Στη λίστα συμμετοχών του Ράλι Φινλανδίας φιγουράρει και το όνομα του Ράικονεν!
Όμως δεν είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, o Κίμι, αλλά ο ανιψιός του ο Γιούστους.
Ο νεαρός Φινλανδός θα τρέξει στο ράλι της πατρίδας του, με Peugeot 208 Rally4.
Οι Φινλανδοί θεωρούν τη συμμετοχή στον εθνικό τους αγώνα μεγάλη τιμή.
Kατά καιρούς έχουμε δει τους Φινλανδούς οδηγούς να αφήνουν για λίγο την πίστα και να παίρνουν μέρος στο ράλι με τα αμέτρητα άλματα ή να οδηγούς στις παγωμένες ειδικές του περίφημου ράλι Αρκτικής.
Να θυμίσουμε ότι ο Mίκα Χάκινεν παγκόσμιος πρωταθλητής Formula 1 (1998-1999), κατά καιρούς βρισκόταν πίσω από το τιμόνι αγωνιστικού αυτοκινήτου για να οδηγήσει είτε σε πάγο είτε σε χώμα.
Όπως επίσης και ο Βάλτερι Μπότας έχει βρεθεί δεμένος στο αριστερό μπάκετ για να οδηγήσει στο ράλι Αρκτικής ή σε ράλι του τοπικού πρωταθλήματος.
Φυσικά αυτός, που συμμετείχε από νωρίς στον αγώνα της πατρίδας του, ήταν ο Κίμι Ράικονεν. Πολλοί θα τον θυμούνται όταν εγκατέλειψε για λίγο την Formula 1 και έτρεξε ως οδηγός της δεύτερης ομάδας της Citroen – μάλιστα τον θαυμάσαμε και στα ελληνικά χώματα καθώς ακολουθούσε όλο το πρωτάθλημα.
Ο Κίμι όμως, είχε δείξει το ενδιαφέρον του πολύ πιο νωρίς, όταν και πήρε μέρος στο ράλι των 1000 Λιμνών – σημερινό ράλι Φινλανδίας το 2009.
Τότε ήταν οδηγός της Ferrari F1 και πήρε μέρος στον αγώνα με ένα FIAT Abarth Grande Punto S2000.
Στις πόρτες του είχε τον αριθμό 70.
Mάλιστα έκανε δύο ημέρες δοκιμέν στους απαιτητικούς δρόμους της Φινλανδίας (υψηλές ταχύτητες και άπειρα άλματα), έτσι ώστε να εξοικειωθεί. Ο Κίμι το 2009 είχε ήδη τρέξει σε άλλα τρία τοπικά μικρά ράλι (πάγο, άσφαλτο).
Συνοδηγός του Ράικονεν ήταν τότε ο έμπειρος Κάι Λίντστρομ, ο οποίος καθόταν στο δεξί μπάκετ του Tόμι Μάκινεν, τις τελευταίες ενεργές χρονιές του μεγάλου Φινλανδού οδηγού με 4 συνεχόμενες χρονιάς παγκόσμιος πρωταθλητής (1996-1999). Είναι γνωστή άλλωστε η φιλία του Mάκινεν με τον Ράικονεν και η τότε αγωνιστική ομάδα του Τόμι, προετοίμασε το Fiat του Φινλανδού για τον αγώνα.
Το δύσκολο για τους οδηγούς πίστας όταν αποφασίζουν να τρέξουν σε ράλι δεν είναι ότι ψάχνουν την ταχύτητα – αυτή την διαθέτουν, η δυσκολία βρίσκεται στις σημειώσεις και στη συνήθεια να ακούνε τον συνοδηγό.
Ο Λίντστρομ τότε είχε πει «Ο Κίμι γράφει πολύ καλές σημειώσεις, αλλά άλλο ένας μικρός αγώνας και άλλο ένας αγώνας του WRC. Το ράλι των 1000 Λιμνών είναι τρεις μέρες ,αλλά πρέπει να δουλέψουμε και άλλες 3 για τις σωστές σημειώσεις και φυσικά στο shakedown.
Αλλά μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα μεγάλο οδηγό όπως είναι ο Κίμι, Είναι πολύ ταλαντούχος και είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρει πολύ καλά».
Για την ιστορία, στην πρώτη συμμετοχή του Κίμι Ράικονεν στο Ράλι των 1000 Λιμνών, ο Φινλανδός εγκατέλειψε όταν βγήκε από το δρόμο στην 19η Ειδική Διαδρομή του αγώνα.
Στο φετινό ράλι Φινλανδίας (4-7 Αυγούστου) μπορεί να μην έχουμε τη συμμετοχή κάποιου παγκόσμιου πρωταθλητή, από το μηχανοκίνητο σπορ, όμως οι ομάδες του φετινού WRC κατεβαίνουν στον αγώνα σε πλήρη σύνθεση.
Έτσι έχουμε, ούτε λίγο ούτε πολύ, να έχουν δηλώσει συμμετοχή 45 πληρώματα εκ των οποίων τα δώδεκα είναι υβριδικά αυτοκίνητα Rally1
Η λίστα συμμετοχών του όγδοου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA διαθέτει επίσης 22 πληρώματα των κατηγοριών WRC2 και WRC3.
Οι επικεφαλής του πρωταθλήματος Ροβάνπερα- Χάλτουνεν φιγουράρουν στην κορυφή της λίστας και πλαισιώνονται από τους team-mates στην ομάδα της Toyota , Έβανς- Μάρτιν και τους τοπικούς ήρωες, που επανέρχονται στους πρωταθληματικούς αγώνες του WRC, Λάπι-Φερμ. Να θυμίσουμε οτι ο Εσέπακα Λάπι κέρδισε τη μοναδική του νίκη στο WRC στο Φινλανδικό Ράλι το 2017 με Yaris WRC.
Την ομάδα της Toyota συμπληρώνουν οι Κατσούτα-Τζόνσον.
Από την άλλη η ομάδα της Hyundai, κατεβαίνει με τρία i20 με τους: Νέβιλ-Γουίταγκε, Τάνακ-Γιαρβέογια και Σόλμπεργκ-Έντμοντσον.
Από τη μία ο Σόλμπεργκ θα τρέξει πρώτη φορά με κορυφαία συμμετοχή στην Φινλανδία, ενώ ο Νέβιλ θέλει να σπάσει το ρόδι , να αλλάξει η τύχη του και να κερδίσει.
Η M-Sport Ford είναι η πολυπληθέστερη ομάδα, καθώς συμμετέχει με 5 Puma, δίνοντας το 5ο αυτοκίνητο και την ευκαιρία στον τοπικό ήρωα Γιάρι Χούτουνεν να ανέβει κατηγορία και από την WRC2 , να κάνει το ντεμπούτο του στη μεγάλη κατηγορία του WRC.
Ο Μπριν με συνοδηγό τον Ναγκλ ηγείται της βρετανικής ομάδας και μαζί με τους Γκρίνσμιθ-Άντερσον, Φορμό-Κορία και τον απίστευτο δίδυμο Λουμπέ-Λαντέ θα προσπαθήσουν ακόμα και να κερδίσουν στο ιδιόρυθμο και εξαιρετικά γρήγορα Ράλι Φινλανδίας.
Διαβάστε ακόμα