Εκτός από το ΟΑΚΑ, στο οποίο διαπιστώθηκε ότι επί σειρά ετών υπήρχε πρόβλημα στατικότητας, προβλήματα αντιμετωπίζουν και άλλες υποδομές στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, η γέφυρα Καλατράβα στην λεωφόρο Κατεχάκη, μπορεί, σύμφωνα με τα στοιχεία του Καθηγητή αντισεισμικών κατασκευών, κ. Καρύδη, να μην αντιμετωπίζει προβλήματα στατικότητας, είναι εμφανή τα σημάδια εγκατάλειψης.
Όπως φαίνεται από την αυτοψία που έκανε το MEGA υπάρχει σκουριά στους σφιγκτήρες των καλωδίων που δημιουργούν τις ακτίνες της γέφυρας.
Το δάπεδο της γέφυρας στα περισσότερα σημεία έχει υποστεί φθορές έχει φύγει όλο το καουτσούκ που δημιουργεί ουσιαστικά την μόνωση του δαπέδου.
Η εν λόγω γέφυρα όταν παραδόθηκε το 2004, – που κόστισε 3 εκ. ευρώ – έναν χρόνο μετά, το 2005, έκλεισε, γιατί όπως απεδείχθη ήταν πολύ κακής ποιότητας η ξυλεία που χρησιμοποιήθηκε και έτσι με βάση τις μελέτες που έγιναν έπρεπε το ξύλο να αντικατασταθεί.
Η συγκεκριμένη γέφυρα ανήκει στη ΣΤΑ.ΣΥ, γιατί όταν δημιουργήθηκε, θεωρήθηκε συμπληρωματικό έργο του μετρό, καθώς ενώνει την μία είσοδο του μετρό με την απέναντι.
Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν έχει ωστόσο την τεχνογνωσία να την συντηρήσει και να ελέγξει τη γέφυρα. Το 2021 ανέθεσαν μελέτη σε κάποιο τεχνικό γραφείο προκειμένου να βρει τα προβλήματα που υπάρχουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μελέτη, τα στοιχεία της οποίας δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά – ωστόσο επισημαίνει πως υπάρχει πρόβλημα συντήρησης της γέφυρας Καλατράβα – εστάλη στη ΣΤΑ.ΣΥ όμως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν έχει τη δυνατότητα να την εφαρμόσει.
[sc name=”kalatrava”][/sc]
ΟΑΚΑ: Αυτοί είναι οι όροι του διαγωνισμού για το στέγαστρο Καλατράβα
Όλο και περισσότερες είναι οι αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το λουκέτο που μπήκε στο ΟΑΚΑ.
Οι νέες αποκαλύψεις σχετίζονται με το περιεχόμενο της προκήρυξης του διαγωνισμού για τη μελέτη που αφορά τη στατικότητα του στεγάστρου σύμφωνα με την οποία η εταιρεία είχε την υποχρέωση αν εντοπίσει κάποιο πρόβλημα να ενημερώσει τις αρμόδιες διοικήσεις.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, από τη μελέτη των 112 σελίδων προκύπτει το συμπέρασμα πως η ανάδοχος εταιρεία ΔΟΜΗ ΑΕ όφειλε να ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τις διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του ΟΑΚΑ για να ενδιάμεσα ευρήματα του ελέγχου.
Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τρία χαρακτηριστικά αποσπάσματα που αναφέρονται στη συγκεκριμένη υποχρέωση που είχε η εταιρεία.
- Α) Ο ανάδοχος υποχρεούται κατά την παροχή υπηρεσιών του να συνεργαστεί στενά με την ομάδα ελέγχου: στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, στελέχη του ΟΑΚΑ και τους συμβούλους τους.
- Β) Ελαττωματικές συγκολλήσεις καταγράφονται λεπτομερώς και γίνεται άμεση ενημέρωση προς το ΤΑΙΠΕΔ και το ΟΑΚΑ ώστε να αποκαθίστανται
- Γ) Μετά το τέλος του ελέγχου σύσφιξης γίνεται ενημέρωση προς το ΤΑΙΠΕΔ και το ΟΑΚΑ ώστε να αποκαθίστανται τυχόν βλάβες στη βαφή της κοχλίωσης.
Σύμφωνα λοιπόν, με τα παραπάνω προκύπτουν τρία ερωτήματα:
- 1) Το ΤΑΙΠΕΔ και το ΟΑΚΑ είχαν πράγματι ενημερωθεί από την ανάδοχη εταιρεία για τα ευρήματα του ελέγχου σε αυτό το διάστημα των 8,5 μηνών που κράτησε η περάτωση του διαγωνισμού για τον έλεγχο του στεγάστρου.
- 2) Αν ναι γιατί δεν απηύθυναν οι διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του ΟΑΚΑ προειδοποιήσεις προς τους ανθρώπους και τους οργανισμούς που χρησιμοποιούσαν το ΟΑΚΑ
- 3) Αν όχι αυτί συνιστά αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων της αναδόχου εταιρείας
Σε επικοινωνία που είχε ο ΣΚΑΪ με το ΤΑΙΠΕΔ προκύπτει ότι πράγματι υπήρχε επικοινωνία με τη ΔΟΜΗ ΑΕ που τήρησε τις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Τι υποστηρίζουν οι ειδικοί για την στατικότητα του στεγάστρου
Στο μεταξύ, οι ειδικοί που συμμετείχαν στο σχεδιασμό, αλλά και στην κατασκευή αυτών των μεταλλικών στεγάστρων, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, εμφανίστηκαν καθησυχαστικοί.
«Ακούς που λένε είναι ετοιμόρροπο έτοιμο να πέσει, τα οποία είναι αναιτιολόγητα και από άσχετους δεν θα είναι συνάδελφοι που γνωρίζουν τι σημαίνει ολική κατάρρευση. Μέχρι να φτάσουμε σε μία ολική κατάρρευση και να δει ο κόσμος το στάδιο Καλατράβα να καταρρεύσει, αυτό ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα δεν θα μπορούσα να το φανταστώ, έστω κι αν ζήσω άλλα 20 χρόνια» επισημαίνει ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, Ιωάννης Ερμόπουλος.
Από την πλευρά του, ο πολιτικός μηχανικός, Φαίδων Καρυδάκης επισημαίνει πως «είναι μερικά προβληματικά σημεία, αλλά η ένταση που έχει δημιουργηθεί, οφείλω να ομολογήσω, ότι μου προξενεί εντύπωση».