Πιο ολοκληρωμένο από ποτέ είναι το Kia Stonic, καθώς η ανανέωση του δεν έφερε μόνο διακριτικές αισθητικές επεμβάσεις, αλλά και πιο σύγχρονη τεχνολογία.
Το κορεάτικο crossover ακολούθησε το δρόμο (μάλλον το μονόδρομο) του εξηλεκτρισμού, καθώς πλέον προσφέρεται και με ήπιο υβριδικό σύστημα.
Κινητήρας
Αιχμή του δόρατος λοιπόν στο ανανεωμένο Stonic αποτελεί το ήπιο υβριδικό σύστημα EcoDynamics+, το οποίο απαρτίζεται από τρικύλινδρο αλουμινένιο υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDi Smartstream, μίζα/γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt (τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ στη θέση της ρεζέρβας) και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Η μπαταρία αποθηκεύει ενέργεια κατά το «ρολάρισμα» του αυτοκινήτου και τη χρησιμοποιεί ώστε να βοηθήσει το έργο του βενζινοκινητήρα όταν πατάμε το γκάζι.
Δυναμικό με 120 ίππους
Το κόκκινο Stonic των φωτογραφιών διαθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με την ισχυρότερη έκδοση του «χιλιάρη» T-GDi βενζινοκινητήρα, αποδίδοντας 120 ίππους (προσφέρεται και με 100 ίππους), ενώ η ροπή του βρίσκεται στα 200 Nm.
Αποδεκτές για τα δεδομένα χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις του με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 10,4 δευτ. και την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 185 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας γενικότερα διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία και μόνο σε υψηλότερες στροφές «δηλώνει» ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του, χωρίς όμως να κουράζει τα αφτιά.
Στόχος όμως ενός ήπιου υβριδικού συστήματος είναι η απόδοση. Σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 7,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 129 γρ./χλμ.).
Στο δρόμο
Μέσα από το “Drive Mode Select” υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης “Eco”, “Sport” και “Normal”. Η αλήθεια είναι ότι προτιμήσαμε περισσότερο το Sport, διότι μας άρεσε η σαφώς αμεσότερη απόκριση στο γκάζι (εδώ αντιλαμβάνεται την έξτρα δύναμη που δίνει το ήπιο υβριδικό σύστημα), η αίσθηση του τιμονιού, καθώς γίνονταν πιο βαρύ και ακριβέστερο, ενώ η κλιμάκωση του αυτομάτου κιβωτίου ευνοούσε τις πιο σπιρτόζες επιταχύνσεις.
Παράλληλα στο πρόγραμμα Sport το Stonic ξεδιπλώνει την πιο δυναμική του πτυχή στο δρόμο, καθώς κινείται σβέλτα χωρίς να κουράζεται, ενώ το μπρίο του δεν εξασθενεί ακόμα και όταν αναπτύξεις υψηλότερες ταχύτητες. Σε αυτές τις στιγμές θα εκτιμήσεις τα αποτελεσματικά φρένα που δεν αγχώνουν, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.
Αγνώριστο το νέο Kia Sportage με νέα σχεδίαση και τεράστιες οθόνες
Παρότι η ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα μαλακή δεν αντιδρά καθόλου άτσαλα όταν οι τροχοί συναντούν λακκούβα, ενώ ταυτόχρονα φροντίζουν ώστε το Stonic να παραμένει ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο, κολακεύοντας τη συνολική ποιότητα κύλισης.
Αλλαγές με το γάντι
Μόνο τα λογότυπα EcoDynamics+ και 48V Hybrid στο πίσω δεξί τμήμα του Stonic προδίδουν την ύπαρξη του ήπιου υβριδικού συστήματος.
Η ανανέωση έφερε ανεπαίσθητες αλλαγές στο αμάξωμα, καθώς περιορίζονται στους ελαφρώς επανασχεδιασμένους Led προβολείς και στις ζάντες νέας σχεδίασης, ενώ εμπλουτίστηκε η παλέτα με τις αποχρώσεις του αμαξώματος και υπάρχει δυνατότητα διχρωμίας με την οροφή. Αμετάβλητες παραμένουν οι διαστάσεις με 4.140 χλστ./1.760 χλστ./1.520 χλστ. για μήκος, πλάτος και ύψος, αντίστοιχα.
Εσωτερικό
Περνάμε στα ενδότερα, όπου συναντάμε πλέον στάνταρ κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, καθώς και μεγαλύτερη ενσωματωμένη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 4.2 ιντσών στον πίνακα οργάνων. Τα πλαστικά παραμένουν όλα σκληρά. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκείς για κάποιον με κανονικό ανάστημα (μεταξόνιο 2.580 χλστ.), ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 352 έως 1.155 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Συμπέρασμα
Περιγράφοντας το ανανεωμένο Stonic συνοπτικά, θα το χαρακτηρίζαμε πιο επίκαιρο και αποδοτικότερο χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα, με περισσότερο στυλ λόγω των διακριτικών αλλαγών στην εμφάνιση και πλουσιότερο σε τεχνολογικό εξοπλισμό.
Με το ήπιο υβριδικό σύστημα στους 120 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο, το ανανεωμένο Stonic στην εξοπλιστική έκδοση Optimum, ξεκινάει από τα 19.890 ευρώ.