Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν σε πλήρη αντεπίθεση κρατούν την πρώτη θέση.
Ο Ροβάνπερα σχεδόν διπλασίασε το προβάδισμα, που είχε από τον team- mate του στην Toyota Έλφιν Έβανς.
Ο Φινλανδός στην κυριολεξία άρπαξε την πρώτη θέση, που κατείχε όλη τη μέρα χθες ο Έβανς όταν στην τελευταία Ειδική Διαδρομή του πρώτου σκέλους έβρεξε.
Η βροχή ευνόησε τον Κάλε, που ξεκινούσε πρώτος τις Ειδικές Διαδρομές όλη τη χθεσινή μέρα ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, και στην τελευταία διαδρομή που ξεκίνησε η καταρρακτώδης βροχή ο Κάλε πέρασε πριν προλάβει να γεμίσει λάσπες ο δρόμος και να λιμνάσουν τα νερά. Έτσι όχι μόνο κατάφερε να μη χάσει χρόνο, όπως συνήθως γίνεται με αυτόν που ανοίγει το δρόμο, αλλά ανέβηκε στην πρώτη θέση.
Στο 2ο σκέλος της Παρασκευής 16 Ιουλίου το πρωί, ο Κάλε, έχασε την πρώτη Ειδική Διαδρομή στη συνέχεια όμως αντεπιτέθηκε κερδίζοντας όλες τις υπόλοιπες Ειδικές Διαδρομές στου δρόμου τα μισά. Έκτισε έτσι μια διαφορά σχεδόν διπλή από αυτή που είχε χθες από τον Έβανς.
Ο Κάλε παραδέχθηκε οτι στην πρώτη σημερινή Ειδική Διαδρομή ….κοιμόταν, ενώ στη συνέχεια ξύπνησε για τα καλά.
«Είχα ένα πολύ κακό ξεκίνημα, έχανα δευτερόλεπτα παντού και δεν ήμουν καθόλου ευχαριστημένος με την επίδοσή μου», εξήγησε ο Κάλε. «Δεν ήμουν τόσο ξύπνιος, όσο είμαι συνήθως και όχι σε αυτό το επίπεδο που ήθελα να είμαι. Όμως στις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές ήταν ωραία».
Οι Έβανς – Μάρτιν απομακρύνθηκαν από τον Ροβάνπερα και έμειναν πίσω.
«Αλλάξαμε κάποια πράγματα στο αυτοκίνητο και έγινε καλύτερο. Απλώς προσπαθήσαμε να κερδίσουμε λίγο περισσότερο από το κράτημα του αυτοκινήτου και φάνηκε να λειτουργεί αρκετά καλά σε μερικά σημεία” είπε ο Έβανς.
Οι σποραδικές βροχές και η εναλλαγές με ηλιοφάνεια έκαναν δύσκολη την οδήγηση και στις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές της σημερινής ημέρας. Μάλιστα ο Έβανς παραδέχθηκε οτι σε κάποια σημεία δίσταζε με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο και να “χαρίζεται” στον Ροβάνπερα.
«Πρέπει να είμαι λίγο πιο σταθερά γρήγορος σήμερα το απόγευμα», είπε. «Γνωρίζουμε ότι εδώ είναι πολύ δύσκολο να βγάλεις ένα μεγάλο πλεονέκτημα, επομένως είναι ακόμη πιο σημαντικό να μην χαρίσεις καθόλου χρόνο» είπε ο Έβανς.
Ο Oτ Τάνακ είχε ένα σταθερό και χωρίς προβλήματα πρωινό και κατάφερε να παραμείνει τρίτος στη γενική κατάταξη με 38,5 δευτερόλεπτα διαφορά, πίσω από τον Ουαλό Ο Εσθονός, βελτίωσε τις ρυθμίσεις φρένων του Hyundai i20 στην απλή διαδρομή και αυτό γιατί έπρεπε να τελειώσουν συγκεκριμένες εργασίες και επιδιορθώσεις στο πρωινό σέρβις μέσα σε 15 λεπτά, οπότε και δεν προλάβαιναν να ρυθμίσουν και τα φρένα.
Στην 4η θέση φιγουράρουν οι team mate του Τάνακ, Νέβιλ,Γουάινταγκε – 52,5 δευτερόλεπτα πιο πίσω. Ο Νεβίλ ανέβηκε στην τέταρτη θέση εκμεταλλευόμενος την καθυστέρηση των Λάπι-Φερμ. Οι Φινλανδοί σταμάτησαν να αλλάξουν ελαστικό μέσα στην Ειδική Διαδρομή μετά από μια άτσαλη προσγείωση σε άλμα. Ο Λάπι ταλαιπωρήθηκε πολύ γιατί ο γρύλος του Yaris, δεν λειτούργησε και έχασε πολύ χρόνο και πιθανόν έναν καλό τερματισμό στην τριάδα. Ο Φινλανδός έπεσε αρκετές θέσεις στη γενική κατάταξη και είναι μόλις 7ος πίσω από τον Φορμό και μπροστά από τον Λουμπέ. Ο Νεβίλ με την ανάκτηση της 4ης θέσης ανέκτησε και την αυτοπεποίθησή του, καθώς ο Τακαμότο Κατσούτα βρίσκεται μεν στην 5η θέση, αλλά είναι πάνω από ένα λεπτό πίσω από τον Βέλγο. Πάντως ο ιάπωνας οδηγός του Yaris έκανε τα πάντα για να περάσει στην 5η θέση μπροστά από τον μαχητικό Φορμό.
Ο Φορμό είναι 6ος ενώ ο Λουμπέ κατάφερε να περάσει τον Γρίνσμιθ. Ο Γκρίνσμιθ είχε κλατάρισμα και αναγκάστηκε να αλλάξει τον τροχό μέσα στην Ειδική Διαδρομή. Το κλατάρισμα προκλήθηκε όταν το Puma του προσγειώθηκε άτσαλα μετά από άλμα καταστρέφοντας το ελαστικό.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπληρώνουν οι Μίκελσεν – Έρικσεν με το Skoda Fabia Rally2. Οι Νορβηγοί, παρά το γεγονός ότι έχασαν λίγα δευτερόλεπτα στην τελευταία Eιδική Διαδρομή από ένα κλατάρισμα παραμένουν πρώτοι στην κατηγορία WRC2.
Τα παθήματα του Όλιβερ Σόλμπεργκ δεν έχουν τελειωμό. Αυτή τη φορά σταμάτησε να καθαρίσει το γρασίδι που είχε σφηνωθεί στη μάσκα του ψυγείου και ανέβαζε τη θερμοκρασία του i20 N του, στα ύψη. Οι Σόλμπεργκ-Έντμοντσον είναι στην 23η θέση της γενικής κατάταξης του αγώνα.
Μείνετε συντονισμένοι. Οι επαναλαμβανόμενες απογευματινές ειδικές διαδρομές μπορεί και να κρύβουν εκπλήξεις..
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 13 ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
1 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris 1:41:15.0
2 Έβανς-Μάρτιν Yaris +19.1
3 Τάνακ-Γιαρβέογια i20 +57.6
4 Nεβίλ-Γουάινταγκε i20 +1:50.1
5 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris +3:02.3
6 Φορμό-Κορία Puma +3:08.6
7 Λάπι-Φέρμ Yaris +4:10.0
8 Λουμπέ-Λαντέ Puma +5:04.9
9 Γκρίνσμιθ-Άντερσον Puma +6:17.1
10 Μίκελσεν-Έρικσεν Skoda +6:41.0