O Kάλε κρατά την πρώτη θέση και η Τoyota το 1-2-3!
Τα μισά της δεύτερης μέρας του αφρικανικού αγώνα έχουν συμπληρωθεί και οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν παραμένουν στην κορυφή της γενικής κατάταξης, οδηγώντας με μαεστρία στις εξαιρετικής δυσκολίας Ειδικές Διαδρομές.
Πρωταγωνιστής ωστόσο και σήμερα, δεν είναι ο ταλαντούχος οδηγός του Yaris Rally1. Την παράσταση κλέβουν, τα κλαταρίσματα, οι μηχανικές βλάβες, οι καθυστερήσεις και οι εγκαταλείψεις. Η σημερινή μέρα του αγώνα είναι, καθ’ ομολογία η πιο σκληρή και τα πληρώματα δυσκολεύονται πολύ.
Από τους χθεσινούς πρωτοπόρους οι Τάνακ-Γιαρβέογια σταμάτησαν από μηχανική βλάβη, που ακόμα δεν έχει καθοριστεί, τι ήταν αυτό, που έκανε το i20 Rally1 του Εσθονού να σταματήσει.
Μάλιστα ο Τάνακ φαινόταν, από τους ενδιάμεσους χρόνους, οτι θα έγραφε τον πρώτο χρόνο στη πιο μεγάλη και πιο σκληρή Eιδική Διαδρομή του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι. Ο Εσθονός έπεσε 7ος και συνεχίζει.
Η σημερινή μέρα περιλαμβάνει 3 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές και είναι η μεγαλύτερη μέρα του Ράλι Σαφάρι – συνολικά θα οδηγήσουν 150,88 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Στο πρώτο πέρασμα, μόνο οι οδηγοί της Toyota δεν είχαν ιδιαίτερα προβλήματα, όπως αυτά που αντιμετώπισαν οι αντίπαλοι τους στη Hyundai και στην M-Sport.
O Λάτβαλα στις χθεσινές δηλώσεις του ήταν χαρούμενος και απόλυτα ικανοποιημένος με το ρυθμό, που ακολούθησαν οι οδηγοί του. «Αν οδηγήσουν έξυπνα και στη συνέχεια, δεν θα έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα. Πρέπει στα πατημένα κομμάτια να κινούνται γρήγορα και στα σπαστήρια να σηκώνουν το πόδι από το γκάζι και να οδηγούν με προσοχή» είπε ο Λάτβαλα.
Φαίνεται οτι, μέχρι στιγμής οι οδηγοί της ιαπωνικής ομάδας ακολουθούν κατά γράμμα τον τρόπο οδήγησης, που θέλει ο Λάτβαλα και έχουν βγει από το πρώτο λούπ της ημέρας νικητές, καθώς φιγουράρουν σε θέσεις 1-2-3-5.
Να αναφέρουμε οτι ο Έβανς πήρε πίσω τη δεύτερη θέση από τον Κατσούτα, που χθες, ενώ ήταν 4ος, του δόθηκε ο χρόνος και πέρασε ξανά στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης.
Ο Ουαλός είχε κλατάρισμα, όμως δεν του στοίχισε πολύ σε χρόνο και κράτησε την θέση του στο τέλος του πρώτου σημερινού λουπ.
Να θυμίσουμε οτι ο Κατσούτα χθες, είχε πέσει στη σκόνη του Μπριν, που τον καθυστέρησε και είχε χάσει έτσι θέσεις και χρόνο. Οι αγωνοδίκες έκριναν οτι ο Ιάπωνας είχε δίκιο και του επέστρεψαν ουσιαστικά τη θέση.
Ο Οζιέ, ο οποίος χθες είχε κλατάρισμα και έχασε χρόνο, πέφτοντας στην 6η θέση, σήμερα ανέβηκε μια θέση στη γενική μετά την εγκατάλειψη του Τάνακ, που ήταν 3ος.
Πάντως μετά την χθεσινή εκατόμβη και τα σημερινά προβλήματα οι οδηγοί έχουν θέσει στόχο να τερματίσουν κυρίως τη σημερινή πιο δύσκολη μέρα από όλες χωρίς να πάρουν ρίσκα.
Στην τέταρτη θέση της γενικής, ανάμεσα στα πληρώματα των Yaris, είναι το πλήρωμα του Hyundai i20 των Νεβίλ-Γουίταγκε. Ο Βέλγος ήρθε στο Σαφάρι με την ελπίδα να πάρει τη νίκη, που δεν κατάφερε να κατακτήσει πέρυσι.
Μετά την χθεσινή ταλαιπωρία με τη σκόνη και τα κλαταρίσματα ο Νεβίλ έχει ξεκινήσει επίθεση κερδίζοντας τις 2 από τις 3 σημερινές Ειδικές Διαδρομές του πρωινού σκέλους. Όχι ότι σήμερα δεν είχε προβλήματα. Πρωί, πρωί έσπασε το παρμπρίζ του, όταν κτύπησε σε κλαδιά δένδρου, ενώ είχε και κλατάρισμα, που ευτυχώς για αυτόν δεν τον καθυστέρησε πολύ.
Στην 6η θέση πίσω από τον Οζιέ έχει ανέβει ο Όλιβερ Σόλμπεργκ, που θέλει οπωσδήποτε να τερματίσει και να αποκτήσει, όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εμπειρία από τις αφρικανικές Ειδικές Διαδρομές. Ο νεαρός δήλωσε: «Σε κάποια σημεία είναι σκέτη κόλαση, ενώ σε άλλα γλιστράει ευχάριστα και είναι πολύ διασκεδαστικά. Είναι πολύ δύσκολο ράλι και προσπαθώ να βρω ρυθμό και να πάρω εμπειρίες».
Στο πρώτο loop του Σαββάτου ο Όλιβερ είχε τη στιγμή του, όταν κτύπησε σε μια τεράστια πέτρα στην πρώτη κιόλας Ειδική Διαδρομή και το εμπρός αριστερό ελαστικό έχασε την πίεση του. Το πλήρωμα σταμάτησε μετά τον τερματισμό της ειδικής και επισκεύασε την ανάρτηση από το κλατάρισμα και έτσι έφτασαν «καπελωμένοι» στην επόμενη Ειδική Διαδρομή με αποτέλεσμα να δεχθούν ποινή χρόνου 70 δευτερολέπτων. Συνολικά οι ποινές τους είναι στο 1.40, ωστόσο συνεχίζουν και ελπίζουν να καταφέρουν να τερματίσουν, αρχικά σήμερα και μετά στόχος του είναι η ράμπα του τερματισμού.
Τι έχουν απογίνει τα πληρώματα της Ford M-Sport;
Οι Μπριν-Nαγκλ είναι στην 8η θέση της γενικής και παλεύουν για μια ακόμα καλύτερη θέση στην τελική κατάταξη. Την ίδια ώρα οι Λεμπ-Γκαλμίς μπήκαν ξανά σήμερα το πρωί με βάση κανονισμού «σούπεράλι» και μάλιστα ανοίγουν το δρόμο εκκινώντας πρώτοι. «Πάμε αρκετά γρήγορα και πραγματικά το διασκεδάζουμε» δήλωσε ο Γάλλος. Μάλιστα δεν απέφυγαν μια ζέβρα και την κτύπησαν, ευτυχώς η επαφή ήταν ελαφριά και το άγριο ζώο, όπως και το Puma του Λεμπ δεν έπαθαν τίποτα.
Από την άλλη οι Φορμό-Κορία είχαν κλαταρισμένο ελαστικό και τελικά έσπασε η ανάρτησή τους και εγκατέλειψαν, ενώ το άλλο πλήρωμα της M-Sport, οι Γκρίνσμιθ-Άντερσον τούμπαραν συνέχισαν, αλλα τελικά εγκατέλειψαν και ίσως επανέλθουν αύριο ξανά.
Το φετινό Σαφάρι δεν καλοδέχθηκε τα Puma Rally1 της M-Sport, που αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα, πότε με τη σκόνη και πότε με τα κλαταρίσματα. Το μόνο πλήρωμα, που επιβιώνει είναι αυτό του Ιρλανδού Μπριν και αυτό με πάρα πολλά συμβάντα.
Στην 9η θέση της γενικής, ειναι οι Καγιετάνοβιτς – Σιτσεπάνγιακ με το Skoda Fabia Rally2. Ο Πολωνός, όχι μόνο έχει μια καλή θέση στη γενική, είναι και επικεφαλής της κατηγορίας, που ουσιαστικά τον ενδιαφέρει αυτή του WRC2.
O ελληνικής καταγωγής Ιορδάνης Σερδερίδης με τον Μικλό συνεχίζει τον αγώνα με το Puma Rally1 της M-Sport1.
Μετά το σέρβις ξεκινά το δεύτερο λούπ της ημέρας, που δεν είναι τίποτα άλλο από την επανάληψη των πρωινών ειδικών διαδρομών.
Ο δρόμος είναι μακρύς ακόμα και όλα μπορούν να ανατραπούν.
Αποτελέσματα μετά τις πρώτες 3 Ειδικές Διαδρομές του Σαββάτου 25 Ιουνίου
Πρωινό λούπ.
- Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Toyota 2:05:21.2
2 Έβανς-Μάρτιν Toyota +19.4
3 Κατσούτα-Τζόνστον Toyota +39.9
4 Nεβίλ-Γουάνταγκε Hyundai +47.3
5 Οζιέ-Βεϊγιά Toyota +2:20.3
6 O. Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Hyundai +8:40.5
7 Τάνακ-Γιαρβέογια Hyundai +10:27.8
8 Mπριν-Ναγκλ Ford +13:15.9
9 Kαγιετάνοβιτς-Σιτσεπάνγιακ Skoda +16:54.2
10 Σερδερίδης- Mικλό Ford +17:00.1