Απόλυτοι κυρίαρχοι oι Φινλανδοί με το Toyota Yaris Rally1, ξεδίπλωσαν σε έναν ακόμα πολύ δύσκολο ράλι το ταλέντο τους κι η Toyota την αξιοπιστία της.
Ο Φινλανδός προελαύνει πλέον στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αύξησε τη διαφορά του από τους αντιπάλους του, κερδίζοντας τον πιο δύσκολο αγώνα του πρωταθλήματος το ράλι Σαφάρι.
Ακούνα ματάτα για τον Κάλε, όταν όλοι οι άλλοι αντιμετώπιζαν προβλήματα με τη σκόνη φες-φες, με τα σκληρά κομμάτια και με τη λάσπη, από τη βροχή που έπεσε.
Του Ροβάνπερα δεν «ίδρωσε» το αυτί του, οδήγησε περίφημα χωρίς λάθη, γρήγορα εκεί που έπρεπε και κρατημένα στα δύσκολα σημεία.
Στόχος του ήταν η νίκη και επέδειξε φοβερή ωριμότητα για να την πετύχει.
Πανάξιος νικητής του ράλι Σαφάρι , σοφά καθοδηγούμενος από τον Χάλτουνεν, τέθηκε επικεφαλής την πρώτη μέρα- να θυμίσουμε οτι την πρώτη μέρα εκκινούσε πρώτος καθαρίζοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους- όμως «ακούνα ματάτα» για τον Κάλε. Τέθηκε επικεφαλής και εκεί έμεινε μέχρι τη ράμπα του τερματισμού, με δεύτερους τους επίσης πολύ καλούς Έβανς-Μάρτιν.
Και τι τερματισμός ε;
Φέτος στο Ράλι Σαφάρι έγινε της ….Toyota. Στην ιστορία του WRC το ράλι Σαφάρι ήταν μέρος και της ιστορίας της Toyota, που παραδοσιακά συμμετείχε στον αγώνα της Αφρικής με εξαιρετικά αποτελέσματα. Το σύγχρονο Σαφάρι όμως, ήθελε άλλου είδους αντιμετώπιση, γιατί πλέον δεν είναι ένας μαραθώνιος, αλλά ένα σπριντ μαραθωνίου.
H Toyota παρουσίασε ένα σύνολο ακατανίκητο. Όλα της τα αυτοκίνητα τερμάτισαν και μάλιστα έκαναν το εκπληκτικό 1-2-3-4. Τεράστια επιτυχία για την ιαπωνική ομάδα με μαέστρο τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα.
Όσο για τους αντιπάλους τους.
Τα προβλήματα άρχισαν στο 3ο και τελευταίο σκέλος, πρωί- πρωί, όταν στην πρώτη Ειδική Διαδρομή της ημέρας η περίφημη σκόνη φες-φες έκανε τη ζωή των πληρωμάτων πολύ δύσκολη.
Οι Τάνακ-Γιαρβέογια σταμάτησαν μέσα στα πρώτα χιλιόμετρα της Ειδικής Διαδρομής, όταν από τη σκόνη το i20 Rally1 ακινητοποιήθηκε.
Οι Οζιέ-Βεϊγιά είχαν προβλήματα με τον συμπλέκτη του Yaris Rally1, καθώς η σκόνη ακύρωσε τη λειτουργία του. Η φες -φες όμως, δημιούργησε προβλήματα και στο πλήρωμα του Hyundai των Σόλμπεργκ-Έντμοντσον, όταν η σκόνη μπήκε στον κινητήρα του i20 Rally1, και αναγκάστηκαν να σταματήσουν και να αλλάξουν το φίλτρο αέρα για να συνεχίσουν τον αγώνα. Φυσικά καθυστέρησαν και έχασαν αρκετές θέσεις στη γενική κατάταξη.
Οι οργανωτές, μετά τα παράπονα των ομάδων και των οδηγών, αναγκάστηκαν να κόψουν ένα μέρος της πρώτης Ειδικής Διαδρομής του 3ου σκέλους από την εκκίνησή της, έτσι ώστε τα πληρώματα να μην είχαν πρόβλημα με την φες -φες στο επαναληπτικό πέρασμά της.
Η φες, φες είναι ένα είδους άμμου, τόσο λεπτή, που θυμίζει πούδρα (ταλκ) και αυτή είναι που έχει ταλαιπωρήσει τα αγωνιστικά και τα πληρώματά τους και τις τρείς μέρες του αγώνα.
Ο Tάνακ λοιπόν μετά την ταλαιπωρία στην πρώτη Εδική Διαδρομή, πήρε τη γενναία απόφαση να συνεχίσει το δεύτερο λουπ της σημερινής μέρας χωρίς ρεζέρβα για να είναι όσο πιο ελαφρύς γίνεται, ώστε να κερδίσει βαθμούς στην power stage – την τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα που δίνει επιπλέον βαθμούς στους 5 πρώτους.
Ωστόσο ο Εσθονός δεν έφτασε ποτέ στην τελευταία ειδική και αυτό γιατί έχασε την υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι του και γύρισε στα σέρβις για να εγκαταλείψει οριστικά τον αγώνα.
Ο team- mate του, ο Όλιβερ Σόλμπεργκ είχε και αυτός προβλήματα και έχασε χρόνο από τη σκόνη, που είχε να κάνει με τους υαλοκαθαριστήρες που δε δούλευαν και μάλιστα ζήτησε βοήθεια από τους ανθρώπους του γραφείου Τύπου, που ήταν στην άκρη του δρόμου, να τον βοηθήσουν να τους καθαρίσει. Ο Σόλμπεργκ έπεσε από την 6η θέση γενικής, που ξεκίνησε σήμερα το πρωί στη 10η θέση.
Όσο για τα παιδιά της M-Sport, ο Λεμπ έκανε τα αδύνατα δυνατά να δώσει βαθμούς στην ομάδα. Ο Γάλλος είχε πέσει στη 12η θέση και από εκεί εξαπέλυσε επίθεση.
Στο 2ο σκέλος αυτό του Σαββάτου, κέρδισε Eιδικές Διαδρομές, μάζεψε τις διαφορές και κατάφερε να τερματίσει στη 10η θέση.
Στο 3ο και τελευταίο σκέλος συνέχισε την επίθεσή του εκμεταλλεύτηκε και τις καθυστερήσεις των αντιπάλων του και κατάφερε να τερματίσει στην 8η θέση, πίσω από το Puma Rally1 του Έλληνα Ιορδάνη Σερδερίδη με τον Μικλό.
Οι οδηγοί της Μ-Sport μετά και τις εγκαταλείψεις των οδηγών της Hyundai έκαναν το 6-7-8 στη γενική κατάταξη του Ράλι Σαφάρι, με τους Μπριν-Νέιτζελ στην 6η θέση.
Από την ομάδα της Hyundai διασώθηκαν οι Νεβίλ-Γουάϊνταγκε, που τερμάτισαν ακριβώς πίσω από τα πληρώματα της Toyota.
Ο Νεβίλ σίγουρα ήρθε στην Αφρική με πολλές ελπίδες, ακόμα και για τη νίκη, και σίγουρα η 5η θέση δεν ήταν μέσα στα πλάνα του. Ο Βέλγος ψάχνει ακόμα την πρώτη του νίκη, τη στιγμή, που ο Τάνακ έχει ήδη στεφτεί νικητής στη Σαρδηνία.
Στην Κένυα έκανε ότι μπορούσε μάλιστα κέρδισε την power-stage και πήρε τους πολύτιμους 5 βαθμούς του νικητή (Λεμπ, Οζιέ, Γκρινσμιθ, Φορμο, η ταχύτερη 5άδα), ενώ σίγουρα τα εύσημα ανήκουν στον Κατσούτα που η βελτίωσή του είναι τρομερή.
Λέτε το όνειρο του προέδρου Άκιο Τογιόντα να γίνει πραγματικότητα με τον Ιάπωνα οδηγώντας ιαπωνικό αυτοκίνητο να κατακτήσει τον τίτλο; Γιατί όχι…
.
Το ράλι Σαφάρι τέλειωσε αναδεικνύοντας ένα τεράστιο ταλέντο τον Κάλε Ροβάνπερα.
Ο Φινλανδός απέδειξε οτι είναι οδηγός παντός εδάφους. Μάλιστα δήλωσε: «Το ότι λαμβάνω μέρος σε διαφορετικές μορφές αγώνων, όπως πρόσφατα πήρα μέρος σε αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος ντριφτ, με βοηθάει πολύ να αντιμετωπίζω τις διαφορετικές συνθήκες στις Ειδικές Διαδρομές των ράλι. Στο Σαφάρι, μου ήταν γνώριμο να “ντριφτάρω’ χθες στις λάσπες, όταν οι άλλοι οδηγοί αντιμετώπιζαν κάποια πρόβλημα». Τι να πει κανείς για αυτό το παιδί, για αυτο το τεράστιο ταλέντο;
Το ράλι Σαφάρι δεν ανέδειξε μόνο, το πόσο τεράστιο ταλέντο είναι ο Ροβάνπερα, αλλά και πόσο δυνατή ομάδα είναι η Toyota. Το 1-2-3-4 που κατάφεραν οι οδηγοί της θύμισε το αντίστοιχο αποτέλεσμα του 1993, όταν και πάλι η ομάδα της Toyota, κυριάρχησε στο Σαφάρι.
Τότε νικητής ήταν επίσης ένας τεράστιος φινλανδός οδηγός ο Γιούχα Κάνκουνεν με συνοδηγό τον Γιούχα Πίρονεν.
Aκολούθησαν Μάρκου Άλεν- Ιλκα Κιβιμάκι, Ίαν Ντάνκαν-Ίαν Μανρό και στην τέταρτη θέση είχαν τερματίσει οι Ιβάσε Γιασουχίρο- Σουντίρ Βιναγιάκ. ‘Ολοι τους οδηγούσαν τη θρυλική Toyota Celica Turbo 4WD.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΑΛΙ ΣΑΦΑΡΙ
1 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Toyota 3:40:24.9
2 Έβανς-Μάρτιν Toyota +52.8
3 Κατσούτα-Τζόνστον Toyota +1:42.7
4 Οζιέ-Βέϊγια Toyota +2:10.3
5 Νεβίλ-Γουίταγκε Hyundai +10:40.9
6 Μπριν-ναγκλ M-Sport-Ford +23:27.9
7 Σερδερίδης-Μικλό M-Sport-Ford +30:16.5
8 Λεμπ-Γκαλμίς Μ-Sport-Ford +32:12.6
9 Καγιετάνοβιτς-Σιτσεπάνιακ Skoda +35:37.6
10 O.Σόλμπεργκ-Εντμοντσον Hyundai +37:36.6
Η βαθμολογία μετά το Σαφάρι διαμορφώθηκε ως εξής:
Ροβάνπερα 145
Νεβίλ 80
Τάνακ 62
Κατσούτα 62
Μπριν 60
Έβανς 57
Κατασκευτών
Τοyota 246
Hyundai 184
Ford M-Sport 144
Photo Gallery by Reporter Images