Η Lancia ανακοίνωσε επίσημα ότι η Delta θα επιστρέψει στην γκάμα της ως ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο.
Σίγουρα αυτό δεν προκαλεί εντύπωση με βάση τα όσα βλέπουμε στην αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια. Όμως για την κλασική Delta Integrale;
Electromod
Μία τάση που γίνεται όλο και πιο έντονη είναι κάποιες εταιρείες να αναλαμβάνουν τη μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά. Με αυτόν τον τρόπο οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να συνεχίσουν να τα απολαμβάνουν, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνουν σύγχρονες ανέσεις και με καθαρή την περιβαλλοντική τους συνείδηση.
Η διαδικασία μετατροπής ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικό ονομάζεται electromod. Αυτή τη διαδικασία θα υποστούν και 47 κλασικές Lancia Delta.
Το όλο project γίνεται από την εταιρεία GCK Exclusiv-e. Ιδιοκτήτης είναι ο Guerlain Chicherit, ο οποίος έχει στην κατοχή του και την GCK Motorsport.
Πρώτα η εμφάνιση
Πριν φτάσουμε στη μονάδα ισχύος η οποία πλέον θα είναι ηλεκτρική, πάμε πρώτα να δούμε τις αλλαγές σε αισθητικό επίπεδο.
Εξωτερικά προστίθενται κάποια τμήματα από ανθρακονήματα όπως το splitter μπροστά, οι εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα, η αεροτομή και ο διαχύτης.
Στο εσωτερικό συναντάμε αλκαντάρα σε αρκετά σημεία όπως στο τιμόνι το οποίο είναι τριάκτινο και προέρχεται από τη Momo και στα καθίσματα από τη Recaro Επιπλέον, προστίθεται σύγχρονο ηχοσύστημα από την Blam και οθόνη αφής από την Alpine. Η οθόνη θα είναι αφαιρούμενη ώστε να μην αλλοιώνεται η αισθητική του αυτοκινήτου.
Ο νέος (αθόρυβος) κινητήρας
Στον τομέα της δύναμης ο κινητήρας που τοποθετήθηκε αποδίδει 200 ίππους και 350 Nm ροπής, νούμερα τα οποία είναι αρκετά κοντά σε εκείνα που παρήγαγε ο βενζινοκινητήρας όταν το αυτοκίνητο έβγαινε από το ιταλικό εργοστάσιο (215 ίπποι και 315 Nm από τετρακύλινδρο μοτέρ 2.0 λίτρων). Αυτή θα είναι η μέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα η οποία θα μπορεί να επιτευχθεί για σύντομα χρονικά διαστήματα. Συνεχόμενα η ισχύς του θα είναι στους 122 ίππους και τα 200 Nm ροπής.
Μικρή μπαταρία (υπάρχει λόγος)
Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι σχετικά μικρή καθώς φτάνει τις 29 kWh, φορτίο το οποίο επαρκεί για απόσταση 200 χλμ. Βέβαια σπάνια θα οδηγηθεί όσο ήρεμα πρέπει ώστε να επιβεβαιωθεί αυτό το νούμερο.
Η επιλογή μικρής χωρητικότητας έγινε για δύο λόγους. Από τη μία είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο οι ιδιοκτήτες του δε θα κάνουν κάποιο ταξίδι, αλλά θα το βάλουν σε πίστα ή στο πιο “σκληρό” σενάριο θα συμμετάσχουν σε κάποια ανάβαση. Αν και το πιθανότερο είναι ότι θα το έχουν για να το “καμαρώνουν” στη συλλογή τους.
Ο δεύτερος λόγος για τη μικρή μπαταρία είναι το βάρος. Το αποτέλεσμα είναι ότι η ηλεκτρική Delta Integrale είναι μόλις 100 κιλά πιο βαριά συγκριτικά με την κατάσταση πριν τη μετατροπή της. Έτσι η ζυγαριά δείχνει 1.440 κιλά.
Επιδόσεις
Ο συνδυασμός των παραπάνω κάνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 6.6 δευτερόλεπτα (έναντι 5.7 δευτερολέπτων ως βενζινοκίνητη).
Ηλεκτρικό με χειροκίνητο κιβώτιο;
Πέρα από τις επιδόσεις, πολύ μεγάλη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι παρέμεινε στη θέση του το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουμε συνηθίσει να έχουν μία σχέση μετάδοσης (άντε δύο σε εξαιρετικά απίθανες περιστάσεις όπως η Porsche Taycan), οπότε αυτή η επιλογή είναι πραγματικά ασυνήθιστη, όμως δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο (ναι, παρέμεινε και ο συμπλέκτης).
Όσο για τη μετάδοση της κίνησης, αυτή γίνεται και στους δύο άξονες με ένα νέο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο μοιράζει την ισχύ σε ποσοστό 47% μπροστά και 53% πίσω.
Ουσιαστικά αυτό που έκαναν στη GCK Exclusiv-e είναι να αντικαταστήσουν τον κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτρικό, ο οποίος τοποθετήθηκε στο ίδιο σημείο. Αυτό ήταν που τους επέτρεψε να κρατήσουν στοιχεία όπως το χειροκίνητο κιβώτιο και την τετρακίνηση. Αντίθετα, αν είχαν βάλει το μοτέρ κατευθείαν σε κάποιον άξονα, το αυτοκίνητο θα γινόταν δικίνητο και θα χρειαζόταν δεύτερος ηλεκτροκινητήρας ώστε να γίνει και πάλι τετρακίνητο.
Martini
Όπως είπαμε μόλις 47 Lancia Delta Integrale θα υποστούν τη σχετική μετατροπή. Ωστόσο, θα υπάρξουν και 11 ακόμα οι οποίες θα είναι για τους ακόμα περισσότερο ενθουσιώδεις με την ιστορία του μοντέλου, οι οποίες θα φέρουν livery εμπνευσμένο από εκείνο της Martini με το οποίο το αυτοκίνητο έγραψε ολόχρυσες σελίδες στις Ειδικές Διαδρομές του WRC.
Εκτός από το αισθητικό κομμάτι, αυτά τα 11 αυτοκίνητα θα έχουν αλουμινένιο σασί, περισσότερα κομμάτια από ανθρακονήματα, καθίσματα από τη Sparco τα οποία θα ζυγίζουν όσο το δυνατό λιγότερο και πιο επιθετικό set-up.
Κόστος (;)
Η τιμή για τη μετατροπή δεν έχει ανακοινωθεί αν και μπορούμε να υποθέσουμε ότι δε θα κοστίζει λίγα χρήματα.
Πείτε μας τη γνώμη σας
Εσείς τι λέτε; Αν είχατε μία Delta Integrale στη συλλογή σας θα την κάνατε ηλεκτρική; Συμφωνείτε με την όλη τάση ή το θεωρείτε ιεροσυλία;