Η σημερινή μέρα, το 1ο σκέλος του ράλι Φινλανδίας ανήκει στους Τάνακ-Γιαρβέογια.
Οι Εσθονοί οδήγησαν γρήγορα και απόλυτα ψύχραιμα, παρ’ όλα τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με το Hyundai i20 Rally1, και κατάφεραν να κρατήσουν την πρώτη θέση της γενικής κατάταξης του πρώτου σκέλους του αγώνα, παίρνοντας και ρίσκα.
Ο Τάνακ είχε φτιάξει μια διαφορά, που δεν ήταν όμως αρκετή για να αποθαρρύνει τον Λάπι. Ο οδηγός του Yaris Rally1 έκανε θαυμάσια εμφάνιση στο δεύτερο μέρος του 1ου σκέλους και μάζεψε αρκετά τη διαφορά του από τον Τάνακ.
Όλη τη σημερινή μέρα ο Εσθονός έδειχνε να είναι σε εξαιρετική φόρμα, αλλά είναι φοβερή η δήλωσή του στο τέλος τονίζοντας ότι «ήταν μια κουραστική μέρα και η μπαταρία του έχει αδειάσει αρκετά και το ο κρεβάτι του να τον περιμένει!»
Ο Λάπι από την άλλη δείχνει ευχαριστημένος με την επίδοσή του. «Τα φρένα στις στροφές λειτουργούσαν εξαιρετικά, και ανέβηκε πολύ η αυτοπεποίθησή μου, από αυτό. Ήταν μια πολύ καλή μέρα» σχολίασε ο Λάπι.
Εν τω μεταξύ, οι Έβανς-Μάρτιν κατάφεραν να διατηρήσουν την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη, κάνοντας ένα συγκρατημένο αγώνα, μακριά από τον περσινό τους ρυθμό, που τους χάρισε τη νίκη.
Πίσω τους, στην τέταρτη θέση, είναι ο Κάλε Ροβάνπερα με τον Χάλτουνεν, που είχαν τη στιγμή του, όταν έστριψαν σε μια αριστερή στροφή πάρα πολύ ανοικτά φέρνοντας το Yaris Rally1 στην κυριολεξία στις δυο ρόδες.
Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν έχουν κάνει μέχρι στιγμής ένα θαυμάσιο αγώνα περιορίζοντας, όσο μπορούσαν το χρόνο που έχαναν, ξεκινώντας πρώτοι στις Eιδικές Διαδρομές σήμερα. Αύριο Σάββατο 6 Αθγούστου θα είναι για αυτούς μια τελείως διαφορετική ημέρα.
«Πρέπει να είμαι πολύ χαρούμενος. Νομίζω, ότι πιέσαμε πολύ δυνατά συνεχώς και δεν μπορούσαμε να κάνουμε πολλά περισσότερα», είπε ο Ροβάνπερα.
Οι Μπριν-Νάγκλ έχασαν την 4η θέση από τον Ροβάνπερα και βρίσκονται πλέον στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, αρκετά μπροστά από τον Τακαμότο Κατσούτα- σχεδόν 3 δευτερόλεπτα.
Ο οδηγός της M-Sport μπορεί να ήταν γρηγορότερος από τον οδηγό της Toyota, αλλά δεν μπορούσε να εξηγήσει τον αργότερο ρυθμό του, σε σχέση με τους πρωτοπόρους.
«Δεν θα ήμουν τόσο χαρούμενος με την πέμπτη θέση», είπε. «Προσπαθώ, ειλικρινά. Δεν ξέρω πραγματικά τι γίνεται» σχολίασε ο Ιρλανδός
Ο Nεβίλ παραμένει έβδομος, στα 50,2 δευτερόλεπτα από τον πρώτο , ενώ ο Λουμπέ επέζησε από δύο πολύ δύσκολες στιγμές του έχοντας πλασαριστεί στην όγδοη θέση στη γενική..
«Ήταν μια καλή μέρα. Έκανα το καλύτερο δυνατό και δεν ήταν εύκολο», εξήγησε ο Λουμπέ.«Οι χρόνοι μας δεν φαίνονται τόσο καλοί, αλλά θα συνεχίσουμε να πιέζουμε και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε».
Oι Χούτουνεν-Λούκα έχασαν πολλές θέσεις καθώς ο κινητήρας του Ford Puma Rally1 έχασε την ισχύ του και φιγουράρουν στην 21η θέση
Οι Σούνινεν- Μάρκουλα το Hyundai i20 Rally2 μεσυμπληρώνουν τη δεκάδα στη γενική κατάταξη έχοντας ταυτόχρονα την πρώτη θέση στην κατηγορία WRC2.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1ου ΣΚΕΛΟΥΣ
1 Τάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20 50:41.2
2 Λάπι- Φερμ Toyota Yaris +3.8
3 Έβανς- Μάρτιν Toyota Yaris +19.3
4 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Τoyota Yaris +21.0
5 Μπριν-Έϊντζλ Ford Puma +32.5
6 Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris +35.5
7 Νεβίλ-Γουίταγκε Hyundai i20 +50.2
8 Λουμπέ- Λαντέ M-Sport Puma +1:00.9
9 Γκρίνσμιθ-Άντερσον M-Sport Puma +1:02.6
10 Σούνινεν – Μάρκουλα Hyundai i20 WRC2TDC +2:59.9