Πρώτα τα βιοκαύσιμα πρέπει να επιλεγούν στη μάχη για τη μείωση των ρύπων από τις μετακινήσεις, σύμφωνα με τη Mazda.
Η ιαπωνική μάρκα στηρίζει ενεργά εδώ και χρόνια τα βιοκαύσιμα και θεωρεί ότι ο κόσμος πρέπει να ασχοληθεί περισσότερο μαζί τους.
Ο επικεφαλής του τομέα έρευνας της Mazda στην Ευρώπη, Christian Schultze, μίλησε σχετικά με το μέλλον της αυτοκίνησης και πώς θα είναι οι μετακινήσεις τα επόμενα χρόνια.
Αυτό που είπε είναι ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι και δε θα πρέπει να είναι η μόνη λύση προς την οποία θα στραφούμε τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με τον Schultze θα πρέπει να αρχίσει να λαμβάνεται υπόψη όλη η διαδικασία παραγωγής ενός αυτοκινήτου, αν θέλουμε να δούμε κατά πόσον είναι στ’ αλήθεια “πράσινο”, όχι να μετράμε μόνο πόσοι ρύποι βγαίνουν από την εξάτμισή του.
Επιπλέον, η κάθε τεχνολογία έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Για παράδειγμα ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν μπορεί να γίνει εντελώς αθόρυβος όπως στα ηλεκτρικά μοντέλα. Από την άλλη, ένα μακρινό ταξίδι είναι πολύ πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί με αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί (βιο)καύσιμα, παρά με ένα που βασίζεται σε μπαταρίες για την αποθήκευση της απαραίτητης ηλεκτρικής ενέργειας.
Δείτε ακόμα
Παραδείγματα όπως τα παραπάνω δείχνουν ότι σύμφωνα με τη Mazda η μία τεχνολογία δεν έρχεται να ανταγωνιστεί την άλλη, αλλά να τη συμπληρώσει. Άλλωστε ο στόχος είναι να φτάσουμε το αργότερο μέχρι το 2030 στο carbon neutrality, δηλαδή οι μετακινήσεις να μην προσθέτουν διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Το ιδανικό σενάριο θα είναι αυτός ο στόχος να επιτευχθεί νωρίτερα.
Ένας ακόμα λόγος που η Mazda στηρίζει τα e-fuels είναι ότι μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε άμεσα, χωρίς να αλλάξουν οι υποδομές. Άσχετα από τον τρόπο που παράγονται πρόκειται για υγρά καύσιμα, οπότε όλες οι διαδικασίες παραμένουν γνώριμες.
Τέλος, τα e-fuels μπορούν να αρχίσουν από τώρα να μπαίνουν σταδιακά στη ζωή μας, ως ποσοστό της βενζίνης και του πετρελαίου που βρίσκουμε στο πρατήριο. Δηλαδή ένα ποσοστό του καυσίμου που βγαίνει από την αντλία να είναι e-fuel. Το αυτοκίνητο δε θα επηρεαστεί σε τίποτα, ο οδηγός δε θα καταλάβει διαφορά, όμως οι εκπομπές ρύπων θα μειωθούν.
Τελικά μήπως έχουν δίκιο στη Mazda; Μήπως πρέπει να εξετάσουμε πρώτα τα βιοκαύσιμα που είναι πιο άμεση, ευκολότερα εφαρμόσιμη και ταυτόχρονα πιο οικονομική λύση, αντί να τρέχουμε με δαιμονιώδεις ρυθμούς προς την ηλεκτροκίνηση;