Τα υβριδικά αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά κερδίζουν συνεχώς έδαφος, παρόλη την «ηλεκτρική» επίθεση και τα πολλά νέα ηλεκτρικά μοντέλα.
Ελληνική αγορά: Σχεδόν το 1/3 των νέων μοντέλων είναι υβριδικά
Το 2023 τα υβριδικά κατέκτησαν μερίδιο αγοράς της τάξης του 30.9%, αυξημένο κατά 3.3 μονάδες σε σχέση με το 27.6% του 2022, που μεταφράζεται σε 41.558 μονάδες, έναντι 29.058 μονάδων το 2022. Οι υποψήφιοι αγοραστές εκτιμούν τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου των υβριδικών μοντέλων, ειδικά εντός πόλης, το σχετικά χαμηλό κόστος αγοράς, σε σχέση με τα ηλεκτρικά ή τα Plug-in hybrid και, ειδικότερα, για την Αθήνα, τη δυνατότητα κυκλοφορίας όλες τις ημέρες στον δακτύλιο.
Η κατηγορία των υβριδικών, τουλάχιστον μέχρι το όριο των 30.000 ευρώ, κυριαρχείται από ιαπωνικά και κορεάτικα μοντέλα, καθώς από τα 28 μοντέλα της λίστας τα 18 προέρχονται εξ ανατολών. Είναι γεγονός πως τόσο η Ν. Κορέα, όσο και η Ιαπωνία έχουν επενδύσει στην υβριδική τεχνολογία καθώς θεωρούν πως είναι η βέλτιστη λύση, μέχρι τη μετάβαση στα ηλεκτρικά μοντέλα, όποτε και αν γίνει αυτό.
Ας δούμε τα διαθέσιμα υβριδικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς, μέχρι το όριο των 30.000 ευρώ, ανεξάρτητα από την κατηγορία αμαξώματος που ανήκουν, με βάση πάντα τις προτεινόμενες λιανικές τιμές πώλησης της βασικής έκδοσης.
1) Fiat Panda: 15.800 ευρώ – 1.0 λίτρο / 70 ίπποι
Το Panda αποτελεί πολύ οικονομική και προσιτή επιλογή για αυτοκίνητο πόλης, καθώς διαθέτει οικονομικό κινητήρα, πρακτικότητα και αναλογικά καλούς χώρους για τις διαστάσεις του.
2) Fiat 500 – 16.577 ευρώ – 1.0 λίτρο / 70 ίπποι
Αν οι τέσσερις πόρτες του Panda δεν σαν είναι απαραίτητες και επιθυμείτε να κινείστε με στίλ και ιταλική φινέτσα, το 500 δείχνει ιδανική επιλογή, αφού η διαφορά τιμής σε σχέση με το Panda είναι πολύ μικρή.
3) Suzuki Ignis – 16.630 ευρώ – 1.2 λίτρα / 83 ίπποι
Το κυριότερο χαρακτηριστικό του Ignis είναι η ιδιόμορφη εμφάνισή του που είναι των άκρων. Ο κινητήρας του είναι αρκετά δυνατός και οικονομικός, ενώ οι συμπαγείς διαστάσεις το καθιστούν αρκετά ευέλικτο.
4) Mazda 2 – 17.596 ευρώ – 1.5 λίτρα / 90 ίπποι
Η υβριδική έκδοση του Mazda 2 δείχει πιο λογική επιλογή από την απλή, καθώς είναι και πιο ισχυρή και πιο οικονομική σε κατανάλωση. Η εμφάνισή του με τις έντονες καμπύλες δεν θα περάσει απαρατήρητη.
5) Suzuki Swift – 18.450 ευρώ – 1.2 λίτρα / 83 ίπποι
Το ανανεωμένο Swift αναμένεται να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία, καθώς παραμένει μία αξιόπιστη επιλογή με λογικό κόστος κτήσης και αρκετά ζωντανό κινητήρα
6) Toyota Yaris – 18.990 ευρώ – 1.5 λίτρα / 116 ίπποι
Το best seller, όχι μόνο των υβριδικών μοντέλων, αλλά και της ελληνικής αγοράς είναι το Yaris, που με την πρόσφατη ανανέωση που υπέστη, είναι σίγουρο πως θα παραμείνει στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων.
7) Suzuki Vitara – 19.580 ευρώ – 1.4 λίτρα / 129 ίπποι
Το Vitara είναι από τα πιο προσιτά SUV της αγοράς και διαθέτει αρκετά δυνατό κινητήρα και λόγω των διαστάσεών του, ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Δεν λείπουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις, που φυσικά επιβαρύνουν το κόστος αγοράς
8) Hyundai i20 – 20.390 – 1.0 λίτρο / 100 ίπποι
Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 100 ίππων κινεί σβέλτα το i20, που ανανεώθηκε πρόσφατα, με πιο αιχμηρή εμφάνιση και πιο πλούσιο εξοπλισμό, που δικαιολογεί την τιμή που ξεπερνάει το φράγμα των 20.000 ευρώ
9) Toyota Corolla Sedan – 21.570 ευρώ – 1.5 λίτρα / 125 ίπποι
Η έκπληξη έρχεται από την κλασική έκδοση της Corolla, που είναι πιο οικονομική από πολλά μικρότερα μοντέλα και με λιγότερο ισχυρούς κινητήρες. Οι οικογενειάρχες σίγουρα θα εκτιμήσουν τους χώρους και τη χαμηλή κατανάλωση του κινητήρα των 125 ίππων
10) Kia Stonic – 21.740 ευρώ – 1.0 λίτρo / 100 ίπποι
Το υβριδικό σύνολο των 100 ίππων βρήκε θέση και κάτω από το καπό του Stonic, που παραμένει ένα από τα πιο προσιτά SUV της αγοράς.
11) Suzuki S-Cross – 22.880 ευρώ – 1.4 λίτρα / 129 ίπποι
Το S-Cross θα το προτιμήσουν έναντι του Vitara όσοι επιθυμούν ακόμα μεγαλύτερους χώρους που δικαιολογορύν τη διαφορά τιμής. Η εμφάνισή είναι πιο επιβλητική και, όπως και στο Vitara, υπάρχουν τετρακίνητες εκδόσεις με το ανάλογο κόστος
12) Hyundai Bayon – 23.040 ευρώ – 1.0 λίτρο / 100 ίπποι
Ανανέωση και για το Bayon, το Β-SUV της Hyundai, που κινείται και αυτό από το τρικύλινδρο υβριδικό σύνολο του ομίλου. Το αυξημένο κόστος δικαιολογείται και από τον πιο πλούσιο εξοπλισμό της βασικής έκδοσης
13) Toyora Yaris Cross – 23.230 ευρώ – 1.5 λίτρα / 116 ίπποι
Άλλο ένα best-seller από την Toyota, είναι το Yaris Cross, αυτή τη φορά στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Πρόσφατα ανανεωμένο και αυτό, θα εξακολουθήσει να κυριαρχεί στις πωλήσεις, με αρνητικό σημείο τους χρόνους αναμονής.
14) Peugeot 208 – 23.400 ευρώ – 1.2 λίτρα / 100 ίπποι
Η δυναμική εμφάνιση και τα γαλλικά οδικά χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν στο 208, με την υβριδική του έκδοση ν’ αποτελεί καλύτερη επιλογή, σε σχέση και με την τιμή της
15) Hyundai i30 – 23.690 ευρώ – 1.0 λίτρο / 120 ίπποι
To i30 αποτελεί άξιο εκπρόσωπο της κατηγορίας των μεσαίων hatchback κι αποτελεί μία πολύ καλή value for money επιλογή. Η ισχύς του τρικύλινδρου κινητήρα αυξήθηκε για την περίσταση στους 120 ίππους, με θετικό αντίκτυπο στις επιδόσεις.
16) Seat Leon – 24.990 ευρώ – 1.0 λίτρο / 110 ίπποι
Το Leon ακόμα και στη βασική υβριδική έκδοση, θ’ ανταμείψει τον οδηγό με τα σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά. Για όσους επιθυμούν ακόμα καλύτερες επιδόσεις, υπάρχει και η υβριδική έκδοση των 150 ίππων που κοστίζει 27.290 ευρώ ή και η ευρύχωρη SportsTourer με 28.290 ευρώ
17) Hyundai Kona – 25.290 ευρώ – 1.0 λίτρο / 120 ίπποι
Το Kona, το Αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2024 για την Ελλάδα, στην υβριδική του έκδοση, δείχνει το καλύτερό του πρόσωπο, που συνδυάζει λογική τιμή κτήσης, χώρους, εξοπλισμό και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου
18) Kia Xceed – 25.590 ευρώ – 1.5 λίτρα / 160 ίπποι
Αν οι επιδόσεις είναι ο κυριότερος παράγοντας επιλογής αυτοκινήτου, το Xceed είναι μονόδρομος στα υβριδικά, καθώς διαθέτει τον πιο ισχυρό κινητήρα από τα μοντέλα της λίστας.
19) Jeep Avenger – 26.490 ευρώ – 1.2 λίτρα / 100 ίπποι
Η υβριδική έκδοση του Avenger αναμένεται ν’ αναδειχθεί η πιο δημοφιλής, καθώς τονίζει περαιτέρω τα πλεονεκτήματα του συμπαγούς SUV της Jeep.
20) Ford Puma – 26.557 ευρώ – 1.0 λίτρο / 125 ίπποι
Το ανανεωμένο Puma, παραμένει ένα από τα πιο σπορ Crossover, που ακόμα και στη βασική έκδοση των 125 ίππων, είναι ικανό ν προσφέρει συγκινήσεις
20) Fiat 500X – 27.500 ευρώ – 1.5 λίτρα / 130 ίπποι
Μπορεί να διαφέρει σημαντικά σε τιμή από το απλό 500, ωστόσο το Χ διαθέτει και πιο ισχυρό κινητήρα και μεγαλύτερους χώρους, που δικαιλογούν το επιπλέον κόστος. Η ιταλική φινέτσα είναι εμφανής και στο 500Χ.
21) Honda Jazz – 27.500 ευρώ – 1.5 λίτρα / 107 ίπποι
Το Jazz διακρίνεται για την πολύ καλή εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, που παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλυτερης κατηγορίας, με τις εξωτερικές διαστάσεις να παραμένουν συμπαγείς.
22) Toyota Corolla – 28.470 ευρώ – 1.8 λίτρα / 140 ίπποι
H hatchback έκδοση της Corolla εξοπλίζεται με διαφορετικό, πιο ισχυρό υβριδικό σύνολο από εκείνο της sedan, που δικαιολογεί σε κάποιο βαθμό τη διαφορά τιμής.
23) Renault Clio – 28.670 ευρώ – 1.6 λίτρα / 145 ίπποι
Το Clio κινείται από ένα full hybrid σύστημα, με 145 ίππους που, όπως είναι λογικό αυξάνει και το κόστος αγοράς σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις.
24) Renault Captur – 28.950 ευρώ – 1.3 λίτρα / 140 ίπποι
Δύσκολη η επιλογή μεταξύ των δύο υβριδικών της Renault, καθώς η διαφορά τιμής είναι μικρή, όπως και η διαφορά ισχύος. Όσοι επιθυμούν Crossover θα κοιτάξουν προς το Captur
25) Mitsubishi ASX – 28.990 ευρώ – 1.3 λίτρα / 140 ίπποι
Το ASX είναι το «αδερφό» μοντέλο του Captur από την Ιαπωνία που μόλις αφίχθη στην ελληνική αγορά, είναι λογικό να διαθέτει και σχεδόν ίδια τιμή. Η επιλογή είναι καθαρά θέμα εμφάνισης, καθώς το υβριδικό σύνολο είναι το ίδιο
26) Mitsubishi Colt – 29.170 ευρώ – 1.6 λίτρα / 143 ίπποι
Το νέο Colt, αφίχθη μαζί με το ASX στην ελληνική αγορά, με την full hybrid έκδοση ωστόσο να πλησιάζει τα 30.000 ευρώ. Ναι μεν είναι αρκετά ισχυρή, αλλά οι πιο οικονομικές εκδόσεις του μοντέλου, δείχνουν πιο λογικές επιλογές.
27) VW Golf – 29.900 ευρώ – 1.0 λίτρο / 110 ίπποι
Λίγο κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ βρίσκεται το Golf, το διαχρονικό μοντέλο που γιορτάζει τα 50 χρόνια ζωής κι αποτελεί σταθερή αξία στην κατηγορία των hatchbacks, με την υβριδική του έκδοση να πλεονεκτεί σε σχέση με τις απλές βενζινοκίνητες.