Κάπως έτσι ξεκίνησε ο Λάτβαλα για την έξοδο του Κάλε «13 αγώνες αλάνθαστος, δεν γίνεται! Το περίμενα, ότι θα συμβεί..»
Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα πιστεύει, πως η έξοδος των Ροβάνπερα-Χάλτουνεν στο ράλι του Βελγίου, ήταν αναπόφευκτο.
Ήταν η πρώτη φορά, που ο Ροβάνπερα είχε τέτοια έξοδο σε αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, μετά το ράλι Φινλανδίας πέρυσι τον Οκτώβριο.
Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν, αφού σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, στην αμέσως επόμενη διαδρομή σε μια γρήγορη αριστερή στροφή το Yaris Rally1 άνοιξε την τροχιά του προς τα δεξιά του δρόμου με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να αρχίσει τις τούμπες.
«Ήταν πολύ δυνατό κτύπημα προς τα εμπρός και μετά άρχισε να τις τούμπες. Πάντα όταν τουμπάρει είναι καλύτερα για τα πληρώματα, γιατί η χειρότερη κατάσταση είναι όταν κτυπάς σε βράχο ή σε δένδρο και σταματάς απότομα με το σώμα να δέχεται απίστευτες δυνάμεις» είπε ο Λάτβαλα για το ατύχημα του Ροβάνπερα.
«Αν το δείτε, φαίνεται στην αρχή να υποστρέφει και μετά αρχίζει να φεύγει. Αλλά δεν είχαν καθόλου τύχη γιατί εκεί υπάρχει μια γούβα, ένα χαντάκι, χτυπάει την γούβα και αρχίζει τις τούμπες. Τα χαντάκια σε αυτόν τον αγώνα είναι χαρακτηριστικά των δρόμων. Υπάρχουν συνήθως πολύ, πολύ απότομα και αιχμηρά χαντάκια, που πραγματικά, όταν τα χτυπήσεις είναι το τέλος του παιχνιδιού».
Ο Ροβάνπερα είχε καθυστερήσει, πριν από την έναρξη της Ειδικής Διαδρομής και αυτός και ο συνοδηγός Γιόνε Χάλτουνεν, έδειχναν ταραγμένοι στο αυτοκίνητο.
Όταν ρωτήθηκε από το dirtfish.com ο Λάτβαλα, αν αυτό επηρέασε το πλήρωμα, όπου στη συνέχεια είχε την έξοδο , ο Φινλανδός είπε: «Δεν νομίζω ότι τους επηρέασε με κανέναν τρόπο. Η Ειδική Διαδρομή είχε καθυστέρηση, αλλά ο Κάλε είναι τόσο καλός στο να κλείνει τα πάντα γύρω του, όταν αρχίζει να οδηγεί, που δεν νομίζω να τον επηρέασε αυτό το συμβάν. Ούτως ή άλλως, αν κοιτάξετε ενδιάμεσους χρόνους στην ειδική θα δείτε, πως οι χρόνοι του είναι καλοί, οπότε δεν νομίζω, οτι είχε κάποια σχέση η καθυστέρηση στην εκκίνηση της Ειδικής Διαδρομής.
Προσωπικά πιστεύω, αν το δεις σφαιρικά, ο Κάλε φέτος έχει κάνει 8 εκπληκτικούς αγώνες με πολύ καλά αποτελέσματα. Το Μόντε Κάρλο ήταν λίγο δύσκολος αγώνας στην έναρξη του πρωταθλήματος, αλλά στο τέλος πήρε καλούς βαθμούς και από εκεί.
Σε κάθε πρωτάθλημα, κάθε νικητής κάνει, τουλάχιστον ένα λάθος ανά σεζόν. Δεν μπορείς να κάνεις 13 αγώνες τέλειους χωρίς λάθος, αυτό δεν έχει συμβεί, ούτε με τον Λεμπ, ούτε με τον Οζιέ.
Το ήξερα, οτι θα είναι θέμα χρόνου να συμβεί και αυτό και δυστυχώς συνέβη εδώ. Κάποια στιγμή θα γινόταν».
Οι τεχνικοί της Toyota δίνοντας μάχη με το χρόνο, αφού «έγδυσαν» στην κυριολεξία το Yaris Rally1 το ετοίμασαν ώστε οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν να επιστρέψουν και πάλι στον αγώνα.
Eπιθεωρήθηκε από τους υπεύθυνους ασφαλείας και ο Ροβάνπερα θα είναι ο πρώτος που θα ξεκινάει στις Ειδικές Διαδρομές του Σαββάτου, στο 2ο σκέλος του Ράλι Ιπρ.
Η σειρά είναι η εξής:
Ροβάνπερα
Κατσούτα
Φορμό
Σόλμπεργκ
Γκρινσμιθ
Μπριν
Λάπι
Εβανς
Τάνακ
Νεβίλ