Μετά από επτά χρόνια εξέλιξης, ήρθε η ώρα για την Praga να παραδώσει το πρώτο Bohema στον τυχερό ιδιοκτήτη του.
Ο τελευταίος δεν είναι άλλος από τον πασίγνωστο από τη θητεία του στην Formula 1, Romain Grosjean, που συμμετείχε άλλωστε ενεργά στην εξέλιξη του μοντέλου, που προορίζεται τόσο για το δρόμο, όσο και για την πίστα. Είναι δηλαδή road legal, παρόλες τις αγωνιστικές του καταβολές και προδιαγραφές.
Αν και για τον περισσότερο κόσμο η Praga είναι άγνωστη εταιρεία, ωστόσο κατασκεύαζε αυτοκίνητα προπολεμικά, αλλά δυστυχώς το εργοστάσιό της καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και μέχρι το 1947, κατασκεύαζε αυτοκίνητα σε περιορισμένη παραγωγή, για κρατικούς αξιωματούχους, μέχρι που σταμάτησε εντελώς.
Praga Bohema: 982 κιλά – 700 ίπποι
Αν και το Bohema δεν είναι το πρώτο σύγχρονο μοντέλο της εταιρείας, καθώς το 2011 είχε συμμετάσχει σε αγώνες με το R4 και το 2012 με το R1, ωστόσο η χρήση τους ήταν αποκλειστικά για την πίστα. Το 2012 όμως μπόρεσε να πάρει έγκριση τύπου για το περιορισμένης παραγωγής R1R που μπορούσε να κυκλοφορήσει σε δημόσιο δρόμο.
Από τότε δεν είχε παρουσιάσει κάτι καινούριο, εκτός από το Bohema, που μετά από αρκετά χρόνια εξέλιξης, το πρώτο αυτοκίνητο είναι έτοιμο και παραδόθηκε ήδη στον τυχερό Grosjean.
Το κυριότερο στοιχείο που εντυπωσιάζει στο Bohema, πέρα φυσικά από το ανάγλυφο αμάξωμα και τις τεράστιες εισαγωγές αέρα, είναι το βάρος του, που σύμφωνα με την εταιρεία, δεν ξεπερνάει τα 982 κιλά. Αυτό σημαίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, αφαίρεση όλων των περιττών στοιχείων που αυξάνουν το βάρος και… δίαιτα σε κάθε επί μέρους τομέα.
Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς κοιτάζοντας και μόνο το Bohema, ο κινητήρας βρίσκεται στο κέντρο, πίσω από τον οδηγό, έχει διάταξη V6, με χωρητικότητα 3.8 λίτρα και η απόδοση του, χάρη στα δύο τούρμπο, φτάνει τους 700 ίππους και η ροπή τα 725 Nm. Χάρη στην αναλογία κιλών/ίππο 1.4, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2.3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να ξεπερνάει τα 300 χλμ./ώρα.
Στην πίστα όμως δεν μετράνε μόνο οι απόλυτες επιδόσεις, αλλά η ταχύτητα στις στροφές και η αεροδυναμική, με την τσέχικη εταιρεία να ισχυρίζεται πως το Bohema, παράγει μέχρι και 900 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ/ώρα, ενώ οι πλευρικές επιταχύνσεις αγγίζουν τα 2G.
Αυτό οφείλεται και στην ρυθμιζόμενη, αγωνιστική ανάρτηση, αλλά και φυσικά στην αεροδυναμική, καθώς το αμάξωμα από ανθρακονήματα, έχει περάσει αρκετές ώρες στην αεροσήραγγα, μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Τα φρένα είναι φυσικά κεραμικά, διαμέτρου 380 χιλ. και για καλύτερη απόδοση στην πίστα, αλλά και να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά, ενώ οι ζάντες από τιτάνιο είναι μόλις 18 ιντσών.
Η Praga έχει ανακοινώσει πως θα κατασκευάσει μόλις 84 μονάδες, με την παράδοση των υπολοίπων 83 να ξεκινάει από την άνοιξη του 2025, σε τιμή που ξεκινάει από τα 1.5 εκ. ευρώ. Απ’ ότι ακούγεται, η παραγωγή έχει ήδη εξαντληθεί…