Οι Τάνακ-Γιαρβέογια ήταν οι νικητές της πρώτης Eιδικής Διαδρομής του ράλι Νέας Ζηλανδίας (Πέμπτη βράδυ για τη Νέα Ζηλανδία) στο Όκλαντ.
Ο Εσθονός -οδηγώντας το Hyundai i20 Rally1 κέρδισε τον Κρεγκ Μπριν με το Puma Rally1, κατά μόλις 9/10 στην ασφάλτινη υπερειδική των 1,78 χιλιομέτρων στο Pukekawa Domain στο Ώκλαντ.
Οι Νεβίλ-Γουίταγκε ήταν επτά δέκατα πίσω, στην ομολογουμένως θεαματική υπερειδική, που άνοιξε την αυλαία στο ράλι Νέας Ζηλανδίας, μετά από 10 χρόνια απουσίας από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Με τα αυτοκίνητα να τρέχουν με χωμάτινες ρυθμίσεις, οι υγρές συνθήκες και η γυαλιστερή άσφαλτος, έκαναν δύσκολη τη ζωή στους πρώτους οδηγούς. Όμως, ο Tάνακ, εκκινούσε 15ος, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το δρόμο, που στέγνωσε και έγραψε τον ταχύτερο χρόνο.
“Θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε”, είπε ο Tάνακ. “Το κεφάλι μου γυρνούσε εδώ μέσα και δεν είχα ιδέα, πού πήγαινε ο δρόμος – δεν ήταν τόσο διασκεδαστικό, στην πραγματικότητα!”
Ένα δυνατό αποτέλεσμα για τον Tάνακ τον 11ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι θα οδηγούσε τη μάχη για τον παγκόσμιο τίτλο στον επόμενο γύρο στο Ράλι Καταλονίας -αν και επέμεινε ο Εσθονός ότι δεν είναι οι βαθμοί του Ροβάνπερα, που σκέπτεται αυτή τη στιγμή.
«Δεν είναι στο χέρι μας», είπε ο Τάνακ. «Δεν έχει να κάνει με εμάς».
Από την ομάδα της Toyota, 4oς ήταν ο Κατσούτα 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο, ενώ ο Έλφιν Έβανς, που ακολουθούσε στην 5η θέση, είχε άλλα 0,2 δευτερόλεπτα αργότερο χρόνο, όμως ήταν γρηγορότερος του Ροβάνπερα, που ακολουθούσε κλείνοντας την εξάδα. Ο Φινλανδός έχασε χρόνο όταν μπήκε άτσαλα στο πρώτο “εσάκι” της υπερειδικής.
“Ήταν μια κακή οδήγηση για μένα, αλλά ήταν ωραίο να βλέπω όλους αυτούς τους ανθρώπους εδώ”, εξήγησε ο Ροβάνπερα. “Φυσικά, η πίεση είναι πάντα εκεί, αλλά ελπίζω αυτό το Σαββατοκύριακο να προσπαθήσουμε να κάνουμε καλή δουλειά.”
Ο Γκας Γκρίνσμιθ ήταν 7ος με το Puma του, ενώ ο Σεμπαστιέν Οζιέ, ο Όλιβερ Σόλμπεργκ και ο επικεφαλής του WRC2, Χέιντεν Πάντον, ολοκλήρωσαν τη δεκάδα της κατάταξης.
Τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα την Παρασκευή με έξι κλασσικές ειδικές διαδρομές στην ακτή Whaanga και της περιοχής Waikato κοντά στο Te Akau. Εκεί μπορεί τα τοπία να είναι πραγματικά μοναδικά, όμως το πρώτο σκέλος είναι εξαιρετικά απαιτητικό. Περιλαμβάνει σχεδόν τα 2/3 του αγώνα σε αγωνιστικά χιλιόμετρα και δεν υπάρχει καθόλου σέρβις, παρά μόνο μία ζώνη αλλαγής ελαστικών.
Η πρώτη μέρα θα είναι όντως αδυσώπητη και η διάρκειά της, 15 ολόκληρες ώρες.
Μείνετε συντονισμένοι, ο Τάνακ δείχνει χαλαρός, ενώ όλο το άγχος το έχει ο Ροβάνπερα που ξεκίνησε με λαθάκι στην υπερειδική. Λέτε να κρύβει εκπλήξεις η Νέα Ζηλανδία;
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΥΠΕΡΕΙΔΙΚΗΣ
1 Τάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20 Rally1 1:45.8
2 Mπριν-Ναίγκλ Puma Rally1 +0.9
3 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 N Rally1 +1.6
4 Κατσούτα- Τζόνστον Yaris Rally1 +2.0
5 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +2.2
6 Ροβάνπερα – Χάλτουνεν Yaris Rally1 +2.6
7 Γκρίνσμιθ-Άντερσον Puma Rally1 +2.9
8 Οζιέ-Βεϊλά Yaris Rally1 +4.5
9 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Hyundai i20 N Rally1 +4.5
10 Πάντον-Κέναρντ i20 N WRC2 +6.6