H μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, η Κίνα, διαθέτει αρκετές εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αυτές κατάφεραν να κατακτήσουν μια πρωτιά το 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία τη χρονιά που μόλις έφυγε, σε παγκόσμιο επίπεδο, έκαναν πρεμιέρα συνολικά 131 νέα μοντέλα. Διευκρινίζεται ότι στον αριθμό αυτό, δεν περιλαμβάνονται νέες εκδόσεις, πρωτότυπα και ανανεωμένα μοντέλα, αλλά μόνο όσο έχουν λάβει το πράσινο φως της παραγωγής. Το 2022 λοιπόν σχεδόν τα μισά νέα μοντέλα που αποκαλύφτηκαν ήταν κινέζικα.
Αναλυτικότερα, το 47% των νέων μοντέλων του 2022 προέρχονταν από την Κίνα, το 20% από την Ιαπωνία, το 18% από την Ευρώπη, το 10% από τις Η.Π.Α., το 3% από την Κορέα, ενώ 1% αποδίδεται σε Ινδία και Ρωσία.
Από την 1η Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου του 2022 στην Κίνα έκαναν πρεμιέρα 62 νέα μοντέλα, ή κατά μέσο όρο 5 κάθε μήνα. Η κινέζικη SAIC λάνσαρε 10 νέα μοντέλα, ενώ ακολούθησαν οι ομοεθνείς Geely και Great Wall με 8 και 6 αντίστοιχα.
Ωστόσο η Toyota, όπως το 2021 έτσι και το 2022, παρουσίασε 11 νέα μοντέλα. Η κινέζικη SAIC όπως προαναφέραμε είχε 10 πρεμιέρες, ενώ ισάριθμες είχε η General Motors και η Honda 8.
Στη Γηραιά Ήπειρο τώρα, ο Όμιλος Stellantis είχε το μεγαλύτερο αριθμό νέων μοντέλων με τη σχετική λίστα να περιλαμβάνει Alfa Romeo Tonale, Citroen C4 X, Fiat Fastback, Jeep Avenger, Maserati Grecale και Peugeot 408. Ακολουθεί ο Όμιλος Volkswagen με 6 νέα μοντέλα, BMW και Mercedes με 4, ενώ Suzuki, Ford, Hyundai-Kia είχαν 3 νέα μοντέλα.
Τη δημοφιλία τους απέδειξαν για ακόμα μια χρονιά τα SUV, καθώς από τα 131 νέα μοντέλα τα 67 ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Τα περισσότερα προήλθαν από την SAIC, την Geely, τη Honda και τον Όμιλο Stellantis. Τα sedan έχουν πλέον χαμηλή απήχηση, αλλά αυτό δεν ισχύει για την Κίνα, καθώς από τα 23 νέα μοντέλα του 2022 τα 12 προορίζονται για την τοπική αγορά.