Προς το παρόν η Mazda διαθέτει στη γκάμα της μόνο ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, το crossover MX-30. Ωστόσο η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε τα πλάνα για τον εξηλεκτρισμό της.
Σύμφωνα λοιπόν με τις επίσημες ανακοινώσεις, από το 2022 έως το 2025, θα λανσάρει πέντε plug-in υβριδικά και τρία αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Αυτά θα κυκλοφορήσουν στις αγορές της Ευρώπης, των Η.Π.Α, τις Κίνας και της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Θεμέλιος λίθος στον εξηλεκτρισμό της Mazda θα αποτελέσει μια νέα πλατφόρμα. Αυτή ονομάζεται “SKYACTIV EV Scalable Architecture”, θα μπορεί να υποστηρίξει νέα οχήματα διαφόρων κατηγοριών και μεγεθών, ενώ θα εγκαινιαστεί από ένα μοντέλο παραγωγής το 2025.
Σημειώνεται ότι τα ήπια υβριδικά συστήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα υφιστάμενα μοντέλα της, θα συνεχίσουν να υπάρχουν ως προθάλαμος για τον εξηλεκτρισμό της Mazda. Μακροπρόθεσμος πάντως στόχος της Mazda είναι η επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050.
Στολή της Ελληνικής Αστυνομίας φόρεσαν τα περιπολικά Mazda 6
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι σταδιακά θα καταργήσει εντελώς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά οχήματα. Σχετικά τώρα με το MX-30, μπορεί να ξεκίνησε την καριέρα του ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, αλλά σε ορισμένες αγορές θα μετατραπεί σε υβριδικό με την προσθήκη ενός περιστροφικού κινητήρα, ο οποίος θα χρησιμεύει ως επέκταση της αυτονομίας.
Τέλος, η Mazda εργάζεται πάνω σε ένα προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης. Αυτό ονομάζεται “Mazda Co-Pilot Concept” και θα αρχίσει να τοποθετείται στα μοντέλα της το 2022.
Οι πιο εξελιγμένες εκδόσεις του εν λόγω συστήματος θα μπορούν να παρακολουθούν την κατάσταση του οδηγού ανά πάσα στιγμή και να ενεργοποιούν αυτόματα το αυτόνομο σύστημα οδήγησης, εάν διαπιστωθεί ότι αυτός δεν είναι σε θέση να χειριστεί το όχημα. Το αυτοκίνητο θα φρενάρει σταδιακά μέχρι να ακινητοποιηθεί με ασφάλεια, ενώ στη συνέχεια θα μπορεί να καλεί ασθενοφόρο.