Δεύτερη συνεχή νίκη για τους Εσθονούς της Hyundai, μετά την νίκη τους στην Φινλανδία και πλήρη απογοήτευση για τη Ford M-Sport που έμεινε εκτός 10άδας
Οι Τάνακ-Γιαρβέογια έπαιξαν με τους αντιπάλους τους σαν τη γάτα με το ποντίκι.
Ο Εσθονός γνωρίζει πολύ καλά να πιέζει ψυχολογικά τους αντιπάλους του.
Ενώ κάνει καλούς χρόνους, δηλώνει μονίμως πρόβλημα με το αυτοκίνητό του, έτσι ώστε, είτε οι αντίπαλοί του, τον πιστέψουν είτε όχι αυτός στο τέλος βγαίνει κερδισμένος.
Η μπλόφα του Εσθονού έπιασε και αυτή τη φορά. Στη Φινλανδία την πρώτη μέρα οι αντίπαλοί του κοιμήθηκαν πιστεύοντας, οτι ο Τάνακ είχε πρόβλημα και έχασαν τον αγώνα μέσα στο σπίτι τους.
Εδώ στο Βέλγιο, ο αντίπαλός του, ήταν ο team-mate του, που γνώριζε, οτι ο Τάνακ δεν είχε πρόβλημα με το αυτοκίνητο του.
Οπότε και έπρεπε να αυξήσει τη διαφορά, που τους χώριζε, γιατί δεν ήξερε, αν ο Εσθονός είχε ακόμα περιθώριο να ανεβάσει ταχύτητα.
Ο Νεβίλ δεν άντεξε την πίεση και υπέπεσε σε λάθος.
Ο δρόμος πλέον για τον Τάνακ ήταν ανοικτός.
Δύσκολα ο Έβανς, που μπήκε στις πρωινές Ειδικές Διαδρομές του 3ου και τελευταίου σκέλους του αγώνα, με διαφορά 8 περίπου δευτερολέπτων, θα την κάλυπτε.
Ο Τάνακ έπαιξε σαν την γάτα με το ποντίκι και με τον Έβανς. Έχασε την πρώτη Ειδική Διαδρομή του 3ου σκέλους με διαφορά μόλις +1.1, δίνοντας μια μικρή ελπίδα στον Ουαλό, οτι μπορεί και να τα καταφέρει.
Στη δεύτερη Ειδική Διαδρομή του 2ου σκέλους, ο Τάνακ απλά έχασε με μια μηδαμινή διαφορά μόλις +0.4 του δευτερολέπτου.
Στην επόμενη ειδική πάτησε λιγάκι το γκάζι παραπάνω ή ο Έβανς σήκωσε πλέον το πόδι από το γκάζι και ο Τάνακ κέρδισε με μόλις +0.5 δευτερόλεπτα.
Στην τελευταία Ειδική Διαδρομή, που έδινε βαθμούς, την powerstage, όλοι είχαν το λόγο τους να πάνε καλά.
Ο Τάνακ γιατί ήθελε βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος, αυτός πλέον κυνηγά τον Ροβάνπερα, και ο Ροβάνπερα ήθελε να κερδίσει για να φύγει με βαθμούς από το Βέλγιο.
Την Ειδική Διαδρομή την κέρδισε τελικά ο Ροβάνπερα και καρπώθηκε αυτός τους βαθμούς της Powerstage, ενώ ο Τάνακ ήταν τέταρτος. Ο Εσθονός και βαθμολογήθηκε στην power-stage και κέρδισε ακόμα έναν αγώνα και μάλιστα στη σειρά.
Η Hyundai έκανε το 1-4 με τον Όλιβερ Σόλμπεργκ να τερματίζει απρόσμενα στην τέταρτη θέση και τον Νεβίλ, που είχε τη στιγμή του στο 2ο σκέλος, ενώ ήταν πρώτος, να παίρνει τους βαθμούς της power-stage με τον τρίτο χρόνο, που έγραψε πίσω από τους Ροβάνπερα και Έβανς.
Η ομάδα της Toyota φεύγει με μια γλυκόπικρη γεύση από το Βέλγιο. Έχασε πολύ νωρίς τον Ροβάνπερα και είδε τον Έβανς να μη μπορεί να κρατήσει την πρώτη θέση. Ωστόσο θα πρέπει να είναι ευχαριστημένη, γιατί πήρε τους βαθμούς από την power-stage και κυρίως πήρε τους βαθμούς από την 2η και 3η θέση της γενικής κατάταξης με τους Έβανς και Λάπι αντίστοιχα. Μη ξεχνάμε οτι 5ος τερμάτισε και ο τρίτος οδηγός με Yaris, ο Κατσούτα.
Πιο πίσω η Ford M-Sport φεύγει από έναν αγώνα, που ήθελε να επανέλθει στο προσκήνιο, καθώς πιστεύει πως έχει ένα δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο (όντως έτσι είναι), και φεύγει με μηδέν βαθμούς.
Στο τρίτο σκέλος του ράλι Ιπρ, το δράμα για την ομάδα της M-Sport.
H βρετανική ομάδα, φιγουράριζε στην 5η θέση της γενικής, και Φορμό-Κορία έδειχναν, πως αυτή τη φορά θα κρατούσαν τη θέση τους και θα είχαν ένα καλό τερματισμό στη γενική κατάταξη.
Όμως στην 19η Ειδική Διαδρομή – προτελευταία του αγώνα και πριν την power-stage-o Φορμό είχε τη στιγμή του και εγκατέλειψε.
Ο νεαρός Γάλλος σε μια αριστερή κλειστή στροφή- περίπου δυο χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση- έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και βγήκε άτσαλα στο χαντάκι δεξιά του δρόμου γκρεμίζοντας το Puma και κάθε ελπίδα της M-Sport για ένα σοβαρό αποτέλεσμα.
Η Ford M-Sport ήδη έχει δηλώσει, πως ψάχνει να βρει λύση, όμως η σωτηρία δεν έρχεται και η ομάδα πάει από το κακό στο χειρότερο.
Ειδικά στο Βέλγιο στην κυριολεξία αποδεκατίστηκε.
Ο Μπριν είχε έξοδο και εγκατάλειψη, ο Γκρίνσμιθ είχε έξοδο και ζημιά, που τον έριξε πάρα πολύ πίσω και τώρα στην προτελευταία Eιδική Διαδρομή του αγώνα ο Φορμό ρίχνει, για πολλοστή φορά φέτος, την καρδάρα με το γάλα.
Αναζητείται λύση επειγόντως. Όλες οι ομάδες είχαν απώλειες στο Βελγικό αγώνα- εξελίσσεται σε Σαφάρι της Ευρώπης σε σχέση με τις εγκαταλείψεις- όμως κατάφεραν τα υπόλοιπα αυτοκίνητα να φτάσουν μέχρι τον τερματισμό και να χαρίσουν βαθμούς στις ομάδες τους.
Στη Ford M-Sport, ούτε ένας οδηγός δεν κατάφερε να μπει στη δεκάδα.
Κρίμα γιατί και η ομάδα είναι εξαιρετική και το αυτοκίνητο αποδεδειγμένα δυνατό- βλέπε Λεμπ και νίκη στο Μόντε Κάρλο.
Ή μήπως το Μόντε Κάρλο ήταν η εξαίρεση, που επιβεβαίωνε μια κατάσταση στο στρατόπεδο της M-Sport;
Θα περιμένουμε τις περίφημες αλλαγές για να εξακριβώσουμε τι τελικά φταίει.
Στην WRC2 νικητές ήταν, οι Λεφέβρ- Μαλφού με Citroen C3 Rally2, που ήταν και 6οι στη γενική κατάταξη του αγώνα πίσω από τον Κατσούτα.
Στην 7η θέση της γενικής ήταν οι Μίκελσεν-Έρικσεν με Fabia Skoda Rally2, ενώ στην 8η οι Ροσέλ-Σαρό με Citroen C3 Rally2. Στην 9η και 10η θέση τερμάτισαν οι, Ινγκραμ-Ντρου και οι Γκριαζίν-Αλεξάντροφ και οι δύο με Fabia Skoda Rally2 .
O δρόμος για τον τίτλο
Προς το παρόν, έχουν έρθει τα πάνω, κάτω στο πρωτάθλημα. Ο Τάνακ έχει αναλάβει να κυνηγήσει τον Ροβάνπερα, ο οποίος στο Βέλγιο έκανε το πρώτο του λάθος μετά από 12 αγώνες.
Ο Εσθονός είναι πολύ σοβαρός αντίπαλος, γιατί ξέρει πως να κερδίζει τίτλους, το έχει κάνει ήδη μία φορά και αυτή τη στιγμή είναι πολύ επικίνδυνος αντίπαλος γιατί, δεν οδηγεί μόνο με τα χέρια του, κυρίως οδηγεί με το μυαλό του.
Διαβάζει τους αντιπάλους του και τους πιάνει στον ύπνο. Από ότι φαίνεται η εξέλιξη του Hyundai, αποδίδει καρπούς και ο Τάνακ απέκτησε την αυτοπεποίθηση, που ήθελε και έχει εξαπολύσει την επίθεσή του.
Πως θα αντιδράσει ο νεαρός Ροβάνπερα; Θα έχει την ψυχραιμία να διατηρήσει τη μεγάλη διαφορά, που έχει από τον Τάνακ και να μαζέψει τους βαθμούς, που του χρειάζονται για να στεφθεί άνετα πρωταθλητής ή θα πέσει στην παγίδα του Εσθονού, που τον θέλει ριψοκίνδυνο για να επωφελείται αυτός, από τα λάθη του;
Όλα αυτά και άλλα πολλά θα τα ζήσουμε από κοντά στα ελληνικά βουνά. Το Ράλι Ακρόπολις σε λίγες μέρες ξεκινά (8-11 Σεπτεμβρίου) και μπορεί να είναι ο αγώνας, που θα ξεχωρίσει τους άντρες από τα παιδιά.
Μείνετε συντονισμένοι μέχρι τον εθνικό μας αγώνα, πολλά μπορούν να γίνουν μέχρι την εκκίνησή του.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΑΛΙ ΒΕΛΓΙΟΥ
- Τάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20
- Έβανς – Μάρτιν Toyota Yaris +5.0
- Λάπι-Φερμς Toyota Yaris +1.41.6
- Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Hyndai i20 +3.28.5
- Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris +6.06.1
- Λεφέβρ-Mαλφί Citroen C3 WRC2 +9.45.7
- Μίκελσεν- Eρικσεν Skoda Fabia WRC2 +10.03.8
- Ροσέλ-Σαρέντ Citroen C3 WRC2 +10.54.8
- Ίγκραμ-Ντρου Skoda Fabia WRC2 +11.20.8
- Γκριαζίν-Άλεξάντροφ Skoda Fabia WRC2 +11.26.8
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
Ροβάνπερα 203
Τάνακ 131
Έβανς 116
Νεβίλ 106
Κατσούτα 92
Μπριν 64
Λάπι 57
Λεμπ 35
Οζιέ 34
Σόρδο 34
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1.Toyota 381
2.Ηyndai 293
- M-Sport 188
- Toyota NG 100
Photo Gallery by Reporter Images