Τα σπορ της γονίδια έδωσε η Mercedes-AMG στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη EQE, η οποία απέκτησε δυο πανίσχυρες εκδόσεις.
Ο λόγος για τις νέες EQE 43 4MATIC και EQE 53 4MATIC+. Θα μπούμε στην πρίζα αρχικά με τη νέα EQE 43 4MATIC, η οποία διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στον εμπρός και πίσω άξονα, επιτυγχάνοντας έτσι τετρακίνηση. Συνδυαστικά παράγει 476 ίππους και 858 Nm ροπής, ενώ στον πίνακα των επιδόσεων της αναγράφεται επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 4,2 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.
Το «παρών» δίνει φυσικά και μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 90.6 kWh, η οποία με μια πλήρη φόρτιση της υπόσχεται αυτονομία 462-533 χλμ. (μέτρηση WLTP). Σημειώνεται ότι η νέα EQE 43 4MATIC διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW ή προαιρετικά 22 kW. Υπάρχει επίσης δυνατότητα γρήγορης φόρτισης έως και 170 kW με αποτέλεσμα εντός μόλις 15 λεπτών η αυτονομία να φτάνει τα 180 χλμ.
Η σκυτάλη παραδίδεται στην ισχυρότερη EQE 53 4MATIC+, η οποία επίσης χρησιμοποιεί δυο ηλεκτροκινητήρες, είναι τετρακίνητη, ενώ συνδυαστικά παράγει 626 ίππους και 950 Nm ροπής. Η επίσημη αυτονομία κυμαίνεται από 444-518 χλμ. Οι επιδόσεις της προκαλούν «ηλεκτροσόκ», καθώς για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα αρκούν 3,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 220 χλμ./ώρα.
Για τους «αχόρταγους» υπάρχει το προαιρετικό πακέτο “AMG Dynamic Plus”, το οποίο εκτοξεύει ισχύ και ροπή στους 687 ίππους και 1.000 Nm αντίστοιχα. Προφανώς κερδισμένες βγαίνουν και οι επιδόσεις της EQE 53 4MATIC+ με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 3,3 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240 χλμ./ώρα.
Οι επιδόσεις των νέων EQE 43 4MATIC και EQE 53 4MATIC+ εξαρτώνται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Για παράδειγμα στο ζενίθ φτάνουν στα προγράμματα Sport+ και Race Sport, ενώ λίγο πιο ήπιο είναι το Sport. Για μέγιστη αυτονομία συνίσταται το πρόγραμμα Comfort ή το Slippery που μειώνει στο μισό την απόδοση.
Διαβάστε ακόμα
Κατά τη διαδικασία της πέδησης γίνεται ανάκτηση της ενέργειας, το επίπεδο της οποία μπορεί να ρυθμιστεί με paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Η αερανάρτηση AMG Ride Control+ με προσαρμοζόμενη απόσβεση κάνει απολαυστική την ποιότητα κύλισης των νέων EQE 43 4MATIC και EQE 53 4MATIC+.
Ειδική μνεία αξίζει στη λειτουργία ονόματι “Eco Charging”, η οποία μειώνει το φορτίο της μπαταρίας κατά τη διαδικασία της φόρτιση και έτσι επιβραδύνει τη φυσική φθορά της μπαταρίας που έρχεται με τα χρόνια. Επιπλέον υπάρχει λειτουργία διακοπής φόρτισης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση της μπαταρίας σε ώρες εκτός αιχμής, όταν οι τιμές της ενέργειας είναι χαμηλότερες. Η μπαταρία μπορεί να προθερμαίνεται ή να ψύχεται κατά την οδήγηση, ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη θερμοκρασία για γρήγορη φόρτιση μέχρι να φτάσει σε σημείο φόρτισης.
Οπτικά οι νέες EQE 43 4MATIC και EQE 53 4MATIC+ γίνονται αντιληπτές από τις επιχρωμιωμένες γρίλιες στην κλειστού τύπου μάσκα, τον πιο επιθετικό σε σχεδίαση εμπρός προφυλακτήρα με μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες, τους αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους τροχούς και τη μεγαλύτερη πίσω αεροτομή. Στο εσωτερικό τους συναντάμε τιμόνι με επίπεδη βάση, σπορ πεντάλ, κόκκινες ραφές και σπορ καθίσματα AMG από τεχνητό δέρμα Artico.