Ο Φινλανδός άρπαξε την πρώτη θέση από τον Έβανς και τέθηκε αυτός επικεφαλής.
Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν όλη τη μέρα σήμερα ήταν σε θέση βολής. Παρ’ όλο που ξεκινούσαν πρώτοι στις ειδικές διαδρομές ήταν ταχύτατοι και ο χρόνος, που έχαναν τους επέτρεπε να ήταν κοντά στους πρωτοπόρους. Τι έγινε όμως και ο Κάλε πέρασε μπροστά;
Οι Έβανς-Μάρτιν έδειχναν ανίκητοι. Είχαν κερδίσει όλες τις πρωινές ειδικές διαδρομές δεν είχαν κάνει πουθενά λάθος και οδηγούσαν τον αγώνα. ‘Ομως έβρεξε, και αυτό βοήθησε τον Ροβάνπερα, γιατί χάθηκε το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης και όχι μόνο. Ο Φινλανδός εξαπέλυσε αντεπίθεση και κατάφερε να καλύψει τη διαφορά, από τον Ουαλό team mate του, στην τελευταία δραματική Ειδική Διαδρομή.
Μάλιστα η έντονη βροχόπτωση έδωσε στον Ροβάνπερα ένα τεράστιο πλεονέκτημα, καθώς περνούσε πρώτος τις ειδικές, πριν τα νερά λιμνάσουν και αλλάξουν τελείως τους δρόμους.
Γρήγορα το αμμώδες έδαφος, που έχουν οι Ειδικές Διαδρομές της Εσθονίας, μετατράπηκε από τη βροχή σε λάσπη και γέμισε ο δρόμος αυλάκια με νερό, κάνοντας τη ζωή δύσκολη των αντιπάλων του Κάλε, που ξεκινούσαν πίσω του.
Ο Έβανς έπεσε θύμα των ύπουλων συνθηκών, που επικρατούσαν, γλίστρησε και έπεσε σε θάμνους, δίνοντας την ευκαιρία στον Κάλε να καλύψει τη διαφορά τους και από εκεί, που ο Ουαλός ήταν πρώτος, βρέθηκε να βλέπει τις πλάτες του Ροβάνπερα 11,7 δευτερόλεπτα πίσω του.
«Δεν περίμενα να τεθώ επικεφαλής μετά τις πρωινές Ειδικές Διαδρομές» είπε ο Ροβάνπερα «Κάναμε καλή δουλειά ανοίγοντας το δρόμο, χωρίς να χάνουμε πολύ χρόνο και συνεχίσαμε να διατηρούμε το ρυθμό μας και το απόγευμα. Φυσικά η βροχή, που έπεσε στην τελευταία ειδική διαδρομή, ήταν με το μέρος μας, καθώς και όλοι οι υπόλοιποι έχασαν χρόνο στα νερά».
Ο Έβανς από την άλλη το φυσάει και δεν κρυώνει. Ηταν εξαιρετικός μέχρι την τελευταία Ειδική Διαδρομή του 1ου σκέλους, όπου άνοιξαν οι ουρανοί. «Οι συνθήκες ήταν πολύ φρικτές και είχε πολλή υδρολίσθηση στην αρχή κιόλας της Ειδικής Διαδρομής και μπορώ να πω οτι είχαμε μια αναμενόμενη «στιγμή». Μετά από αυτό ήμουν λίγο πιο προσεκτικός! Ήταν πραγματικά απρόσμενα κακές οι συνθήκες στην αρχή της ειδικής» είπε ο Ουαλός.
Ο τοπικός ήρωας Οτ Τάνακ είχε όλη τη μέρα πολλά προβλήματα με το Hyundai i20 του. Έψαχνε να βρεί το σωστό στήσιμο, όταν ένας σωλήνας, που κατευθυνόταν στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου του, χάλασε, το τζάμι θάμπωσε γρήγορα, με αποτέλεσμα να φύγει κι αυτός από το δρόμο.
Προβλήματα είχε και ο Εσάπεκα Λάπι από την αρχή του αγώνα, κυρίως με τα φρένα του Yaris. Είχε και αυτός την έξοδό του στην τελευταία ειδική και μάλιστα στην ίδια στροφή με τους άλλους. Παρ’ όλα αυτά κατάφερε να φέρει το αυτοκίνητό του στην τέταρτη θέση, 21,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Οτ Τάνακ.
Πίσω από τους Λάπι-Φερμ οι Νεβίλ-Γουάινταγκε δεν κατάφεραν ποτέ να βρουν ρυθμό και αυτό εξαιτίας του στησίματος του
i20. Ο Νέβιλ μάλλον έκανε ένα συντηρητικό αγώνα, αφού δεν αισθανόταν άνετα με το αυτοκίνητό του και έχασε την 4η θέση από τον Λάπι. Μια θέση που κατείχε όλη τη μέρα σήμερα.
Οι Φορμό-Κορία, αν και είχαν προβλήματα με τους υαλοκαθαριστήρες του Puma τους, κατάφεραν να μείνουν στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης την ίδια ώρα, που οι team mate τους Λουμπέ-Λαντέ έπεσαν στην 9η θέση, όταν βγήκαν από το δρόμο κι έχασαν χρόνο και αυτοί στην τελευταία ειδική διαδρομή της μέρας.
Ο Τακαμότο Κατσούτα ήταν έβδομος με το Yaris , ενώ ο Γκας Γκρίνσμιθ, ήταν 8ος και ένα ακόμα θύμα «εκείνης» της στροφής, που έφαγε πολλούς οδηγούς. Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Αντρέας Μίκελσεν όντας πρώτος στην κατηγορία WRC2 με το Skoda Fabia Rally2.
Άτυχος της μέρας ήταν ο Όλιβερ Σόλμπεργκ. Αρχικά είχε προβλήματα με το στήσιμο και την πρόσφυση του αυτοκινήτου του, στη συνέχεια ένα κλατάρισμα τον έριξε πολύ πίσω και ακόμα χειρότερα είχε τη στιγμή του στην 7η ειδική, όταν βγήκε και κτύπησε σε ένα δένδρο. Συνέχισε τον αγώνα, αλλά χωρίς υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι του. Ο στόχος του για ένα πόντιουμ στην Εσθονία δείχνει άπιαστος.
Αύριο ο αγώνας έχει σχεδιαστεί γύρω από το χιονοδρομικό κέντρο Οτέπαα. Ξανά η ημέρα χωρίζεται σε 4 πρωινές ειδικές διαδρομές και άλλες 4 επαναλαμβανόμενες το απόγευμα- μετά το μεσημεριανό σέρβις. Τέλος η αυριανή μέρα ολοκληρώνεται με μια βραδινή επανάληψη της ειδικής της Πέμπτης στο Tάρτου. Τα συνολικά αυριανά αγωνιστικά χιλιόμετρα των 9 ειδικών διαδρομών 95,40 χλμ.
Μείνετε συντονισμένοι για να δούμε, αν ο νεαρός Κάλε θα καταφέρει να κρατηθεί στην πρώτη θέση του αγώνα ή θα δεχθεί επίθεση τόσο από τους team mate του, όσο και από τους οδηγούς της Hyundai, που ακόμα ψάχνουν τις σωστές ρυθμίσεις.
Στο 1ο σκέλος την υψηλότερη μ.ω.τ. σημείωσε ο Εβανς στην 4η Ειδική Διαδρομή μήκους 21.45 χλμ. σημειώνοντας μ.ω.τ. 124.9 χλμ./ώρα με δεύτερο ταχύτερο στον Ροβάνπερα με μ.ω.τ. 123.7 χλμ./ώρα.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1ου ΣΚΕΛΟΥΣ
1 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris 1:16:19.7
2 Έβανς-Μάρτιν Yaris +11.7
3 Tάνακ-Γιαρβέογια i20 +44.3
4 Λάπι-Φερμ Yaris +1:05.9
5 Νεβίλ-Γουάιταγκε i20 +1:12.9
6 Φορμό-Κορία Puma +2:08.1
7 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris +2:10.9
8 Γκρίνσμιθ-Άντερσον Puma +2:29.4
9 Λουμπέ-Λαντέ Puma +3:59.0
10 Μίκελσεν-Έρικσεν Skoda +4:57.4