Οι Τάνακ-Γιαρβέογια ξαναπήραν το προβάδισμα του αγώνα μετά την έξοδο του Λάπι.
Ταφόπλακα στις ελπίδες του για μια νίκη στη Σαρδηνία έβαλε ο Εσάπεκα Λάπι που είχε έξοδο στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή της σημερινής ημέρας. Να θυμίσουμε ότι οι Λάπι-Φερμ τέθηκαν επικεφαλής στη γενική κατάταξη του αγώνα την Παρασκευή ευνοούμενοι και από τις δυο τελευταίες ειδικές διαδρομές της ημέρας, που ακυρώθηκαν. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Φινλανδός οδηγεί φέτος πρώτη φορά το Yaris του στο χώμα.
Μετά την εγκατάλειψη του Λάπι οι διώκτες του στην κορυφή Τάνακ-Γιαρβέογια οδηγούν τον αγώνα. Ο Εσθονός μάλιστα ήταν πολύ πιο γρήγορος στους ενδιάμεσους χρόνους της ειδικής πριν ο Λάπι εγκαταλείψει.
«Ένιωσα πραγματικά ότι δεν παίρναμε κανένα ρίσκο στην ειδική. Θα έπρεπε να είχα φρενάρει πιο νωρίς σε αυτή τη στροφή, γιατί υπήρχε μια πέτρα στο έδαφος την οποία και κτυπήσαμε δυνατά και μας έβγαλε έξω από το δρόμο» είπε ο Λάπι για το ατύχημά του «Πιστεύω ότι αν είχα φρενάρει διαφορετικά , τότε το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου δεν θα είχε βρει στην πέτρα και θα είχαμε περάσει χωρίς πρόβλημα».
Από τη σύγκρουση το Yaris καθηλώθηκε και ο τροχός του, βρέθηκε πολύ πιο κάτω από το σημείο της εξόδου. Μάλιστα ο Μίκελσεν που ξεκινούσε πίσω από τον Λάπι είπε για το σημείο σύγκρουσης. «Είχε πολλά συντρίμμια από το Yaris παντού στο δρόμο. Το πίσω αριστερό μέρος (ο αριστερός πίσω τροχός) ήταν εκατό μέτρα μακριά από το υπόλοιπο μέρος του αυτοκινήτου».
Στην ίδια ειδική ο Λουμπέ είχε κλατάρισμα και αναγκάστηκε να αλλάξει το εμπρός δεξί ελαστικό του και να χάσει χρόνο, δίνοντας την ευκαιρία στον Μπρίν και τον Σόρδο να τον περάσουν στη γενική κατάταξη. Αν και το κλαταρισμένο ελαστικό καθυστέρησε του Λουμπέ- Λάντε αυτό δεν στάθηκε αρκετό για τους Φορμό-Κορία να τον περάσουν.
Πιο πίσω οι Ροβάνπερα – Χάντουνεν μάζεψαν τη διαφορά τους από τους Κατσούτα-Τζόνσον, ωστόσο ο Κάλε δεν είναι ευχαριστημένος και ακόμα δεν έχει βρει το ρυθμό του. «Νιώθω ότι δεν μπορώ να οδηγήσω καθόλου το αυτοκίνητο σε αυτούς τους δρόμους», είπε ο Ροβάνπερα « Δεν μπορώ να το κρατήσω στην αγωνιστική γραμμή, προσπαθώ να οδηγήσω γρήγορα στις γραμμές μου και δεν είναι εύκολο».
Ο Νέβιλ πιο πίσω εξαπέλυσε επίθεση για να αναρριχηθεί στη γενική κατάταξη και να κερδίσει όσους περισσότερους βαθμούς μπορεί για τη συνέχεια του πρωταθλήματος όμως:
«Βρήκα σκύλο στη μέση του δρόμου και έπρεπε πραγματικά να μειώσω ταχύτητα για να τον αποφύγω, έτσι έχασα μερικά δευτερόλεπτα εκεί. Αλλά τουλάχιστον έσωσα τον σκύλο», είπε ο Βέλγος γνωστός για την αγάπη που έχει στα ζώα.
Ο Βέλγος ξεκίνησε να κάνει ένα καλό αγώνα το πρωί και πάλεψε να πάρει την 7η θέση από τον Τακαμότο Κατσούτα. Μάλιστα είχε τόσο επικεντρωθεί στην επίθεσή του, που ξεκίνησε τον αγώνα με μία ρεζέρβα αντί για δυο, που είχαν όλοι οι άλλοι, για να εξοικονομήσει βάρος. Όμως όλα αυτά έπαψαν να έχουν σημασία όταν στην 3η ειδική διαδρομή της ημέρας (12Η του αγώνα) τούμπαρε.
Ο Νέβιλ κατάφερε να επαναφέρει το αυτοκίνητο και μάλιστα άφησε τον Φορμό να περάσει χωρίς να του σταθεί εμπόδιο. Δυστυχώς για τον Βέλγο, η ζημιά από το τουμπάρισμα ήταν μεγάλη και αναγκάστηκε μερικά χιλιόμετρα πιό κάτω να εγκαταλείψει την προσπάθειά του.
Οι Μπριν-Νέιτζελ έγραψαν τον ταχύτερο γύρο στη 12η ειδική και άφησαν πίσω τους τον Σόρδο βάζοντας ανάμεσά τους 9,1 δευτερόλεπτα. Ο Σόρδο έφτασε στο τέλος της ειδικής διαδρομής πολύ ανήσυχος. Όταν έφτασε στον τερματισμό πετάχτηκε έξω από το Hyundai του και άρχισε να ελέγχει το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου του, για τυχόν ζημιές.
Ο Ισπανός θα πρέπει να ανησυχεί, όχι τόσο για τον Μπριν, που κρατά τη δεύτερη θέση της γενικής, όσο και για τους Λουμπέ-Λαντέ, που έχουν ροκανίσει τη διαφορά τους από τον Σόρδο και βρίσκονται με το Puma τους, 6.5 δευτερόλεπτα πίσω του.
Όσο ο Σόρδο παλεύει για μια θέση στο πόντιουμ ο teammate του στη Hyundai, ο Οτ Τάνακ δείχνει να έχει πάρει τον απόλυτο έλεγχο μετά μάλιστα και την εγκατάλειψη του Λάπι. Οι Τάνακ-Γιαρβέογια μέχρι στιγμής δεν έχουν αντιμετωπίσει κάποιο σοβαρό πρόβλημα και έτσι διατηρούν το προβάδισμα στη γενική κατάταξη του αγώνα.
Στο τέλος του πρώτου σημερινού λούπ βρήκε τους Τάνακ- Γιαρβέογια να οδηγούν τον αγώνα με το Hyundai τους, ενώ στη μάχη για τις θέσεις στο πόντιουμ οι Μπριν-Νέιτζελ ανέβασαν ακόμα τη διαφορά τους από τους Σόρδο-Καρέρα. Πίσω στην 4η θέση οι Λουμπέ-Λαντέ κυνηγούν με το Puma τους τον Ισπανο για μια θέση στο βάθρο. Ο αγώνας αυτός θα μας κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον μέχρι την τελευταία ειδική του αγώνα.
Η ομάδα της Toyota δεν έχει μέχρι στιγμής πλήρωμα στο πόντιουμ μιας και οι Εβανς, Λάπι είχαν τις στιγμές τους και έπεσαν πίσω ενώ ο Ροβάνπερα, όχι μόνο έχασε πολύτιμο χρόνο όλη τη μέρα χθες καθώς ξεκινούσε πρώτος τις ειδικές και καθάριζε το δρόμο για τους αντιπάλους του, δεν έχει από ότι λέει ο ίδιος βρει καθόλου το ρυθμό που θα του επέτρεπε να οδηγήσει γρήγορα και να μαζέψει τη διαφορά. Οι Ροβάνπερα- Χάντουνεν είναι αυτή τη στιγμή 6η στη γενική κατάταξη 2 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο Τάνακ.
Ακόμα βέβαια είμαστε στα μισά της δεύτερης μέρας του αγώνα και απομένουν μέχρι το τέλος της 4 δύσκολες ειδικές διαδρομές, όπου όλα μπορούν να συμβούν.
Μείνετε συντονισμένοι.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΗ 13η ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
1 #8 O. TÄNAK – M. JÄRVEOJA i20 N Rally1 M RC1 1:53:36.1
2 #42 C. BREEN – P. NAGLE Puma Rally1 M RC1 1:54:07.0 +30.9 +30.9
3 #6 D. SORDO – C. CARRERA i20 N Rally1 M RC1 1:54:17.3 +10.3 +41.2
4 #7 P. LOUBEΤ – V. LANDAIS Puma Rally1 None RC1 1:54:31.3 +14.0 +55.2
5 #16 A. FOURMAUX – A. CORIA Puma Rally1 M RC1 1:54:49.0 +17.7 +1:12.9
6 #69 K. ROVANPERÄ – J. HALTTUNEN GR Yaris Rally1 M RC1 1:55:40.3 +51.3 +2:04.2
7 #18 T. KATSUTA – A. JOHNSTON GR Yaris Rally1 MT RC1 1:55:45.8 +5.5 +2:09.7
8 #44 G. GREENSMITH – J. ANDERSSON Puma Rally1 M RC1 1:57:37.2 +1:51.4 +4:01.1
9 #21 N. GRYAZIN – K. ALEKSANDROV Fabia Evo WRC2DJC RC2 1:58:05.9 +28.7 +4:29.8
10 #28 J. SOLANS – R. SANJUAN C3 WRC2DJC RC2 1:58:33.0 +27.1 +4:56.9