Ο οδηγός της Hyundai ήταν ταχύτερος όλων, με δεύτερο τον Ροβάνπερα.
Βρεγμένο, στεγνό και ξανά βρεγμένο οδόστρωμα.
Αυτό περιμένουν από Παρασκευή 19 Αυγούστου οι οδηγοί στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλι Βελγίου.
Πράγμα που σημαίνει, οτι ο δρόμος θα είναι ακόμα πιο επικίνδυνος, τα χαντάκια και τα κοψίματα, καθώς και οι διασταυρώσεις ακόμα πιο ύπουλες. Θα έχουμε δράματα λέτε;
Πάντως όλοι οι οδηγοί θεωρούν τις συνθήκες ιδιαίτερες- αν βρέξει κιόλας θα έχουμε και πολλή λάσπη στο δρόμο και θα αλλάξει τελείως το οδόστρωμα.
Στο πρώτο δείγμα γραφής πάντως στο shakedown το απόγευμα της Πέμπτης 18 Αυγούστου, οι Νεβίλ-Γουάιταγκε έκαναν τον πρώτο χρόνο ακολουθούμενοι από τους Ροβάνπερα-Χάλτουνεν.
Το πλήρωμα του i20 Rally1 , που ήταν οι περυσινοί νικητές του αγώνα και μάλιστα με μια διαφορά πάνω από 30 δευτερόλεπτά από τον δεύτερο, είπε μετά το shakedown:
«Οι συνθήκες είναι δύσκολες και από το πρωί της Παρασκευής η πρόγνωση του καιρού λέει, πως θα έχουμε βροχή. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Όμως χαιρόμαστε ιδιαιτέρως που τρέχουμε εδώ».
Ο Νεβίλ θέλει όσο τίποτε άλλο να κερδίσει, όχι μόνο γιατί τρέχει στον αγώνα της πατρίδας του, αλλά και γιατί δεν έχει ακόμα σπάσει το ρόδι και να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου των νικητών.
Από την άλλη, πίσω από τον Νεβίλ στη δεύτερη θέση, ο επικεφαλής του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος Κάλε Ροβάνπερα έχει δηλώσει πως θέλει να κάνει ένα συντηρητικό αγώνα. Η δεύτερη θέση στο shakedown δεν προδίδει κάτι τέτοιο.
«Ο αγώνας είναι πολύ ιδιαίτερος. Έχει κοψίματα, διασταυρώσεις, κρυμμένα αυλάκια και αύριο αν βρέξει θα έχει και πολλή λάσπη κυρίως στο δεύτερο πέρασμα. Θέλω να τερματίσω, όσο πιο ψηλά μπορώ για να μη χάσω βαθμούς στο κυνήγι του παγκόσμιου τίτλου» τόνισε ο Φινλανδός της Toyota
Στην τρίτη θέση δεν ήταν ο Τάνακ, όπως και ο ίδιος θα ήθελε, αλλά ο team mate του στην Hyundai ο Όλιβερ Σόλμπεργκ.
Ο νεαρός οδηγός είχε έναn άσχημο αγώνα στην Φινλανδία, όταν και εγκατέλειψε από έξοδο στην πρώτη στροφή της πρώτης κιόλα Ειδική Διαδρομή.
«Την Φινλανδία την έχω αφήσει πίσω μου. Τώρα είμαι επικεντρωμένος στον αγώνα. Είναι πολύ δύσκολος και πονηρός αγώνας με ιδιαίτερες συνθήκες. Στόχος μου είναι να φέρω ένα καλό αποτέλεσμα» έτσι δήλωσε ο Όλιβερ μετά την προσπάθειά του στο shakedown.
Οι Έβανς-Μάρτιν δεν μπόρεσαν με το Yaris Rally1, να βρουν το ρυθμό, που ήθελαν και παιδεύτηκαν να βρουν πρόσφυση κυρίως με τα σκληρά, όπως είπαν ελαστικά που φορούσαν.
Παρ΄όλα αυτά κατάφεραν να κάνουν τον τέταρτο καλύτερο χρόνο της ημέρας- ίδιο χρόνο με του Σόλμπεργκ.
Στην πέμπτη θέση ήταν οι Μπριν-Ναγκλ με το Puma Rally1.
«Είναι πολύ δύσκολα» είπε ο Μπριν «Δε ξέρω, δυσκολεύομαι πολύ. Είχαμε δύσκολες δοκιμές και ψάχνω να βρω μια καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο». Την εξάδα συμπλήρωσαν οι Λάπι-Φερμ με Yaris, ενώ μόλις 7οι ήταν οι νικητές του φινλανδικού ράλι, Τάνακ-Γιαρβέογια.
Οι συνθήκες στη διαδρομή ήταν μικτές, σε κάποια σημεία βρεγμένα σε κάποια όχι και τόσο. Κάποιοι, όπως ο Ολιβερ Σόλμπεργκ δοκίμασαν να οδηγήσουν με τη μαλακή γόμα ελαστικών στο Hyundai.
Άλλοι έδειξαν την απογοήτευσή τους αμέσως, όπως ο Κατσούτα (8ος), που είχε τη στιγμή του στο πρώτο του πέρασμα. «Δεν έχω καμία αυτοπεποίθηση για τον αγώνα. Είναι πολύ ιδιαίτερες οι συνθήκες και οι ειδικές πολύ πονηρές.
Θέλει μεγάλη προσοχή» δήλωσε χωρίς δισταγμό ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota.
Πίσω από τους Κατσούτα-Τζόνστον ήταν τα δυο πληρώματα με τα Puma Rally1 Φορμό – Κορία και Γρίνσμιθ-’Αντερσον στην 9η και 10η θέση αντίστοιχα.
O αγώνας ξεκινάει την Παρασκευή καθώς το shakedown είναι η τελευταία επίσημη δοκιμή πριν την εκκίνηση.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SHAKEDOWN
Νεβίλ-Γουίτακε Hyundai i20 3.44.4
Ροβάνπερα-Χαλτουνεν Toyota Yaris 3.45.0
Σόλμπεργκ-Εντμοντσον Hyundai i20 3.45.7
Έβανς-Μάρτιν Toyota Yaris 3.45.7
Μπριν-Νέιγκλ M-Sport Puma 3.46.0
Λάπι-Φερμ Toyota Yaris 3.46.1
Τάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20 3.46.8
Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris 3.48.4
Φορμό-Κορία M-Sport Puma 3.49.6
Γκρίνσμιθ-Άντερσον M-Sport Puma 3.50.0