Στο δεύτερο μέρος της πρώτης μέρας, έγιναν οι μεγάλες ανατροπές και οι Νεβίλ-Γουάιταγκε ανέλαβαν τα ηνία του αγώνα.
Οι Βέλγοι το πρωί δεν είχαν καλή αίσθηση με το αυτοκίνητό τους και έψαχναν να βρουν λύσεις, που ήθελαν για να αντεπιτεθούν.
Μετά το σέρβις φαίνεται, πως τις βρήκαν.
Πέρασαν και τον Έβανς, ο οποίος στο πρώτο μέρος της ημέρας έφτασε πρώτος στο μεσημεριανό σέρβις, αλλα και τον Τάνακ, που όλη τη μέρα προσπαθούσε να πάρει την πρωτοπορία.
Ο Τάνακ δεν είχε καταφέρει σήμερα παρά τη σταθερά γρήγορη οδήγηση του να πάρει την πρωτιά, από τον Ουαλό οδηγό της Toyota, αλλά στις απογευματινές ειδικές διαδρομές, είδε τον team mate του να περνά αυτός μπροστά.
Έτσι ο Τάνακ εξακολουθεί να είναι δεύτερος, βλέποντας αυτή τη φορά το πίσω μέρος του i20 του Νεβίλ.
Οι Έβανς-Μάρτιν δεν κατάφεραν να κρατήσουν την πρώτη θέση, μια θέση που είχαν κληρονομήσει από τους team-mate τους στην Toyota, Ροβάνπερα-Χάλτουνεν.
Ο επικεφαλής της γενικής βαθμολογίας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, είχε την στιγμή του στη δεύτερη κιόλας ειδική διαδρομή και εγκατέλειψε από άσχημη έξοδο με πολλές «τούμπες».
Το αυτοκίνητό του έφτασε το απόγευμα στο σέρβις, όπου οι μηχανικοί της ομάδας ελέγχουν την κατάστασή του και θα αποφανθούν, αν μπορεί να συνεχίσει ο Κάλε τον αγώνα αύριο το πρωί ή θα εγκαταλείψει το Βέλγιο οριστικά και θα ετοιμάσει βαλίτσες πλέον για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Οι ελπίδες του νεαρού Φινλανδού να κλειδώσει στο Ιπρ τον παγκόσμιο τίτλο εξανεμίστηκαν.
Καινούργια προσπάθεια πλέον στους επόμενους αγώνες, με αρχή τον εθνικό μας αγώνα.
Ο Ουαλός οδηγός του Yaris, δεν έχασε μόνο χρόνο στις Ειδικές Διαδρομές, αλλά δέχθηκε και ποινή 10 δευτερολέπτων στην 8η και τελευταία Ειδική Διαδρομή της ημέρας, όταν έφτασε στο κοντρόλ ένα λεπτό αργότερα από ότι έπρεπε.
«Δεν είναι αυτό από τα καλύτερα μου απογεύματα» είπε ο Έβανς «Είχαμε ένα κλατάρισμα στη δεύτερη Ειδική Διαδρομή και έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε ελαστικά βροχής, πράγμα, που δεν ήταν το ιδανικό για αυτές τις συνθήκες»
Από την άλλη ο Νεβίλ ήταν ο πιο χαρούμενος οδηγός, που έφτασε στο απογευματινό σέρβις.
«Το αυτοκίνητό μου δεν έχει καμία σχέση με αυτό που οδηγούσα το πρωί» είπε ο Νεβίλ «ακολούθησα πιστά τις οδηγίες των πλοηγών μου, που έκαναν εξαιρετική δουλειά και έτσι απέκτησα την αυτοπεποίθηση, που μου έλειπε το πρωί».
Στη δεύτερη θέση ο Τάνακ είπε: «Δεν το περιμέναμε, ειδικά μετά το shakedown να τα πάμε τόσο καλά και να είμαστε στον ανταγωνισμό. Είμαστε ακόμα στην αρχή και πρέπει να συνεχίσουμε έτσι».
Στην τέταρτη θέση ήταν ο Εσάπεκα Λάπι, ενώ στην πέμπτη βρισκόταν ο Μπριν με το Puma.
Ο Ιρλανδός δήλωσε: «Είμαστε άτυχοι στις επιλογές των ελαστικών μας. Δεν μας βγήκαν και έχουμε μείνει πίσω. Πιστέψαμε οτι θα βρέξει το απόγευμα, επιλέξαμε βρόχινα ελαστικά και δεν έπεσε σταγόνα».
Την ίδια επιλογή είχε κάνει και ο Λάπι, όμως ο Φινλανδός έκανε εξαιρετικούς χρόνους «Τι να κάνουμε έτσι είναι οι αγώνες. Δεν έβρεξε, όμως έπρεπε να οδηγήσουμε γρήγορα».
Στην 6η θέση ήταν ο Γκρίνσμιθ με το άλλο Puma, ενώ στην 7η ο Σόλμπεργκ.
Την 8άδα για τα WRC έκλεισε ο Φορμό, ενώ οι πρωτοπόροι της WRC2 Λεφέβρ με Citroen C3 και Μίκελσεν με Skoda Fabia συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης.
Σήμερα η βροχή που όλοι περίμεναν δεν ήρθε. Αυτό δεν σημαίνει πως αύριο θα οδηγήσουν σε στεγνές Ειδικές Διαδρομές.
Μείνετε συντονισμένοι, το σκέλος του Σαββάτου είναι το μεγαλύτερο και περιλαμβάνει 8 εξαιρετικά πονηρές ειδικές διαδρομές, που μπορούν να αλλάξουν τα πάντα.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1ης ΜΕΡΑΣ
1 Νεβίλ-Γουάιταγκε Hyundai i20
2 Τάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20 +2.5
- Έβανς – Μάρτιν Toyota Yaris +13.7
4 Λάπι-Φερμς Toyota Yaris +37.3
5 Μπριν- Νάγκλ M-Sport Puma +56.1
6 Γκρίνσμιθ-Άντερσον M-Sport Puma +1.34.5
7 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Hyndai i20 +2.01.2
8 Φορμό-Κορία M-Sport Puma +2.09.5
9 Λεφέβρ-Πορτιέ Citroen C3 WRC2 +3.41.4
10 Μίκελσεν- Eρικσεν Skoda Fabia WRC2 +4.01.3