Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η εναρκτήρια εκδήλωση του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι θα διεξαχθεί με φόντο το Μόντε Κάρλο.
Πρόκειται για το 91ο ράλι Μόντε Κάρλο με τα πληρώματα να δίνουν τη δική τους μάχη με τα χρονόμετρα μεταξύ 19-22 Ιανουαρίου.
Η διαδρομή του 2023 είναι πιο συμπαγής γεωγραφικά, με το 50% να τροποποιείται, σε σύγκριση με το 2022, με νέες πιο δύσκολες Ειδικές Διαδρομές στις πλαγιές των Άλπεων.
Οι δοκιμές των πληρωμάτων ξεκινούν τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου έως και την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου, (αυτός είναι και ο λόγος που δε συμμετέχει και ο Λεμπ καθώς δεν υπάρχει καθόλου χρόνος από τον τερματισμό του Ντακάρ όπου και συμμετέχει) ενώ την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου είναι προγραμματισμένο το shakedown από τις 9:31 αλλά μόνο για τα εργοστασιακά πληρώματα και κλειστή πρόσβαση για το κοινό για λόγους ασφαλείας,
Η διαδρομή είναι προς το Col des Banquettes (744 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας) προς Peille, ξεκινώντας από την Place Saint-Sébastien στο Sainte-Agnès, το ψηλότερο παραλιακό χωριό της Ευρώπης. Μια ελικοειδής διαδρομή 2,29 χλμ. με την εκκίνηση το ίδιο απόγευμα, τις 18.30 μ.μ., μπροστά στο πολυτελές σκηνικό της Place du Casino στο Μόντε Κάρλο.
Τούνελ
Μετά την εκκίνηση ακολουθούν δύο νυχτερινές Ειδικές Διαδρομές που στο μενού του πρώτου σκέλους βρίσκεται μια από τις πιο φημισμένες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα το «Turini».
Κατά τη διάρκεια των βραδινών Ειδικών Διαδρομών οι θεατές δημιουργούν μια εκρηκτική ατμόσφαιρα.
Οι δύο νυχτερινές Ειδικές Διαδρομές είναι συνολικά 40,02 χιλιόμετρα.
Η πρώτη «La Bollène-Vésubie / Col de Turini» (15,12 χλμ. με εκκίνηση του πρώτου αυτοκινήτου στις 20:05) και η δεύτερη η «La Cabanette / Col de Castillon» (24.90 χλμ. εκκίνηση πρώτου αυτοκινήτου στις 21:03) όπου, για πρώτη φορά στην ιστορία του ράλι, τα πληρώματα θα περάσουν από πέντε διαδοχικά τούνελ Col de l’Orme (1.000 μ.) και μετά Col de l’Ablé (1.149 μ), Col de Braus (1.002 μ), Col Saint-Jean (642 μ) και Col de Castillon (706 μ ). 4.499 τα χλμ. στα τούνελ…
2ο σκέλος
Την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου, τα πληρώματα θα κατευθυνθούν προς το βόρειο τμήμα των Άλπεων με 6 Ειδικές Διαδρομές (3Χ2) με συνολικά χλμ. 105,34 με ενδιάμεση ανασυγκρότηση και αλλαγή ελαστικών στο Puget-Théniers,
Οι Ειδικές Διαδρομές και τα ωράρια έχουν ως εξής Ξεκινώντας με το «Roure / Roubion / Beuil» (Ε.Δ.3/6 – 18,33 χλμ. Εκκίνηση πρώτου αυτοκινήτου στις 09:09 και στο δεύτερο σκέλος 14:08 ) συνέχεια στην απαιτητική «Puget-Théniers / Saint-Antonin» (Ε.Δ. 4/7 – 19,79 χλμ. με εκκίνηση πρώτου αυτοκινήτου στις 10:22 και στο δεύτερο σκέλος 15:21). Ακολουθεί η «Briançonnet / Entrevaux» (Ε.Δ.5/8 – 14,55 χλμ. με πρώτο αυτοκίνητο να εκκινεί στις 11:25 και στο δεύτερο σκέλος στις 4:24) μέσω Col du Buis (με υψόμετρο 1196 μ.) με το 2ο σκέλος να δείχνει αρκετά δύσκολο.
3ο σκέλος
Και το μεγαλύτερο του αγώνα με 111,78 χλμ. με 6 Ειδικές Διαδρομές (3Χ2) με μια ανασυγκρότηση και μια αλλαγή ελαστικών. Το 3ο σκέλος ξεκινάει με την «Le Fugeret / Thorame-Haute» (Ε.Δ. 9/12 – 16.80 χλμ. με εκκίνηση πρώτου αυτοκινήτου στις 8:24 και το δεύτερο σκέλος στις 14:25).
Η παράσταση συνεχίζεται με την «Malijai / Puimichel» (Ε.Δ. 10/13 – 17,31 χλμ. με πρώτο αυτοκίνητο στις 10:05 και στο δεύτερο σκέλος στις 16:05). Συνέχεια με την «Ubraye / Entrevaux» (Ε.Δ. 11/14 – 21,78 χλμ. με εκκίνηση πρώτου αυτοκινήτου στις 12: 23 και το δεύτερο υπο το φως των προβολέων στις 18:23).
4ο σκέλος
Τελευταίο σκέλος του αγώνα, αλλά εξίσου σημαντικό, αυτό της Κυριακής 22 Ιανουαρίου, με τέσσερις Ειδικές Διαδρομές (2Χ2) συνολικού μήκους 67,88 χλμ., στα βορειοανατολικά των Άλπεων χωρίς τεχνική υποστήριξη. Δύο γνωστές Ειδικές Διαδρομές «Lucéram / Lantosque» ( Ε.Δ.15/17 – 18,82 χλμ. με εκκίνηση πρώτου αυτοκινήτου στις 07:57 και το δεύτερο στις 10:40) και η δεύτερη «La Bollène-Vésubie / Col de Turini (Ε.Δ. 16/18 – 15,12 χλμ. με εκκίνηση πρώτου αυτοκινήτου στις 09:05 και στο δεύτερο πέρασμα στις 12:18). Είναι η ίδια με την πρώτη Ειδική Διαδρομή του αγώνα και στο δεύτερο πέρασμα, θα υπολογιστεί ως Power Stage.
Φέτος δεν υπάρχει περιορισμός των 50 πρώτων πληρωμάτων για το 4ο και τελευταίο σκέλος, όπως κατά το παρελθόν.
Όλα τα πληρώματα που θα συνεχίζουν θα «τρέξουν» στο τελευταίο σκέλος με προορισμό το Μονακό γύρω στις 14:30 για να ανέβουν τη ράμπα τερματισμού.
Οι νικητές του αγώνα και των κατηγοριών θα κατευθυνθούν στην Place du Casino για την τελετή απονομής των βραβείων παρουσία του πρίγκηπα Αλβέρτου του Μονακό.
Μπορεί να απουσιάζει ο Λεμπ, αλλά όλα δείχνουν ότι ο αγώνας θα έχει μεγάλη κόντρα για την κορυφή καθώς και οι τρείς εργοστασιακές ομάδες (Toyota, Hyundai, Ford M-Sport)με το βαρύ πουροβολικό τους Ροβάνπερα, Εβανς, Οζιέ, Λάπι, Νεβίλ, και Τάνακ είναι συνδυασμοί που κάλλιστα μπορούν να κερδίσουν.
Ο καιρός να δούμε το «κέφια» έχει-θα χιονίσει;- γιατί η κλιματική αλλαγή τουλάχιστον στη χώρα μας μόνο χειμώνα δε θυμίζει.
Οι συμμετοχές αναμένονται να ανακοινωθούν τη 2η βδομάδα του Ιανουαρίου, από Δευτέρα 9 του μηνός.