
Την ίδια στιγμή, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος μίλησε στον 102fm της ΕΡΤ3 και είπε πως στις 3 Σεπτεμβρίου θα γίνει η επίσημη ανακοίνωση για το κόστος των εισιτηρίων. Σύμφωνα με τον ίδιο, το εισιτήριο για το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι ενιαίο και θα ισχύει και για τον ΟΑΣΘ ενώ το κόστος του θα είναι γύρω στο ένα ευρώ. Για την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά είπε ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025 καθώς θα πρέπει να συνδυαστούν πέντε διαφορετικές εργολαβίες.
Για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, στο επίπεδο «Μείον Ένα» και για το θέμα των αρχαιοτήτων, τόνισε ότι «θα αποτελέσει παγκόσμιο κομψοτέχνημα, για την συνύπαρξη του αρχαιολογικού χώρου και του τεχνολογικού μέσου μετακίνησης των πολιτών».
Σε ερώτηση για το τελικό κόστος του έργου επισήμανε ότι «προϋπολογισμός του έργου ήταν 1,5 δισ. ευρώ, αλλά κόστισε περισσότερα, «για τα οποία θα έχουμε χρόνο να συζητήσουμε. Να ληφθεί για παράδειγμα υπόψη ότι πολλές από τις αρχικές κατασκευαστικές εταιρίες, που ξεκίνησαν την κατασκευή του έργου, κατέρρευσαν στην πορεία και αποσύρθηκαν. Επίσης οι προσφυγές και τα δικαστήρια ήταν μία ακόμη επιβαρυντική μεταβλητή. Ωστόσο επισημαίνω ότι κυρίαρχο είναι ότι η λειτουργία του Μετρό είναι μια γιορτή για την πόλη».