Δεν κατέκτησε τυχαία 8 παγκόσμιους τίτλους και μάλιστα κερδίζοντας αγώνες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι με όποιο αυτοκίνητο έχει τρέξει.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ είναι κυρίαρχος της τελευταίας δεκαετίας στο WRC. Πέρυσι έχασε τον αγώνα στο Μόντε Κάρλο, από έναν άλλον τεράστιο Γάλλο, τον Σεμπαστιάν Λεμπ.
Φέτος, δεν κατάφεραν να επαναλάβουν τη μονομαχία τους, διότι ο Λεμπ έτρεξε νωρίτερα στο επίπονο Ντακάρ. Βαβαίως, δεν βρέθηκε κανένας από τους οδηγούς του WRC, να αμφισβητήσει ούτε στιγμή την κυριαρχία του Οζιέ στις Γαλλικές Άλπεις.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα του αγώνα τέθηκε επικεφαλής και παρέμεινε μέχρι να πάρει την καρό σημαία. Όχι μόνο οδηγούσε άψογα στις δύσκολες ειδικές διαδρομές του Μόντε, αλλά ήλεγχε με μαεστρία και σοφία την οδήγησή του, ακόμα κι όταν έχασε την υβριδική ισχύ το Yaris του.
Εκεί που έπρεπε, σήκωνε το πόδι από το γκάζι για να χάσει υπολογισμένα τα δευτερόλεπτα που ήθελε, και επανερχόταν στις επόμενες ειδικές για να δείξει ποιος κάνει κουμάντο στο πριγκιπάτο. Ο μόνος που ήταν κοντά του, ήταν ο Ροβάνπερα, όμως όχι τόσο …όσο, για να γίνει μάχη. Μόνο με λάθος του Οζιέ θα μπορούσε να τον φτάσει. Ο Γάλλος δίδαξε, κυριολεκτικά, τον τρόπο για να κερδίζεις στο Μόντε. Δεν είναι τυχαίο ότι οι νίκες του εκεί φτάνουν, συνολικά, με τη σημερινή τις εννέα!
Ο Οζιέ ξεκίνησε την Κυριακή του, με νίκη στην πρώτη ειδική, ανεβάζοντας τη διαφορά από τον Ροβάνπερα. «Σήμερα είναι μια άλλη μέρα. Χθες, οι ειδικές ήταν τέτοιες που θα μπορούσα να έχω κάποιο κλατάρισμα και να χάσω χρόνο. Ξέρετε πόσες νίκες έχω χάσει από κλατάρισμα ελαστικού; Έπρεπε να επικεντρωθώ, έτσι ώστε να μη το πάθω και τα καταφέραμε. Υπολόγιζα να είμαι γύρω στα 20 δευτερόλεπτα μπροστά, πριν μπούμε στο τελευταίο σκέλος του αγώνα κι είμαστε 16. Όλα καλά δεν ανησυχώ. Σήμερα πάω να τελειώσω τη δουλειά»…
Και τι δουλειά ε; Να κερδίσει το Μόντε Κάρλο, έτσι απλά. Ο Οζιέ μετά την περσινή ήττα από τον Λεμπ -ένα κλατάρισμα ήταν αρκετό να του κόψει τα φτερά- έχει θέσει σωστά τους στόχους του. Οπότε και αυτή τη φορά, έκανε τη δουλειά του και κέρδισε πανάξια τον πρώτο αγώνα της χρονιάς το φημισμένο Ράλι Μόντε Κάρλο.
Κι ο Ροβάνπερα; Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2022 ήλπιζε σε ένα θαύμα για να πιάσει τον Οζιέ στην πρώτη θέση. «Έχουμε 16 δευτερόλετα διαφορά δεν είναι λίγα, όμως θα το παλέψουμε», έλεγε χθες ο Ροβάνπερα, σήμερα, μετά και την πρώτη ειδική… «Δεν ξέρω τι πήγε στραβά. Απλά ο ρυθμός δεν ήταν εκεί».
Παραδοχή και λευκή πετσέτα για το νεαρό παγκόσμιο πρωταθλητή;
Πιο πίσω ο Νεβίλ εξασφάλισε με γκρίνια την τρίτη θέση στη γενική, που οδηγεί στο βάθρο των νικητών. Ο Βέλγος δεν ένοιωθε το αυτοκίνητο του, ούτε στιγμή άνετο και διαρκώς παραπονιόταν. Ωστόσο, μετά το κλατάρισμα και το χάσιμο θέσεων του Έβανς την Παρασκευή, ο Νεβίλ ανέβηκε δεύτερος. Ωστόσο, έχασε τη δεύτερη θέση από τον Ροβάνπερα και έμεινε τρίτος στο υπόλοιπο του αγώνα χωρίς να απειληθεί τελικά από κανέναν. Ο Έβανς, που το προσπάθησε, δεν τα κατάφερε, δεν μπόρεσε να ανακτήσει θέσεις και έμεινε τέταρτος.
Ο Τάνακ, που έκανε ντεμπούτο με το Puma του, έκανε ένα αγώνα μεταξύ εξαιρετικού και ταλαιπωρημένου. Ο Εσθονός έψαχνε τα πατήματά του με το νέο του όπλο. Ωστόσο, το Puma της M-Sport εμφάνισε σημάδια αναξιοπιστίας. Πρώτα ο Λουμπέ έχασε τη υδαυλική υποβοήθηση στο τιμόνι του και ταλαιπωρήθηκε όλη την Παρασκευή να φέρει το αυτοκίνητο στο σέρβις. Παρόμοιο πρόβλημα εμφάνισε το Puma του Τάνακ την επόμενη ημέρα το Σάββατο. Ο Τάνακ δήλωσε πως είχε χάσει μερικώς την υδραυλική υποβοήθηση και πάλευε στις ειδικές με τις στενές στροφές. Ωστόσο έχανε χρόνο από το «βαρύ τιμόνι» όπως το έλεγε. Τα προβλήματα του Puma συνεχίστηκαν σήμερα, όταν ο Λουμπέ που επανήλθε για να κάνει το τελευταίο σκέλος και να προσπαθήσει να βαθμολογηθεί έχασε το χειρόφρενό του στην πρώτη ειδική διαδρομή σήμερα το πρωί. Βγήκε από την ειδική το έφτιαξε και συνέχισε. Όμως, λίγο πριν την εκκίνηση της 17ης ειδικής το αυτοκίνητο παρουσίασε κι άλλα προβλήματα με αποτέλεσμα ο Κορσικανός να μην καταφέρει να εκκινήσει στον προβλεπόμενο χρόνο και έτσι εγκατέλειψε οριστικά.
Ο Τάνακ λίγο πριν την Powerstage έφτασε να είναι μόλις 0.1΄΄ μπροστά από τον Κατσούτα, που έγραψε ένα πολύ γρήγορο χρόνο ξανά -αυτή τη φορά δεύτερος στη γενική κατάταξη της 17ης ειδικής και «γέμισε τους καθρέπτες» του i20 του Εσθονού. «Είναι πια στο χέρι μας», είπε λακωνικά ο Τάνακ. Φυσικά, ο Τάνακ κατάφερε να κερδίσει με άνεση τον Κατσούτα, που έχασε χρόνο και παραλίγο να εγκαταλείψει όταν σε μια στροφή “κάτι έσπασε”, όπως είπε, στο Yaris του. Ο Κατσούτα έχασε την ευκαιρία να κερδίσει μια θέση στη γενική από τον Εσθονό. Ο Κατσούτα μετά τον Οζιέ είναι για εμάς ο άνθρωπος του αγώνα. Έκανε ένα εξαιρετικό αγώνα με χρόνους στην πρώτη πεντάδα και έδειξε, πως δικαίως του δόθηκε η ευκαιρία φέτος να οδηγεί για την πρώτη ομάδα.
Πιο πίσω ο Σόρδο, στην πρώτη ειδική της ημέρας, είδε τον Λάπι να τον προσπερνά στη γενική κατάταξη, όταν ο Ισπανός δέχθηκε ποινή 10δευτερολέπτων για πρόωρη εκκίνηση. Ο Σόρδο διαμαρτυρήθηκε, πως το σύστημα είχε πρόβλημα και δεν ήταν δικό του σφάλμα. Τελικά, αφαιρέθηκε η ποινή καθώς όντως το σύστημα εκκίνησης είχε πρόβλημα.
Γκριαζίν στο WRC2
Στην μικρή κατηγορία ο Γκριαζίν με το Skoda του, από τη στιγμή που τέθηκε επικεφαλής της κατηγορίας δεν τον αμφισβήτησε κανένας και κέρδισε τους πρώτους του βαθμούς για το πρωτάθλημα της WRC2. Πίσω του ο Ροσέλ έκανε ότι μπορούσε με το C3 του, όμως ο Γκριαζίν δεν πιανόταν. Ο Ροσέλ τερμάτισε δεύτερος στην WRC2 και έκλεισε τη δεκάδα στη γενική κατάταξη του αγώνα.
Η Toyota, αυτή τη φορά, μπήκε δυνατά στο πρωτάθλημα κάνοντας το 1-2-4 και, μάλιστα, χωρίς να απειλήσει άλλος την κυριαρχία της. Ο Οζιέ έδωσε αυτό που ήθελε στην ομάδα, ενώ ο Ροβάνπερα έδειξε πως δεν έχει «ξεφουσκώσει» από την περσινή του τεράστια επιτυχία και ακόμα «πεινάει» για νίκες. Το ερώτημα είναι αν θα ανακάμψει η Hyundai ή θα έχουμε μία από τα ίδια και φέτος.
Τέλος, η M-Sport πρέπει να δουλέψει πολύ, γιατί οι δικαιολογίες πως έχουν ένα δυνατό αυτοκίνητο, αλλά δεν έχουν οδηγούς, δεν υφίστανται, πλέον. Τα αυτοκίνητα έβγαλαν ζημιές και σε αυτό πρέπει να επικεντρωθούν.
Επόμενος αγώνας το Ράλι Σουηδίας (9-12 Φεβρουαρίου).
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Οζιέ-Λαντέ Toyota Yaris 3:12:02.0
2 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Toyota Yaris +18.8
3 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 Hyundai +44.6
4 Έβανς-Μάρτιν Toyota Yaris +1:12.4
5 Τάνακ-Γιαρβέογια Ford Puma +2:34.9
6 Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris +3:32.6
7 Σόρδο-Καρέρα i20 Hyundai +3:47.5
8 Λάπι-Φερμ i20 Hyundai +3:51.3
9 Γκριαζίν-Αλεξάντροφ Skoda Fabia WRC2 +10:03.4
10 Ροσέλ-Nτινάντ Citroen C3 WRC2 +10:07.9