Για την Praga oι αγωνιστικές προετοιμασίες για τα πρωταθλήματα του 2021 έχουν ξεκινήσει και μπορεί το Βρετανικό πρωτάθλημα αντοχής να μην παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον για τη χώρα μας.
Όμως υπάρχει ένας μεγάλος κύκλος εταιριών που δραστηριοποιούνται γύρω από αγώνες κάθε μορφής όπως η Praga.
Ίσως το όνομα να μην είναι πολύ γνωστό, αλλά στην Ευρώπη «παίζει» αλλιώς…
Δεν είναι τυχαίο που με την Praga συνεργάζονται οδηγοί που έχουν γράψει ιστορία τόσο στη Formula 1, όσο και στα ράλι. Ντέιβιντ Κούλθαρντ, Ρομέν Γκροζάν, Σεμπάστιαν Λεμπ, Μάρτιν Πρόκοπ είναι μερικοί.
Η εταιρία ασχολείται με αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, αεροσκάφη και καρτ από το 1907. Μεγάλη η ιστορία της
Μάλιστα το 2020 η Praga kart κατέκτησε παγκόσμιο τίτλο στα καρτ τη χρονιά που έφυγε ενώ ένα φορτηγό με το logo Praga τερμάτισε στην 5η θέση στο φετινό Ντακάρ που διεξήχθη στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας.
Για το 2021 και για αγώνες αντοχής έχει έτοιμο το Praga R1.
Νίκες
Το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο για αγώνες αντοχής έρχεται με καινούργιο πιο αεροδυναμικό αμάξωμα, όλο από ανθρακόνημα, με νέα σχεδίαση αεροτομής με στόχο την καλύτερη πρόσφυση από τον προκάτοχό του.
Και αν αναλογιστούμε ότι ο προκάτοχος του Praga R1 σε 9 αγώνες του πρωταθλήματος για το 2020 πήρες 7 νίκες, αυτό σημαίνει τι «δουλειά» έριξαν τεχνικοί και αεροδυναμιστές για να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα.
Επιπλέον έδωσαν βάση και στους προβολείς, για καλύτερη ορατότητα σε νυχτερινούς και βροχερούς αγώνες.
Το νέο R1 διαθέτει και μεγαλύτερο δοχείο καυσίμου που στην καινούργια έκδοση «χωράει» 92 λίτρα. Φέρει δύο νέες τρόμπες και τέσσερις που συμπληρώνουν τη λειτουργία των δύο.
Το μοτέρ προέρχεται από την Alpine Renault.
WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Ο Εστέμπαν Οκόν και οι VIP συνοδηγοί του
Eίναι 2λιτρο turbo απόδοσης 365 ίππων με 395 Nm ροπής.
Είναι τοποθετημένο στο κέντρο και πίσω με αυτόματο σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων, με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Το μοτέρ φέρει νέα ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης από την Cosworth, και νέα πεντάλ με μεγαλύτερη αίσθηση.
Όλα τα μπουτόν από την ενεργοποίηση του κινητήρα, τις τρόμπες βενζίνης, μέχρι τους προβολείς είναι φωτιζόμενο και βρίσκονται στο πάνω μέρος της οροφής, εκεί που αρχίζει το παρμπριζ, ακριβώς στα μάτια του οδηγού.
Για να μειωθεί το κόστος το μοτέρ είναι έτσι εξελιγμένο για να αντέχει 4.500 αγωνιστικά χλμ. πριν την ανακατασκευή του.
Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου με μήκος τα 4.130 χλστ. με μεταξόνιο τα 2.527 χλστ. είναι 643 κιλά.
Το νέο Praga R1 εξελίχθηκε στην πίστα Slovakia Ring και οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το καλοκαίρι.