O Γάλλος κέρδισε με άνεση μαζί με τον συνοδηγό του και η ομάδα τους κατέκτησε και τον τίτλο των κατασκευαστών.
Οι Οζιέ-Βεϊλά έκαναν την πρώτη τους φετινή νίκη στο WRC.
Mάλιστα, με τη νίκη αυτή του Γάλλου, η ομάδα του, η Toyota, πήρε τους βαθμούς, που χρειαζόταν για να κατακτήσει και τον φετινό παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές.
Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει, πως ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, Σεμπαστιάν Οζιέ κέρδισε αγώνα του WRC, ενώ δεν ακολουθεί πλήρες πρόγραμμα. Συμμετέχει σε αγώνες επιλεκτικά φέτος και μοιράζεται, ουσιαστικά, το αυτοκίνητό του με τον Εσάπεκα Λάπι. Αυτό, βεβαίως, δεν τον εμπόδισε να τεθεί επικεφαλής του αγώνα και να μη φύγει από αυτή τη θέση μέχρι το τέλος του, οδηγώντας γρήγορα και αλάνθαστα στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Καταλονίας.
Σήμερα, τελευταία ημέρα του αγώνα, ο Οζιέ είχε ένα προβάδισμα 20,7. Αρκούσε δηλαδή να οδηγήσει γρήγορα χωρίς ρίσκο και να φέρει το Yaris του, στον τερματισμό, μπροστά από τον Νεβίλ. Και ο πολύπειρος Οζιέ έκανε ακριβώς αυτό, κερδίζοντας με 16,4 δευτερόλεπτα τον οδηγό της Hyundai, Tιερί Νεβίλ.
Από την άλλη ο Κάλε Ροβάνπερα -ήδη, παγκόσμιος πρωταθλητής- ήταν τρίτος εξασφαλίζοντας ουσιαστικά την επικράτηση της ομάδας του, της Toyota στο WRC των κατασκευστών.
Με έναν γύρο να απομένει, η Toyota έχει ένα αδιαμφισβήτητο προβάδισμα 93 βαθμών, έναντι της Hyundai Motorsport και δεν μπορεί πλέον να πιαστεί.
«Είναι η πρώτη νίκη του Μπενζί» είπε ο Οζιέ. “Οπότε είμαι πολύ χαρούμενος για αυτόν. Είναι φανταστικό να παίρνεις αυτή τη νίκη, κυρίως γιατί ήταν ένα σημαντικό Σαββατοκύριακο για την ομάδα. Δεν είναι πάντα εύκολο να πετύχεις τέτοια αποτελέσματα και αυτή η σεζόν ήταν κυρίαρχη για την ομάδα μας. Οπότε συγχαρητήρια στην Toyota».
Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα πρόσθεσε: “Είναι υπέροχο να εξασφαλίσουμε τον τίτλο εδώ. Ο τελευταίος αγώνας στην Ιαπωνία είναι ένας “εντός έδρας” γύρος για την Toyota, οπότε τώρα μπορούμε να είμαστε πολύ πιο χαλαροί πηγαίνοντας εκεί. Εάν μπορέσουμε να κερδίσουμε και εκεί, μπορούμε να κάνουμε μια μεγάλη γιορτή!».
Πιο πίσω, ο Νεβίλ, ο οποίος είχε κλέψει τη δεύτερη θέση από τον Ροβάνπερα, αργά το απόγευμα του Σαββάτου, ήταν έτοιμος για μια δυνατή μάχη με το νεαρό Φινλανδό. Ωστόσο, αυτή η μάχη δεν έγινε ποτέ, καθώς ο Ροβάνπερα είχε ένα κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό του ελαστικό, όταν πέρασε πάνω από μια τρύπα αποστράγγισης στη δεύτερη ειδική διαδρομή της σημερινής ημέρας. Στο τέλος, 18,1 δευτερόλεπτα χώρισαν τους δυο μονομάχους.
Τα αυτοκίνητα της Hyundai έκλεισαν την πρώτη πεντάδα, με τους Τάνακ- Γιαρβέογια να τερματίζουν 4οι στη γενική κατάταξη. Ο Εσθονός δεν βρήκε ποτέ το στήσιμο που ήθελε στο αυτοκίνητό του και έμεινε πίσω από τον Ροβάνπερα και την τρίτη θέση, για 9,5 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω, στην 5η θέση, ήταν οι Σόρδο-Καρέρα. Ο Ισπανός δεν βρήκε ποτέ ρυθμό στον αγώνα της πατρίδας του. Το απόγευμα του Σαββάτου έκανε αλλαγές στο στήστιμο του αυτοκινήτου του, όμως ήταν αργά για να διεκδικήσει κάτι καλύτερο.
Απογοητευμένος ήταν και ο Έλφιν Έβανς, που κατέκτησε την έκτη θέση. Ο Ουαλός ένιωσε ότι είχε έλλειψη απόδοσης σε όλη τη διάρκεια του ράλι και ένα κλατάρισμα, στο ίδιο σημείο με τον Ροβάνπερα που επιδείνωσε την ταλαιπωρία του.
Οι Κατσούτα και Φορμό ήταν 7οι και 8οι. Και οι δύο οδηγοί κέρδισαν μια θέση σε βάρος του Κρεγκ Μπριν, ο οποίος είχε επίσης κλατάρισμα, όταν χτύπησε σε μια τρύπα το πρωί. Ο Μπριν, τελικά, τερμάτισε ένατος στη γενική. Να θυμίσουμε ότι ο συνοδηγός του Ιρλανδού, Πολ Νάϊγκλ, κρέμασε μετά τον αγώνα τη φόρμα του και το κράνος του, καθώς αποσύρθηκε από το WRC, μετά από 102 εκκινήσεις. Οι Λουμπέ-Λαντέ συμπλήρωσαν τη δεκάδα.
Το πρωτάθλημα φτάνει στο τέλος του, τον επόμενο μήνα, με το ασφάλτινο Ράλι Ιαπωνίας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 έως τις 13 Νοεμβρίου.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Οζιέ-Βεϊλά Τoyota Yaris 2:44:43.9
2 Νεβίλ-Γουίταγκε Ηyndai i20 +16.4
3 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Toyota Yaris +34.5
4 Tάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20 +44.0
5 Σόρδο Καρέρα Hyundai i20 +1:16.5
6 Έβανς-Μάρτιν Toyota Yaris +1:51.1
7 Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris +2:19.1
8 Φορμό-Κορία M-Sport Ford Puma +2:38.4
9 Μπριν-Νάιγκλ Μ-Sport Ford Puma +2:43.0
10 Λουμπέ- Λαντέ Ford Puma +3:25.1
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 503
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 410
3 M-Sport Ford World Rally Team 238
4 Toyota Gazoo Racing World Rally Team NG 122
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1 Ροβάνπερα 255
2 Τάνακ 187
3 Νεβίλ 166
4 Έβανς 124
5 Κατσούτα 106
6 Οζιέ 85
7 Μπριν 79
8 Σόρδο 60
9 Λάπι 58
10 Γκρίνσμιθ 36