Μια ενδιαφέρουσα ιστορία, από τις συμμετοχές της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, μας αφηγείται η Skoda, καθώς πίνουμε τον πρώτο καφέ της ημέρας.
Η τσέχικη εταιρεία λοιπόν ανασύρει από το αρχείο της το φάκελο που γράφει Ράλι Μόντε Κάρλο και ταξιδεύει 85 χρόνια πίσω στο χρόνο. Το ημερολόγιο έδειχνε 1936 όταν από 25 Ιανουαρίου μέχρι 2 Φεβρουαρίου διεξάγονταν το 15ο Ράλι Μόντε Κάρλο.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι ο εν λόγω αγώνας αυτοκινήτων είναι από τους πιο δύσκολους και διάσημους σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ δημιουργήθηκε το 1911 για να προσελκύσει επισκέπτες στο Πριγκιπάτο του Μονακό κατά τη διάρκεια της ήρεμης χειμερινής περιόδου.
Επιστρέφουμε όμως και πάλι στο έτος 1936 όταν η Skoda έλαβε μέρος στο Ράλι Μόντε Κάρλο με το Popular Sport roadster, το οποίο είχε για πλήρωμα τον Ζτένιεκ Πολ και τον Γιάροσλαβ Χάουσμαν. Από τις διαθέσιμες τοποθεσίες εκκίνησης, στις οποίες περιλαμβανόταν το Παλέρμο, το Ταλίν, το Βουκουρέστι και το Σταβάνγκερ, το πλήρωμα του Popular Sport roadster επέλεξε την Αθήνα.
Σημειώνεται ότι το μήκος και η δυσκολία της διαδρομής από τα επίσημα σημεία εκκίνησης προσμετρούσαν επίσης στο αποτέλεσμα του αγώνα. Τονίζεται ακόμα ότι το ο πλήρωμα έπρεπε να κάνει τα πάντα μόνο του, καθώς δεν υπήρχαν μηχανικοί ή πλήρως εξοπλισμένα βοηθητικά οχήματα.
Αρχικά το Popular Sport roadster διένυσε 850 χλμ. από την Πράγα μέχρι την Τεργέστη και έπειτα έφτασε στην ελληνική πρωτεύουσα. Χρειάστηκαν τέσσερις ημέρες για να ολοκληρωθεί η διαδρομή 3.852 χλμ. προς το Μονακό μέσω Θεσσαλονίκης, Βελιγραδίου, Βουδαπέστης, Βιέννης, Στρασβούργου και Αβινιόν.
Η σωματική κόπωση ήταν τεράστια για το πλήρωμα, καθώς έπρεπε να μείνουν ξύπνιοι για τέσσερις μέρες. Εξαιτίας της κούρασης είχαν ακόμα και παραισθήσεις με τον Ζτένιεκ Πολ να θυμάται ότι ξαφνικά είδε ένα άλογο να τρέχει προς το αυτοκίνητο, ενώ χρειάστηκε να στρίψει για να αποφύγει έναν ελέφαντα. Προφανώς τίποτα από αυτά δε συνέβη στην πραγματικότητα. Παράλληλα το βουητό του κινητήρα και η ομίχλη έκαναν τον οδηγό να νυστάζει ακόμα περισσότερο.
Από τις 105 συμμετοχές στο Ράλι Μόντε Κάρλο του 1936 στη γραμμή τερματισμού έφτασαν 75 πληρώματα, ανάμεσα στα οποία βρίσκονταν και αυτό του Popular Sport roadster. Οι Ζτένιεκ Πολ και Γιάροσλαβ Χάουσμαν κατέκτησαν τη δεύτερη θέση στην κατηγορία των έως 1.500 κ.εκ., ωστόσο θα μπορούσαν να ήταν οι νικητές αν είχαν καταγγείλει ότι είδαν το όχημα του ψηλότερου βάθρου να επισκευάζεται στη Βουδαπέστη. Επέλεξαν όμως να μη «χτυπήσουν» με τέτοιο τρόπο τον αντίπαλο τους.
Τέλος, να πούμε ότι το Popular Sport roadster τροφοδοτούνταν από τετρακύλινδρο κινητήρα 1.4 λίτρων, ο οποίος επέτρεπε μέγιστη ταχύτητα 110 χλμ./ώρα. Διέθετε δυο ρεζερβουάρ καυσίμου, συνολικής χωρητικότητας 170 λίτρων, που εξασφάλιζαν αυτονομία 1.500 χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση υπολογίζονταν στα 11,3 λίτρα/100 χλμ.