Η κίνηση να κατεβάζουμε το παράθυρο του οδηγού για να απαντήσουμε στην ίδια ερώτηση ήταν πολύ συχνή. «Τι μάρκα είναι αυτό το αυτοκίνητο φίλε;». Κάθε φορά αντικρίζαμε την ίδια έκπληξη, όταν απαντούσαμε Hyundai. Αναμφισβήτητα η κορεάτικη εταιρεία ξεπέρασε τον εαυτό της σε ότι αφορά τη σχεδίαση του νέου Tucson.
Πρόκειται για ένα από τα πιο εντυπωσιακά και όμορφα SUV, το οποίο «ομιλεί» τη νέα σχεδιαστική γλώσσα, της Hyundai. Είναι από τις σπάνιες φορές που δε ξέρουμε από ποιο σημείο να ξεκινήσουμε την περιγραφή ενός μοντέλου.
Ας εστιάσουμε πρώτα στην εντυπωσιακή σκουρόχρωμη μάσκα, στην οποία με ένα «μαγικό τρικ» ενσωματώνονται αριστερά και δεξιά τα κάθετα-τεσσάρων επιπέδων-Led φώτα (Parametric Hidden Lights), τα οποία όμως είναι ορατά μόνο όταν είναι αναμμένα. Σβηστά προσαρμόζονται σαν χαμαιλέοντας στο γεωμετρικό μοτίβο της μάσκας.
Τα βλέμματα όμως μαγνητίζουν και τα πίσω Led διαιρούμενα-επίσης κάθετα-φωτιστικά σώματα, τα οποία επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λεπτή φωτιζόμενη λωρίδα κατά μήκος του πορτμπαγκάζ.
Παρατηρήστε τώρα στο προφίλ του νέου Tucson το «νεύρο» που διατρέχει πλευρικά ολόκληρο το αμάξωμα, τις έντονες ανάγλυφες επιφάνειες στις πόρτες, τα τετραγωνισμένα φτερά που ντύνονται με μαύρο προστατευτικό πλαστικό, τις δίχρωμες 18αρες ζάντες, τις πλατύτερες πίσω κολόνες και την ελαφρώς εντονότερα κεκλιμένη γραμμή της οροφής.
Ίσως να αντιληφθήκατε ότι έχουν αυξηθεί και οι αναλογίες του νέου Tucson. Σωστά καταλάβατε. Το μήκος, το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται πλέον στα 4.500 χλστ., 1.865 χλστ. και 1.650 χλστ. αντίστοιχα. Σημειώστε ότι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 170 χλστ.
Η έμπνευση που είχαν οι σχεδιαστές της Hyundai δε στέρεψε στην εξωτερική του εικόνα, αλλά φαίνεται ότι έφτασε και περίσσεψε για το εσωτερικό του. Ανάλογο σκηνικό δεν έχουμε συναντήσει σε άλλο μοντέλο της Hyundai. Εξαίρεση το πολυλειτουργικό κομψό τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με λεπτή διαμορφώσιμη οθόνη 10,25 ιντσών.
Η κεντρική κονσόλα αποτελεί το highlight της καμπίνας, διότι κάτω από τη μεγάλη οθόνη αφής (επίσης 10,25 ιντσών προαιρετικά, 8 ιντσών στάνταρ), υπάρχει μια μεγάλη επιφάνεια με βασικά μπουτόν αφής, κυρίως για τον κλιματισμό. Το μαύρο γυαλιστερό υλικό που καλύπτει ολόκληρη την κεντρική κονσόλα σου δημιουργεί την εντύπωση μια ενιαίας μονάδας.
Το ταμπλό απέναντι από τον οδηγό και το συνοδηγό σχηματίζει δυο «τόξα» που μοιάζουν να επεκτείνονται μέσα από το διακοσμητικό ένθετο που υπάρχει ψηλά στα πάνελ των εμπρός θυρών. Η ποιότητα και το φινίρισμα σχεδόν όλων των υλικών χαρίζουν premium αύρα στην καμπίνα του νέου Tucson. Το επάνω τμήμα του ταμπλό είναι στρωμένο με μαλακό (όχι αφρώδες) πλαστικό, ενώ χαμηλότερα τοποθετείται υφασμάτινη επένδυση.
Μεταφερόμαστε στην πίσω σειρά καθισμάτων όπου οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς (μεταξόνιο 2.680 χλστ.), ενώ άφθονος είναι και ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή. Το σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο δε θα δυσκολέψει ένα μεσαίο πίσω επιβάτη. Η κλίση στις πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενη, ενώ σίγουρα θα πρόσθετε στην πρακτικότητα αν τα έδρανα ήτα συρόμενα.
Φτάσαμε στο πορτμπαγκάζ, το οποίο έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, φαρδύ άνοιγμα, εκμεταλλεύσιμο σχήμα, όμως είναι λίγο ρηχό. Πάντως ικανοποιεί με χωρητικότητα 577 λίτρων, ενώ αυξάνεται στα 1.756 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης.
To μαύρο Tucson των φωτογραφιών τροφοδοτείται από τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα που υπάρχει στη γκάμα του. Ο λόγος για τον υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού 1.6 T-GDi, της οικογένειας Smartstream κινητήρων της Hyundai, με τεχνολογία μεταβαλλόμενης διάρκειας βύθισης των βαλβίδων CVVD, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους (διατίθεται και με 150 ίππους), ενώ συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,49 kWh (αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης) που τον τροφοδοτεί και βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Η μίζα/γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) 48V μειώνει το φορτίο του κινητήρα εσωτερικής καύσης και προσφέρει πιο ομαλές, ταχύτερες εκκινήσεις, πρόσθετη ισχύ, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2.
Στο τιμόνι του νέου Hyundai Tucson Hybrid των 1.600κ.εκ. με τους 230 ίππους
Η λειτουργία του βενζινοκινητήρα είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, καθώς ο ήχος του είναι εξαιρετικά διακριτικός. Η ροπή των 265 Nm εμφανίζεται από τις 1.500 σ.α.λ., επομένως η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση από χαμηλά. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,4 δευτ, και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα.
Ειδική μνεία αξίζει στο μηχανικό 6αρι κιβώτιο ηλεκτρονικού συμπλέκτη (iMT), το οποίο αποσυνδέει προσωρινά τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης (χωρίς να αντιληφθείς το παραμικρό) όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού και του φρένου. Δηλαδή όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει», ώστε να μειώνεται ακόμα περισσότερο η κατανάλωση καυσίμου.
Θα πρέπει όμως ο οδηγός να συνηθίσει την υστέρηση στην εκκίνηση μέχρι να εξοικειωθεί με το συμπλέκτη, (καθώς μπουκώνει στις εκκινήσεις και νευριάζεις), ενώ τα κουμπώματα του επιλογέα λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία, με τη σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου.
Πάντως η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε σε πραγματικές συνθήκες κυμάνθηκε από 9,5-10 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη συνδυαστική μέτρηση WLTP 6,6 λίτρα/100 χλμ-εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ.).
Δάφνες διεκδικεί η ηχομόνωση στην καμπίνα του Tucson, καθώς ακόμα και όταν ξεπερνάς το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, ο μόνος τρόπος για να το αντιληφθείς είναι να κοιτάξεις το κοντέρ. Η ποιότητα κύλισης και η σταθερότητα του ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες ανεβάζουν πολύ ψηλά τον πήχη της ασφάλειας και της άνεσης.
Τότε όμως θα αντιληφθείς ότι το τιμόνι δε διακρίνεται για την αμεσότητα του, χωρίς όμως να παραπλανάει. Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Eco και Normal), η αίσθηση του τιμονιού γίνεται λίγο πιο μεστή και η απόκριση στο γκάζι αμεσότερη.
Η ανάρτηση (εμπρός ΜακΦέρσον-πίσω πολλαπλών συνδέσμων) είναι ένας σωστός «κυματοθραύστης» που δεν αφήνει τις κακοτεχνίες και τις λακκούβες να διαταράξουν την πορεία του Tucson, ούτε να πάρει ανησυχητικές κλίσεις στις στροφές. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ λίγο τον δυσκολεύουν οι πίσω φαρδιές κολόνες. Εμπιστοσύνη εμπνέουν τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που κάνουν το Tucson να διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία του. Η πλούσια εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων του, η ανατρεπτική του σχεδίαση, οι γενναιόδωροι χώροι του, το τεχνολογικό του υπόβαθρο, η ποιοτική του κατασκευή και η αποδοτικότητα του, αφήνουν πίσω την υστέρηση του κιβωτίου.
Όσο για την τιμή, η έκδοση 1.6 T-GDi με τον βενζινοκινητήρα των 180 ίππων, το ήπιο υβριδικό 48V σύστημα και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο, στην εξοπλιστική έκδοση Premium, κοστίζει από 27.090 ευρώ.