Ο Σεμπαστιάν Οζιέ δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα, πέρα από την πίεση, που του άσκησε ο Κάλε Ροβάνπερα την πρώτη ημέρα στο Ράλι Καταλονίας.
Ο Γάλλος κράτησε τη θέση του στη γενική κατάταξη.
Πιο πίσω ακολουθούν τα δύο Hyundai των Nεβίλ και Τάνακ. Ο Βέλγος δεν κατάφερε να επαναλάβει την πρωινή του, επίδοση κι έμεινε πίσω και από τον Ροβάνπερα.
Ο Tάνακ, μάλιστα, δεν μπορούσε να καταλάβει, πώς να πάει πιο γρήγορα, νιώθοντας, ότι απλά δεν μπορούσε να κάνει το αυτοκίνητο να αποδώσει και να του δώσει την ευκαιρία να πολεμήσει για την τρίτη θέση.
«Μάλλον δεν είμαι τόσο άνετος όσο αυτός», είπε ο Tάνακ, αναφερόμενος στον Nεβίλ. «Τίποτα δεν είναι καινούργιο. Δεν μπορώ να βρω τρόπο να κάνω το αυτοκίνητο να λειτουργήσει. Ούτε να καταλάβω τι πρέπει να κάνω. Είναι δύσκολο. Αυτό είναι το μόνο, που μπορούμε να κάνουμε αυτή τη στιγμή».
Εν τω μεταξύ, είχαμε βροχή τα κλαταρίσματα στην 7η ειδική διαδρομή. Δύο Toyota – οι Έβανς και Κατσούτα- και το Hyundai των Σόρδο-Καρέρα αντιμετώπισαν σχεδόν πανομοιότυπα προβλήματα με τα ελαστικά στην έβδομη διαδρομή του Ράλι Ισπανίας. Τα κλαταρίσματα στο μπροστινό αριστερό τροχό καθυστέρησαν και έριξαν πίσω τους τρεις οδηγούς.
Οι δυο οδηγοί της Toyota ανέφεραν, ότι είχαν κλαταρίσματα περίπου 4 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της ειδικής διαδρομής, αφήνοντας μάλιστα, πίσω τους αρκετά συντρίμμια, τα οποία ο Μπριν βρήκε μπροστά του, ενώ οδηγούσε στην ειδική διαδρομή.
«Είχα κλατάρισμα σχεδόν αμέσως, χωρίς προειδοποίηση, οπότε δεν ξέρω τι έγινε», είπε ο Έβανς. Ο Κατσούτα ήταν ακόμα χειρότερα. Όχι μόνο έχασε χρόνο από το κλατάρισμα, αλλά το υβριδικό του σύστημα είχε πρόβλημα και ο Ιάπωνας δεν μπορούσε να εκκινήσει.
«Δεν είχαμε καμία ένδειξη», είπε ο Κατσούτα. «Απλώς σε μια σφιχτή δεξιά στροφή και αμέσως μπροστά-αριστερά είχαμε κλατάρισμα. Ούτως ή άλλως, δεν είχα δύναμη γιατί το υβριδικό μου σύστημα δεν απέδιδε, οπότε αυτή η ειδική διαδρομή ήταν καταστροφική για μένα».
Από την άλλη το κλατάρισμα του αυτοκινήτου, του Σόρδο δεν ήταν τόσο καταστροφικό. Ο Ισπανός το έπαθε μόλις 2 χιλιόμετρα πριν το τέλος της ειδικής διαδρομής και του κόστισε 18,5 δευτερόλεπτα. Στην πραγματικότητα κέρδισε μια θέση, επωφελούμενος από την απώλεια χρόνου του Έβανς. Έτσι, ο Σόρδο βρέθηκε παρόλο το κλατάρισμα και την καθυστέρηση 5ος στη γενική κατάταξη.
«Ακούω κάτι, κλακ, όταν έκανα την μπούκα και νομίζω, ότι μετά τη λάσπη έρχονται μερικές πέτρες ή κάτι τέτοιο», εξήγησε ο Σόρδο.
«Χάσαμε χρόνο, αλλά θα μπορούσε να είναι χειρότερα».
Ο Μπριν επωφελήθηκε από το κλατάρισμα, που είχε στο Yaris του, ο Κατσούτα και ξαναπήρε την έβδομη θέση, που είχε χάσει νωρίτερα το πρωί της Παρασκευής – και είναι μόλις 1,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Έβανς, ο οποίος βρίσκεται στην έκτη θέση.
«Προσπαθώ να μην υπερφορτώσω το μπροστινό μέρος», εξήγησε ο οδηγός της M-Sport. «Υπάρχουν πολλά περιθώρια για να γίνουμε πιο γρήγοροι, αλλά χαίρομαι, που είμαστε εδώ χωρίς λάθη, αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα σήμερα».
Οι τρεις οδηγοί με τα Ford Puma, πού είναι πίσω από τον Kατσούτα εξέφρασαν όλοι την ίδια ακριβώς απορία, οι χρόνοι τους στο ταμπλό ήταν πιο αργοί, σε σχέση με αυτό που ένιωθαν πίσω από το τιμόνι και κανένας από αυτούς δεν μπορούσε να καταλάβει το γιατί…
«Δεν καταλαβαίνω, πώς μπορεί να είναι τόσο, ο χρόνος», είπε ο Γκρίνσμιθ καθώς διέσχιζε τη γραμμή του τερματισμού. «Ένιωσα ότι είχα κάνει μια πολύ καλή ειδική, αλλά έχασα 17 δευτερόλεπτα. Δεν έχω ιδέα πού είναι αυτά».
Ο Φορμό είχε παρόμοια αίσθηση: «Ο χρόνος δεν είναι αυτός που περίμενα».
Αλλά, σε αντίθεση με τον Γκρίνσμιθ, τουλάχιστον μπορούσε να μαντέψει το γιατί. «Υπερθέρμανα λίγο τα ελαστικά σε ένα σημείο, για τα υπόλοιπα, νόμιζα ότι είχα κάνει ένα καλό χρόνο. Πρέπει να βρούμε το κλειδί για να είμαστε πιο γρήγοροι».
Αύριο είναι μια καινούργια μέρα και το ράλι Καταλονίας, ακόμα δεν έχει δείξει τα δόντια του. Θα καταφέρει να αντέξει ο Οζιέ στην πίεση του Κάλε Ροβάνπερα; Ο Νεβίλ θα κρατήσει πίσω του, τον Τάνακ ή ο Εσθονός θα βρει, τελικά, τρόπο να δουλέψει σωστά το αυτοκίνητό του; Μείνετε συντονισμένοι, 7 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 118 χιλιομέτρων και η μεγαλύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα – El Montmell, 24.18 χιλιόμετρα – περιμένουν τα πληρώματα.
Aποτελέσματα 1ου σκέλους:
1. Οζιέ-Βεϊλά Τoyota Yaris 1:06:07.9
2. Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Toyota Yaris +4.8
3. Νεβίλ-Γουίταγκε Ηyndai i20 +12.5
4. Tάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20 +20.0
5. Σόρδο Καρέρα Hyundai i20 +50.9
6. Έβανς-Μάρτιν Toyota Yaris +1:01.2
7. Μπριν-Νάιγκλ Μ-Sport Ford Puma +1:03.7
8. Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris +1:28.6
9. Φορμό-Κορία M-Sport Ford Puma +1:31.3
10.Γκρίνσμιθ-Άντερσον M-Sport Ford Puma +1:38.8