Οι Τάνακ – Γιαρβέοβα κράτησαν με νύχια και με δόντια την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη του αγώνα στο τέλος του 2ου σκέλους στο ράλι Φινλανδίας.
Ο Εσθονός οδηγεί το Hyundaio i20 Rally1 πάνω από το όριο, δίνοντας το 200% , σύμφωνα με την ομάδα του.
Από την άλλη ο Ροβάνπερα, που έχει από το πρωί εξαπολύσει διαρκή επίθεση, από την 5η θέση που ξεκίνησε, δεν έχει σηκώσει το πόδι του από το γκάζι.
Πέρασε εύκολα τον Έβανς, στην δεύτερη σημερινή Eιδική Διαδρομή και στις απογευματινές ειδικές διαδρομές και τον team- mate του, τον Λάπι.
Είναι πλέον πίσω από τον Τάνακ, έχοντας κλειδώσει τον στόχο, που δεν είναι άλλος από την πρώτη θέση στον αγώνα της πατρίδας του.
Ωστόσο από την πρώτη μέρα παίζεται ένα παιχνίδι παρασκηνίου και εντυπώσεων. Μάλιστα ο Ροβάνπερα είπε πως “Δεν πιστεύω λέξη, απ όσα λέει ο Τάνακ, ότι δηλαδή το αυτοκίνητο του έχει προβλήματα. Αυτά που λέει είναι «μπιπ».
Ξέρουμε, πως είναι πολυ γρήγορος οδηγός εδώ και αυτό κάνει, οδηγεί γρήγορα».
Απο τη μεριά τους η ομάδα της Hyundai είπε, πως ο Τάνακ, όντως δεν έχει το ιδανικό αυτοκίνητο και πως οδηγεί στο 200% το i20 Rally1.
Μάλιστα για να το επιβεβαιώσουν έφεραν σαν παράδειγμα τον γεμάτο προβλήματα αγώνα του Νεβίλ.
Όπως και να έχουν τα πράγματα είτε μπλοφάρει, είτε όχι ο Εσθονός έχει κάνει έναν απίστευτο αγώνα. Κρατήθηκε μπροστά παρ΄όλη την επίθεση όλων των οδηγών της Toyota και αύριο αναμένεται ο αγώνας να εξελιχθεί σε πραγματικό αγώνα τιτάνων.
Στο δεύτερο μισό της σημερινής ημέρας ο Τάνακ προσπάθησε να κρατήσει τη διαφορά από τον Ροβάνπερα σε ένα καλό επίπεδο. Ο Φινλανδός κέρδισε σχεδόν όλες τις ειδικές διαδρομές και ενώ κάλυψε τη διαφορά από τους team-mate του, στο τέλος από + 21 δευτ., που ήταν χθες κατάφερε να μαζέψει στα +8.4 δευτ. τη διαφορά του από τον Εσθονό.
Ο Τάνακ ήταν πάντα εκεί. Στο απογευματινό λούπ κέρδισε δυο ειδικές διαδρομές- μάλιστα στη 17η έκανε ίδιο χρόνο με τον Ροβάνπερα.
Ο Ροβάνπερα ναι μεν ψαλίδιζε τη διαφορά, αλλά ο Τάνακ αντιστεκόταν.
Στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας ο Ροβάνπερα του πήρε άλλα +3 δευτ. και έτσι αύριο καλείται σε μόλις 4 ειδικές διαδρομές να περάσει τον πεισματάρη Τάνακ και να κλέψει τη νίκη.
Άλλωστε αυτό το έχει ξανακάνει φέτος.
Τους έχουμε δει τους δυο τους, να μονομαχούν στις τελευταίες ειδικές διαδρομές του ράλι Κροατίας με τον Ροβάνπερα τελικό νικητή, ο οποίος πήρε τη νίκη μέσα από τα χέρια του Τάνακ στην power-stage.
Λέτε να έχουμε επανάληψη της μονομαχίας της Κροατίας;
Θα καταφέρει ο Τάνακ να πάρει τη ρεβάνς ή θα ξαναδεί την πλάτη του Ροβάνπερα;
Ο Τάνακ δήλωσε: «Είμαι έκπληκτος που βρισκόμαστε ακόμα στην πρώτη θέση, όμως οφείλω να πω, πως ήταν μια καλή μέρα. Με τις συνθήκες που ήρθαμε στον αγώνα πραγματικά δεν περιμέναμε να είμαστε στην πρώτη θέση».
Από την άλλη ο Ροβάνπερα είπε: «Χάσαμε αρκετό χρόνο την πρώτη μέρα και τώρα παλεύουμε να κλείσουμε τη διαφορά.
Είναι δύσκολο, όμως είμαστε εδώ με μια καλή διαφορά και αύριο στο τρίτο και τελευταίο σκέλος θα πάμε για να τελειώσουμε τη δουλειά».
Πιο πίσω, στην τρίτη πλέον θέση, ο Λάπι έκανε ότι μπορούσε σήμερα για να κυνηγήσει τον Τάνακ, αλλά και να κρατήσει πίσω του τον φουριόζο Ροβάνπερα.
Ο ίδιος θεωρεί ότι έκανε ένα καλό αγώνα και πως δεν μπορούσε να κάνει τίποτα περισσότερο. Ωστόσο στην τελευταία Ειδική Διαδρομή έχασε χρόνο γιατί δεν είχε καλή ορατότητα – αιτία ο ήλιος που ήταν χαμηλά στον ορίζοντα.
Ο Έβανς τέταρτος στη γενική κατάταξη συμπληρώνει το 2-3-4 της Toyota. Ο Ουαλός μακριά από τον γρήγορο ρυθμό του, που του χάρισε τη νίκη εδώ πέρυσι δεν κατάφερε ποτέ να πλησιάσει τους πρώτους, αν και κέρδισε ειδικές διαδρομές.
Μάλιστα στο τέλος της προτελευταίας ειδικής είχε πρόβλημα με τον πίσω δεξιό τροχό και τον επιδιόρθωσε πριν την εκκίνηση της τελευταίας Ειδικής Διαδρομής.
Ωστόσο δεν ακολούθησε γρήγορο ρυθμό για να μπορέσει να φτάσει στο σέρβις.
Έχασε πολύτιμο χρόνο όμως παρέμεινε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.
Πιο πίσω στην 5η θέση ο Νεβίλ ανέβηκε σήμερα θέσεις και αναπτερώθηκε το ηθικό του, όταν άλλαξαν ρυθμίσεις στο Hyundai.
Πειραματίστηκαν και ο Βέλγος βρήκε το ρυθμό του. Φυσικά είναι πολύ μακριά από την κορυφή, αλλά ελέγχει τον 4ο της παρέας της Toyota, τον Τακαμότο Κατσούτα.
Ο Ιάπωνας έκανε φιλότιμη προσπάθεια και τις δυο μέρες για να κρατηθεί ψηλά στη γενική κατάταξη, όμως κάποιες δύσκολες στιγμές του στις ειδικές διαδρομές – βλέπε τετ-α-κε και χάσιμο χρόνου από γλιστρήματα- τον κράτησαν πιο πίσω.
Στην 7η θέση βρίσκουμε το πρώτο Puma με οδηγό τον Γκρίνσμιθ. Μια ακόμα απογοητευτική εμφάνιση των παιδιών της M-Sport, που αναζητεί λύση με την ένδειξη πλέον «κατεπείγον».
Το αυτοκίνητο έχει αποδειχθεί καλό – κέρδισε στο Μόντε Καρλο με τον Λεμπ – και η αναζήτηση νέου οδηγού συνεχίζεται, μένει να ανακοινωθεί το όνομα. Πάντως και στην Φινλανδία – τουλάχιστον τις δυο πρώτες μέρες- δεν τα έχουν πάει καθόλου καλά, είναι χωρίς ρυθμό και δεν έχουν πλησιάσει τους πρώτους ούτε μια στιγμή.
Στην 8η θέση βρίσκεται ο Λουμπέ με το άλλο Puma, μακριά από τις εντυπωσιακές του εμφανίσεις, έχει πίσω του, τους οδηγούς της κατηγορίας WRC2 Σούνινεν με Hyundai και Λίντχολμ με Fabia, που συμπληρώνουν τη δεκάδα της γενικής, και είναι πρωτοπόροι της κατηγορίας τους. Ακόμα μια τιτανομαχία σε εξέλιξη.
Αύριο είναι μια μεγάλη μέρα. Έχουμε 4 ειδικές διαδρομές 43.92 αγωνιστικών χιλιομέτρων συνολικά, όπου όλα μπορεί να συμβούν.
Η μία εξ αυτών μήκους 11.12 χιλιομέτρων είναι η βαθμολογούμενη power-stage και δεν είναι άλλη, από την δημοφιλή Ρουουχιμάκι με τα εντυπωσιακά άλματα.
Αναμένονται σφοδρές μάχες πάνω από τα άλματα των φινλανδικών δρόμων για την πρώτη θέση. Μείνετε συντονισμένοι γιατί αναμένεται ότι θα έχουμε ένα ακόμα συναρπαστικό φινάλε!
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2oυ ΣΚΕΛΟΥΣ
- Τάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20
- Ροβάνπερα-Χαλτουνεν Toyota Yaris +8.4
3.Λάπι-Φερμ Toyota Yaris +35.2
- Έβανς-Μάρτιν Toyota Yaris+1.19.7
- Νεβίλ-Γουάιτακε Hyundai i20 +2.05.5
- Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris +2.47.5
- Λουμπέ-Λαντέ M-Sport Puma +3.23.0
- Γκρίνσμιθ-Άντερσον M-Sport Puma +3.27.2
9 Σούνινεν-Μάρκουλα Hyundai i20 +7.56.8
- Λίντχολμ – Χαμαλάινεν Skoda Fabia +8.07.5