Η Toyota άργησε αλλά έκανε δυναμική είσοδο στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, παρουσιάζοντας το bZ4X σε μορφή παραγωγής τον περασμένο Οκτώβριο.
H ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της είναι έτοιμο να λανσαριστεί στις ευρωπαϊκές αγορές. Η Toyota εκτιμά ότι οι παραδόσεις του νέου bZ4X στους πελάτες θα ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι.
Προς το παρόν δεν ανακοινώθηκε κάποια ενδεικτική τιμή του, όμως η Toyota αναφέρει ότι θα προσφέρεται και μέσω ενός νέου προγράμματος all-inclusive μίσθωσης οχημάτων, το οποίο περιλαμβάνει συντήρηση, παροχή φορτιστή wallbox και πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες.
Υπενθυμίζουμε ότι τι νέο bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο από τη γκάμα ηλεκτρικών bZ (Beyond Zero) που ετοιμάζει η Toyota. Βασίζεται πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Subaru, αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η μπαταρία του, χωρητικότητας 71.4 kWh, βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους, ιδανική κατανομή βάρους εμπρός-πίσω, υψηλή ακαμψία αμαξώματος, ενισχύοντας την ασφάλεια και το χειρισμό του οχήματος. Η μπαταρία υποστηρίζεται από ένα προαιρετικό πρόγραμμα εκτεταμένης εγγύησης που υπόσχεται διατήρηση της χωρητικότητα στο 70% μετά από 10 χρόνια ή 1.000.000 χλμ.
Το προσθιοκίνητο bZ4X με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας εξασφαλίζει αυτονομία 516 χλμ., ενώ η κατανάλωση ενέργειας βρίσκεται στις 14,3 kWh/100 χλμ. Η ισχύς του είναι 204 ίπποι και η ροπή 265 Nm, ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,4 δευτ. και η τελική ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα.
Με ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, επιτυγχάνεται τετρακίνηση, ενώ η ισχύς αυξάνεται στους 217 ίππους και η ροπή στα 336 Nm. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Για το τετρακίνητο bZ4X η επίσημη αυτονομία είναι 470 χλμ. και η κατανάλωση ενέργειας 15,8 kWh/100 χλμ.
Το νέο bZ4X έχει crossover αμάξωμα, ενώ διακρίνεται για τις αιχμηρές του επιφάνειες. Παρατηρήστε ακόμα το μαύρο πλαστικό που επεκτείνεται στα τετραγωνισμένα φτερά, τους στενόμακρους Led εμπρός προβολείς, τις κάθετες εισαγωγές αέρα στα άκρα του προφυλακτήρα, τη διαιρούμενη αεροτομή οροφής, τα πίσω φωτιστικά σώματα που επικοινωνούν μεταξύ τους με μια φωτεινή λωρίδα και επεκτείνονται σε σχήμα “C” στα πίσω φτερά, ενώ οι τροχοί φτάνουν μέχρι 20 ίντσες.
Στο εσωτερικό τώρα, η εικόνα δε θυμίζει κανένα υφιστάμενο μοντέλο της Toyota. Το τιμόνι είναι ελλειπτικό στο κάτω τμήμα του, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με λεπτή TFT οθόνη 7 ιστών, είναι τοποθετημένος βαθύτερα.
Η κεντρική κονσόλα μοιάζει να αιωρείται καθώς από κάτω της υπάρχει κενός εκμεταλλεύσιμος χώρος, ενώ στο κέντρο βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής. Σύμφωνα με την Toyota το μακρύ μεταξόνιο του νέου bZ4X εξασφαλίζει άνετους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 452 λίτρα.