Aπόηχος του αγώνα λοιπόν με τη νίκη στην κατηγορία WRC2 μεταξύ του Γκριάζιν και του Ροσέλ να “παίζεται” στους αγωνοδίκες μετά το τέλος του ράλι Μόντε Κάρλο.
Ο Ροσέλ (Citroen C3 Rally2) μετά το πέρας του ράλι Μόντε Κάρλο, δεύτερος στο WRC2, υπέβαλε ένσταση με την κατάθεση 1000 ευρώ σε μετρητά, όπως ορίζεται στο άρθρο 13.4.2 του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα της FIA 2023, άρθρο 65.2 του 2023 FIA WRC Sporting εις βάρος του νικητή της κατηγορίας WRC2 Γκριάζιν(Skoda Fabia RS Rally2).
Τι ακριβώς συνέβη.
Σύμφωνα με τον Ροσέλ και τα στοιχεία που προσκόμισε (video) στους αγωνοδίκες, ο Γκριάζιν στο 13,2 χλμ. της 14ης Ειδικής Διαδρομής (η στροφή βρίσκεται στις τουλίπες 5-6 του Road Book στις σελίδες 91-92) «κόβει» σύμφωνα με τους αγωνιστικούς όρους μια δεξιά στροφή με το αυτοκίνητο να στρίβει και με τις τέσσερις ρόδες σε χωμάτινη επιφάνεια, κάτι που σύμφωνα με τον Αθλητικό Κανονισμό 2023 της FIA WRC Άρθρο 19.2 απαγορεύεται. Πρέπει οι δύο ρόδες να βρίσκονται στην άσφαλτο.
Ο Γκριάζιν ρωτήθηκε από τους αγωνοδίκες για το συμβάν, και απάντησε ότι είχε κλαταρισμένο μπροστινό δεξί ελαστικό και δε μπορούσε να ελέγξει το αυτοκίνητο.
Όμως οι κανονισμοί είναι σαφείς και στον Γκριάζιν του υποβλήθηκε ποινή 5 δευτ. με αποτέλεσμα, να «περάσει» δεύτερος και να μη χαρεί την πρώτη του νίκη στο WRC2, όπου στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος ήταν ο πρωταγωνιστής της κατηγορίας, από την αρχή μέχρι το τέλος.
Κατά τα άλλα ο Οζιέ ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος, από την αρχή μέχρι το τέλος. Σημείωσε την 9η νίκη στο Μόντε Κάρλο (8 ως WRC και μια ως IRC) ενω για τον συνοδηγό του, τον Λαντίς ήταν η πρώτη του στο WRC.
Από τις 18 Ειδικές Διαδρομές ήταν ταχύτερος σε 9, ο Ροβάνμπερα σε 6, ο Νεβίλ σε 2 και σε μια ο Έβανς.
Ο Ροβάνπερα «κυνήγησε» τον Οζιέ πιστοποιώντας ότι μόνο τυχαία δεν κατέκτησε τον τίτλο τη χρονιά που έφυγε, αλλά τον Οζιέ δεν τον κερδίζεις υπο Κ.Σ. στο Μόντε. Ήταν όμως ταχύτερος στην power stage.
Ο Νεβίλ έδειξε απογοητευμένος και ούτε ο ίδιος ο Βέλγος δεν το έκρυψε στη συνέντευξη στη γραμμή του τερματισμού.
Το αυτοκίνητο δεν ήταν όπως θα το ήθελε. Αυτό έγινε αντιληπτό και από τις πολλές κινήσεις στο τιμόνι κατά την είσοδο των στροφών.
Σε αυτόν τον πρώτο γύρο του 2023, η Hyundai με τα i20 Rally1 δεν έδειξε ότι βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τα Toyota Yaris Rally1. Δεν ήταν μια καλή αρχή, και σίγουρα υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει από τον νέο διευθυντή του αγωνιστικού τμήματος Σιρίλ Αμπιτεμπούλ.
Αν σκεφτούμε μάλιστα την άσχημη εμφάνιση των δύο άλλων πληρωμάτων με τα i20 Rally1, ειδικά του Σόρδο (7ος) με πολλά προβλήματα στο υβριδικό σύστημα και Λάπι (8ος).
Οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν τόνισαν ότι η Hyundai δεν ήταν καθόλου καλά τοποθετημένη για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος.
Η ομάδα διασώθηκε από την τρίτη θέση του Νεβίλ, ο οποίος μάλλον θα πρέπει να ευχαριστήσει τον ανανεωμένο και ιδιαίτερα ταχύ Εβανς για το κλατάρισμα που είχε
Κάποιες δικαιολογίες ίσως για τον Λάπι ο οποίος είχε κάνει λίγες δοκιμές στην άσφαλτο με το i20 Rally1. Πάντως η Hyundai δε ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς.
Για τον Τάνακ, η πρώτη του εμφάνιση με το Ford Puma Rally1 δεν χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα επιτυχημένη. Όχι ότι περιμέναμε κάτι διαφορετικό.
Το αυτοκίνητο πέρα ότι φέρει τα ωραιότερα χρώματα δεν φαίνεται να έχει αλλάξει. Να έχει βελτιωθεί από τεχνικής άποψης.
Η «συνεργασία» μεταξύ Τάνακ και Puma Rally1 δεν έχει «χτιστεί» ακόμα, ειδικά στην άσφαλτο, όπου γνωρίζουμε ότι ο Εσθονός δεν εκφράζεται όπως μπορεί να εκφραστεί σε χώμα ή στο χιόνι.
Ταλαιπωρήθηκε ο Εσθονός από μια σειρά προβλημάτων ξεκινώντας με το κιβώτιο ταχυτήτων αμέσως μετά την εκκίνηση, για να προχωρήσουμε στη δυσλειτουργία του υδραυλικού τιμονιού στο τρίτο σκέλος. Μπροστά σε μια εντελώς νέα πρόκληση βρίσκεται ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019 και θα δούμε πώς θα πάει…
Από τα υδραυλικά του τιμονιού ταλαιπωρήθηκε και ο Λουμπέ, ενώ εγκατέλειψε στο 4ο και τελευταίο σκέλος, από το σύστημα ψύξης, έχοντας επανεκκινήσει κάνοντας χρήση του κανονισμού “rally2” μετά την εγκατάλειψη στο 3ο σκέλος όταν χτύπησε σε μια πέτρα μεταξύ “flying” και “stop” καταστρέφοντας την πίσω δεξιά ανάρτηση του Puma Rally1.
Για το WRC2 τα «είπαμε», με τον Λόπεθ να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου με Hyundai i20 Rally2.
O Σόλμπεργκ με Skoda Fabia RS Rally2 έκανε καλό αγώνα και εάν δεν είχε κλατάρισμα θα ήταν σε πιο πάνω θέσεις, σε έναν αγώνα που δεν τον μέτρησε βαθμολογικά, όπως και ο Λεφέβρ (Citroen C3 Rally2) που είχε κλατάρισμα στην 16η Ειδική Διαδρομή και τον έριξε στη 10η θέση
Ο αειθαλής Ντελεκούρ με ένα από τα 7 νέα Skoda Fabia RS Rally2 ολοκλήρωσε στην 19η θέση κερδίζοντας με την κ. Ντε Καστελί το έπαθλο “master”.
Για το τέλος ο δικός «μας» Ζουρντάν Σερδερίδης με τον Μικλό που τερμάτισαν με το Ford Puma Rally1.
Λίγη σημασία έχει η θέση για τον ερασιτέχνη Ζουρντάν που κάνει το κέφι του με την Ελληνική σημαία να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του WRC.
Eπόμενος γύρος στα χιόνια της Σουηδίας 9-12 Φεβρουαρίου.
Διαβάστε ακόμα
photos: reporter images