Οι Ροβάνπερα- Χάλτουνεν με κάθε νίκη τους γράφουν ιστορία. Κέρδισαν άνετα και στην Εσθονία.
Σαν να έχουν έρθει από άλλο κόσμο οι Φινλανδοί.
Δεν έχουν κλαταρίσματα, δεν κάνουν εξόδους, και το Toyota Yaris Rally1 δεν παρουσιάζει βλάβες.
Eπιπλέον γράφουν και τον ταχύτερο χρόνο και στην power-stage που δίνει επιπλέον βαθμούς στους 5 ταχύτερους
Αρκούν όλα αυτά για να γράψουν το καινούργιο κεφάλαιο στο WRC…
Τα «οπίσθια» του Yaris, αν μη τι άλλο οι αντίπαλοι του Ροβάνπερα, αλλά και οι team mate του, τα έχουν μάθει απέξω και ανακατωτά και θα τα αναγνώριζαν παντού, όπου τα έβλεπαν.
Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν δεν σήκωσαν το πόδι από το γκάζι, ούτε στην Εσθονία.
Δίδαξαν ρυθμό, συνετή οδήγηση και εκεί που έπρεπε ήταν εξαιρετικά γρήγοροι.
Μπορεί να ευνοήθηκαν την πρώτη μέρα από τον καιρό.
Εκμεταλλεύτηκαν τη σειρά εκκίνησης – ξεκινούσαν πρώτοι στο δρόμο, όπως σχεδόν σε όλα τα μέχρι τώρα ράλι -και στην τελευταία ειδική διαδρομή της Παρασκευής, όντας πρώτοι, πέρασαν την Ειδική Διαδρομή χωρίς τα προβλήματα, που αντιμετώπισαν οι οδηγοί που ακολουθούσαν.
Ούτε λάσπες, ούτε γλιστρίματα, ούτε λιμνάζοντα νερά, ούτε αυλάκια γεμάτα νερό.
Έτσι βρέθηκαν στην πρώτη θέση και δεν την άφησαν μέχρι το τελευταίο μέτρο του αγώνα.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Eβανς, ο Ροβάνπερα δεν έκανε, ούτε ένα λαθάκι, που θα επέτρεπε στον Ουαλό να τον πλησιάσει, πόσο μάλλον να τον περάσει.
Έτσι κέρδισε ένα ακόμα ράλι με το σπαθί του και το απίστευτο ταλέντο του. Τώρα πια με τον επόμενο αγώνα στα πάτρια εδάφη (Φινλανδία), ποιος πιάνει τον ταλαντούχο νεαρό, που οδηγεί το Yaris, με την άνεση του Κάνκουνεν και του Μάκινεν μαζί;
Το τρίτο και τελευταίο σκέλος κύλησε ήρεμα ο Ροβάνπερα δεν άφησε το γκάζι, παρ’ όλο που δήλωνε ότι οδηγούσε συντηρητικά.
Η πρώτη θέση ήρθε άνετα και φυσικά. Όπως και το 1-2 για την ομάδα του, την Toyota με τους Έβανς-Μάρτιν στη δεύτερη θέση μπροστά από τον επίδοξο Τάνακ, που έτρεχε στο σπίτι του.
Ο Έβανς από χθες είχε ρίξει λευκή πετσέτα δηλώνοντας, ότι έκανε τα πάντα για να πιάσει τον Ροβάνπερα αλλά δήλωνε, «είναι πολύ, πολύ καλός». Αρκέστηκε στην άνετη δεύτερη θέση του βάθρου, μπροστά από το i20 των Τάνακ-Γιαρβέογια.
Οι Εσθονοί, όπως και ο team -mate τους Νεβίλ ήρθαν στην Εσθονία με ανεβασμένο ηθικό, από τις δοκιμές που έκαναν πριν τον αγώνα, και κυρίως με προσδοκίες για νίκη.
Δυστυχώς για αυτούς τίποτα δεν λειτούργησε σωστά στα Hyundai τους – κυρίως προβλήματα με το στήσιμο του αυτοκινήτου τους- γεγονός, που τους έκανε να χάσουν πολύ χρόνο μέχρι να βρουν – τη βρήκαν; ποτέ δεν θα μάθουμε- τη χρυσή τομή για να κυνηγήσουν την πρωτιά.
Ο Όλιβερ Σόλμπεργκ, που και αυτός δήλωνε πριν τον αγώνα ότι, στόχο είχε το βάθρο, είχε τη δική του εξήγηση για το τι συνέβη.
Είπε σε κάποια στιγμή την πρώτη μέρα, πως ίσως να έπρεπε να είχαν κάνει τις δοκιμές σε εσθονικό έδαφος και όχι στη Φινλανδία, που τις έκαναν. Πίστευε, πως ναι μεν μοιάζει ο αγώνας με τον φινλανδικό – άλματα, γρήγορες στροφές και ταχύτατες ευθείες – , αλλά η υφή του εδάφους είναι τελείως διαφορετική.
Ίσως ο νεαρός να έχει δίκιο, είναι και αυτό κάτι ακόμα, που δεν θα μάθουμε ποτέ. Σημασία έχει, οτι τα πληρώματα της Hyundai, είδαν ξανά σε όλο τον αγώνα, το πίσω μέρος του Yaris, τόσο του Ροβάνπερα, όσο και των Έβανς – Μάρτιν.
Μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσουν πολλά στην ομάδα τους.
Η νίκη στη Σαρδηνία τους αναπτέρωσε τις ελπίδες για το κυνήγι του πρωταθλήματος, όμως η Toyota είχε την απάντησή της και για την Εσθονία και ήταν, όπως είχαν δηλώσει πριν τον αγώνα ….η ταχύτητα.
Για τα παιδιά της Μ-Sport δεν υπάρχουν λόγια. Οι Φορμό-Κορία, που μέχρι χθες τους έδειχναν την πόρτα της εξόδου κράτησαν ψηλά το γόητρο της ομάδας φέρνοντας το Puma, αρχικά αλώβητο, κυρίως όμως μέσα στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ο Φορμό μπορεί να έχασε την 6η θέση από τον τρομερό Λάπι, αλλά ήταν ο μόνος από τους οδηγούς της M-Sport, που διασώθηκε και έφερε βαθμούς στην ομάδα.
Το ράλι Εσθονίας είναι ένας αγώνας. που σίγουρα οι άνθρωποι της M-Sport θα ήθελαν να αφήσουν πίσω, με το πρωτο βιλί τη ομάδας, τους Μπριν-Ναγκλ να μένουν εκτός από την πρώτη μέρα λόγω εξόδου
Τρομερό αγώνα έκαναν οι Μίκελσεν-Έρικσεν με το Skoda Fabia Rally2. Ήταν πρώτοι στην κατηγορία WRC2 και 8οι στη γενική κατάταξη του αγώνα.
Οι Νορβηγοί δεν αμφισβητήθηκαν, ούτε στιγμή από τους αντιπάλους τους, ήταν μονίμως στη δεκάδα και τελικά τερμάτισαν άνετα στην 8η θέση. Αξιοσημείωτο είναι οτι ήταν 3οι στην Powerstage κερδίζοντας τα WRCRally1, παίρνοντας και τους αντίστοιχους βαθμούς, όπου έσπασε το σερί της Toyota καθώς στους 5 ταχύτερους, η σειρά ήταν Ροβάνπερα, Έβανς, Μίκελσεν, Λάπι, Κατσούτα.
Ο Σούνινεν με τον Μάτρκουλα ανησύχησαν καθώς τερμάτισαν με 2 κυλίνδρους στο Hyundai i20 Rally2, χωρίς όμως να χάσουν τη 2η θέση στο WRC2
Ο Κάλε Ροβάνπερα με τη νίκη του αυτή, φτάνει στις 5 σε 7 αγώνες, που έχουν γίνει μέχρι τώρα στο φετινό πρωτάθλημα και προελαύνει ασταμάτητος. Στην Εσθονία μάζεψε και τους βαθμούς της Powerstage, μιας και την κέρδισε, αφήνοντας τον ‘Εβανς δεύτερο.
Άν συνεχίσει με αυτό το ρυθμό βλέπουμε να σηκώνει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο στον εθνικό μας αγώνα στο Ράλι Ακρόπολις.
Αν τα καταφέρει φέτος – μόνο ο κακός του εαυτός μπορεί να τον σταματήσει- θα γίνει ο νεότερος οδηγός ράλι, που κατακτά παγκόσμιο τίτλο, σπάζοντας το ρεκόρ του τεράστιου Κόλιν ΜακΡέι.
O Κόλιν ήταν το 1995, όταν και κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο του, 27 ετών και 89 ημερών. Σκεφτείτε πόσο κάτω πάει το ρεκόρ, άν το πάρει ο Ροβάνπερα.
Ας μη προτρέχουμε όμως, το πρωτάθλημα συνεχίζεται με τον απαιτητικό αγώνα στη Φινλανδία, ιδαίτερη πατρίδα των Ροβάνπερα και Λάπι, όπως και του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα.
Παίζουν στην έδρα τους και δύσκολα θα αφήσουν τους αντιπάλους τους, να τους πάρουν τη νίκη μέσα στο σπίτι τους. Μείνετε συντονισμένοι το πρωτάθλημα έχει ακόμα δρόμο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΑΛΙ ΕΣΘΟΝΙΑΣ
1 Ροβάνπερα – Χάλτουνεν Yaris Rally1 2:54:29.0
2 Έβανς – Μάρτιν Yaris Rally1 +1:00.9
3 Τάνακ – Γιαρβέογια i20 Rally1 +1:55.7
4 Νεβίλ – Γουάιταγκε i20 Rally1 +3:53.3
5 Κατσούτα – Τζόνστον Yaris Rally1 +4:13.4
6 Λάπι – Φέρμ Yaris Rally1 +4:49.1
7 Φορμό – Κορία Puma Rally1 +5:09.2
8 Μίκελσεν- Έρικσεν Fabia +11:01.8
9 Σούνινεν – Μάρκουλα i20 +11:27.1
10 Λίντχολμ- Χαμαλάινεν Fabia +13:04.8
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
- Ροβάνπερα 175
- Νεβίλ 92
- Έβανς 79
- Τάνακ 77
- Κατσούτα 73
- Μπριν 60
- Λεμπ 35
- Οζιέ 34
- Σόρδο 34
- Γκρίνσμιθ 28
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
- Τoyota 298
- Hyundai 211
- M-Sport 157
- Toyota WRT 80
Photo Gallery by Reporter Images