Οι Έβανς-Μάρτιν κέρδισαν όλες τις πρωινές Ειδικές Διαδρομές και είναι πρώτοι.
Το πλήρωμα του Yaris έκανε τον ταχύτερο χρόνο και στις τέσσερις ειδικές διαδρομές, του πρωινού σκέλους της Παρασκευής, στο Ράλι Εσθονίας και έχει αφήσει πίσω του, τους αντιπάλους του να βλέπουν τη σκόνη του.
Ο Ουαλός ήταν τρίτος στην πρώτη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, την Υπερεειδική την Πέμπτη το βράδυ στο Τάρτου. Όμως, όταν ξεκίνησε ο αγώνας το πρωί Παρασκευής 15 Ιουλίου, πήρε το προβάδισμα αμέσως στη πρώτη και μάλιστα τη μεγαλύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα – 24,35 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Ο Έβανς δεν σήκωσε το πόδι από το γκάζι και στις επόμενες τρεις Ειδικές Διαδρομές και πριν φτάσει στο σέρβις, είχε κάνει πρώτο χρόνο σε όλες.‘Ετσι έφτασε στο σέρβις του λουπ, επικεφαλής του αγώνα με 12,5 δευτερόλεπτα διαφορά, από τον τοπικό ήρωα Οτ Τάνακ.
«Συνολικά ήταν αρκετά καλα” είπε χαμογελώντας ο Έβανς “Το αυτοκίνητο λειτουργεί καλά και έχω αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι. Απλώς πρέπει να συνεχίσω έτσι και το απόγευμα.
Μπορεί οι δρόμοι να είναι το απόγευμα πολύ διαφορετικοί, και δεν μπορούμε να θεωρήσουμε τίποτα δεδομένο. Στην πρώτη ειδική διαδρομή δεν είχα καλή αίσθηση του αυτοκινήτου και δεν ήμουν τόσο χαλαρός, στις επόμενες ειδικές αισθανόμουν πιο άνετα και η ταχύτητα ήρθε φυσικά”.
Από την άλλη ο Τάνακ, ο οποίος ελπίζει στην πατρίδα του να κερδίσει, είχε κάποια προβλήματα με το αυτοκίνητο του και έκανε αλλαγές στις ρυθμίσεις του Hyundai i20 του. Ουσιαστικά στόχευε να βελτιώσει το κράτημα του αυτοκινήτου του.
“Κάναμε κάποιες αλλαγές και ουσιαστικά επιστρέψαμε στον ανταγωνισμό. Οδηγώ πολύ δυνατά, όμως νοιώθω πιο πολύ σα να παλεύω παρά να οδηγώ γρήγορα. Τώρα ψάχνω ένα καλό γεύμα να φάω και θα επιτεθούμε ξανά” είπε ο Τάνακ.
Στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης του αγώνα, παρ’ όλο που καθαρίζει το δρόμο για τους αντιπάλους του, βρίσκεται ο Κάλε Ροβάνπερα. Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν τα πήγαν περίφημα κυρίως στο στεγνό δρόμο και κατάφεραν μέχρι τώρα να μείνουν πολύ κοντά στους πρώτους.
Το πλήρωμα του Yaris έγραψε τον τρίτο χρόνο γενικής σε όλες τις ειδικές διαδρομές.
Πιο πίσω στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο Τιερί Νεβίλ. Ο Βέλγος είναι 20 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ροβάνπερα και παραπονιόταν όλο το πρωί για το κράτημα του i20 του. Μάλιστα υπερέβαλε σε μια φουρκέτα με αποτέλεσμα να χάσει την αγωνιστική του γραμμή και πολύτιμο χρόνο. Οι Νεβίλ-Γουάινταγκε είναι μόλις 2.6 δευτερόλεπτα ταχύτεροι, από τους Λάπι-Φερμ, αν και το φινλανδικό πλήρωμα του Yaris αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του αυτοκινήτου τους, και ο Λάπι μάλιστα αναγκάστηκε να αλλάξει τρόπο οδήγησης.
Οι Φορμό-Κορία ανέβηκαν από την 12η θέση της κατάταξης της χθεσινής ειδικής διαδρομής στην 6η, απολαμβάνοντας τις γρήγορες ειδικές διαδρομές οδηγώντας το Ford Puma Rally1.
Πίσω από τον Φορμό βρίσκεται στην 7η θέση ο Κατσούτα, που φαίνεται οτι ξεπέρασε την έξοδο, που είχε στο shakedown.
Αντίθετα με τον Φορμό η μέρα του team mate του στη Ford Γκρεγκ Μπριν τέλειωσε στην 4η ειδική διαδρομή. Ο Ιρλανδός ήταν 4ος στη γενική κατάταξη του αγώνα, όταν το έχασε, βγήκε από το δρόμο σε μια γρήγορη αριστερή στροφή, κτύπησε με δύναμη και έσπασε την μπροστινή ανάρτηση του Puma και αποσύρθηκε.
Οι άλλοι δυο οδηγοί της M-Sport, Γκρίνσμιθ και Λουμπέ δεν έχουν καταφέρει να βρουν τον σωστό ρυθμό και έπεσαν στη όγδοη και ένατη θέση μπροστα από τον απογοητευμένο Όλιβερ Σόλμπεργκ. Ο νεαρός Νορβηγός έχασε χρόνο, όταν δεν κατάφερε να κρατήσει το αυτοκίνητό του στην αγωνιστική του γραμμή και αυτό γύρισε, χάνοντας χρόνο και μέρος της αυτοπεποίθησής του, καθώς και νοιώθει να μην έχει καθόλου πρόσφυση.
Μετά την τεχνική υποστήριξη το απόγευμα ξεκινούν οι 4 επαναλαμβανόμενες πρωινές Ειδικές Διαδρομές. Για να δούμε θα έχουμε αλλαγές….