Η δημιουργία της 4ης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο είναι γεγονός. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη συγχώνευση του γαλλικού ομίλου PSA (Peugeot, Citroen) και του ιταλο-αμερικανικού Fiat Chrysler (FCA), με τον όρο της δέσμευσης των δύο πλευρών να διατηρήσουν τον ανταγωνισμό στα μικρά επαγγελματικά οχήματα. Ειδικότερα, οι δύο όμιλοι υποχρεούνται να επεκτείνουν τη συμφωνία συνεργασίας μεταξύ της PSA και της Toyota στα μικρά, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και να διευκολύνουν την πρόσβαση ανταγωνιστών στα δίκτυα επισκευής και συντήρησης της PSA και της FCA για τη συγκεκριμένη κατηγορία, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κομισιόν.
Με δεσμεύσεις, όμως για επαγγελματικά
Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αντιπρόεδρος της Κομισιόν, αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού δήλωσε σχετικά ότι: «Είμαστε σε θέση να εγκρίνουμε τη συγχώνευση μεταξύ της Fiat Chrysler και της Peugeot καθώς οι δεσμεύσεις τους θα διευκολύνουν την είσοδο και την επέκταση στην αγορά των ελαφρών εμπορικών φορτηγών. Στις άλλες αγορές όπου οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή, ο ανταγωνισμός θα παραμείνει ισχυρός μετά τη συγχώνευση».
Υπενθυμίζεται ότι η πρόθεση συγχώνευσης των PSA και FCA, ανακοινώθηκε για πρώτη φορά, στα τέλη του 2019. Και ποιος να το περίμενε, λίγα χρόνια πριν, ότι θα φθάναμε σήμερα να θεωρούνται «αδέρφια», -με ό,τι αυτό σημαίνει-, τα προϊόντα Peugeot, Citroen, DS, Opel από το PSA Group και Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Lancia, Jeep, Chrysler, Dodge, Ram και Maserati από την πλευρά της FCA; Διότι, η συγκέντρωση μπορεί να επιβάλλεται από την αναγκαιότητα των οικονομικών κλίμακος, όμως, για τους φίλους της αυτοκίνησης, ασφαλώς, η ομογενοποποίηση -που συμβαίνει, βεβαίως και ενδοομιλικά ή γενικότερα, εδώ και χρόνια, σε πολλές περιπτώσεις- αφαιρεί κάτι από τη μοναδικότητα και τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου και κάθε σήματος. Οι καιροί αλλάζουν, όμως και τουλάχιστον με πρόταγμα τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος, εξοικονόμησης ενέργειας, άνεσης, συνδεσιμότητας κλπ, οφείλει το καταναλωτικό κοινό να αποδεχθεί τη νέα πραγματικότητα.
Ολοκλήρωση στο α΄ 3μηνο του 2021
Τώρα, λοιπόν, αναμένεται να οργανωθεί πια η 4η μεγαλύτερη στον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανία, βάσει όγκου και η 3η μεγαλύτερη βάσει κύκλου εργασιών, με εμβληματικά, όντως, brands. Οι εταιρίες προβλέπουν ο επιχειρηματικός τους «γάμος» να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021. Η νέα οντότητα που θα συγκεντρώνει τις δραστηριότητές τους θα ονομάζεται, όπως είχε προαναγγελθεί, Stellantis. οι μέτοχοι της κάθε εταιρείας θα κατέχουν το 50% της νέας εταιρείας που θα προκύψει από την συγχώνευση. Οι επενδυτές της Fiat θα λάβουν μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ, ενώ η PSA θα διανείμει στους μετόχους την συμμετοχή της στο κατασκευαστή εξαρτημάτων αυτοκινήτων Faurecia αξίας περίπου 3 δισ. ευρώ.