Μετά την εγκατάλειψη του Έβανς ο Τάνακ προηγείται στη Σαρδηνία.
Η σημερινή μέρα του αγώνα αποτελείται από 2 επαναλαμβανόμενες ειδικές για κάθε λουπ-συνολικά 4 σε κάθε λουπ και 8 συνολικά στο σκέλος. Στο πρώτο λουπ των 2 πρώτων επαναλαμβανόμενων ειδικών, που τέλειωσε πριν λίγο, ο Εσθονός οδηγός της Hyundai εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη των Έβανς – Μάρτιν, τέθηκε επικεφαλής.
Οι συνθήκες που επικρατούν στη Σαρδηνία είναι πολύ δύσκολες, σκέτη κόλαση, όπως τις χαρακτήρισαν οι οδηγοί. Η σκόνη των προπορευόμενων οδηγών δεν “κάθεται”, παρά τα 3 λεπτά διαφοράς εκκίνησης μεταξύ των αυτοκινήτων, και κάνει τη ζωή των πληρωμάτων δύσκολη και πολλές φορές επικίνδυνη, αφού δεν βλέπουν καθόλου το δρόμο.
Μάλιστα ο Νέβιλ, που τα είχε πάει περίφημα χθες, κερδίζοντας την πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα είπε: “Δεν υπάρχει καθόλου ορατότητα. Χάσαμε περίπου 10-15 δευτερόλεπτα στη σκόνη, και αυτό γιατί έπρεπε σχεδόν να σταματήσω τελείως. Το ξέραμε από πριν, το είχαμε αναφέρει και στη FIA, και στους οργανωτές.
Κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων είχαμε πρόβλημα με τη σκόνη, παρότι ξεκινούσαμε με 3 ακόμα και 4 λεπτά διαφορά από το προπορευόμενο πλήρωμα. Μερικές φορές κανένας, μα κανένας δεν μας ακούει. Είναι προφανές ότι η τηλεοπτική κάλυψη τα θέλει όλα να είναι χρονικά πολύ σφιχτά. Κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια και είναι κρίμα για τους οδηγούς, που πραγματικά κινδυνεύουν”.
Οι Νέβιλ-Γουάινταγκε ξεκίνησαν με τις καλύτερες προοπτικές για τον αγώνα. Είχαν κερδίσει την πρώτη ειδική το βράδυ της Πέμπτης και σίγουρα δεν εκκινούσαν πρώτοι τις ειδικές της σημερινής ημέρας. Το καθάρισμα του δρόμου ήταν υπόθεση των Ροβάνπερα-Χάλτουνεν, μιας και ήταν πρώτοι στη γενική βαθμολογία του πρωταθλήματος. Το πρόβλημα όμως που προέκυψε αφορούσε τους πάντες πλην του Ροβάνπερα και ήταν η σκόνη των προπορευόμενων οδηγών, που εμπόδιζε την ορατότητα και έκανε τη ζωή των πληρωμάτων δύσκολη.
Μάλιστα όλοι οι οδηγοί, από τον Νέβιλ μέχρι τον Κατσούτα ζητούν, αντί για τρία λεπτά να ξεκινούν στα τέσσερα, όπως έκαναν και στην Πορτογαλία, που αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα με την ορατότητα, από τη σκόνη των προπορευόμενων. Επί του παρόντος, το αυτί της FIA και των Ιταλών οργανωτών δεν ιδρώνει και οι οδηγοί αναγκάζονται να ρισκάρουν όπως είπαν, “οδηγώντας μέσα από ένα χωμάτινο τοίχο”.
Παρ’όλη τη σκόνη και την ταλαιπωρία οι Έβανς-Μάρτιν βρήκαν τον τρόπο να κάνουν γρήγορους χρόνους και να φέρουν το Yaris τους, στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης του αγώνα. Στη συνέχεια, όμως είχαν τη στιγμή τους, όταν στην τρίτη ειδική διαδρομή κτύπησαν σε βράχο και κατέστρεψαν όλο το εμπρός μέρος του Yaris.
Το προστατευτικό του κάρτερ διαλύθηκε και η θερμοκρασία νερού του Yaris αυξήθηκε επικίνδυνα. Μάλιστα στην απλή διαδρομή το σπασμένο κάρτερ δεν άφησε τον οδηγό της Toyota να συνεχίσει και εγκατέλειψε στο δημόσιο δρόμο.
Έτσι ο Τάνακ με το Hyundai του, ανέλαβε το προβάδισμα του Ράλι Ιταλίας, ολοκληρώνοντας το πρώτο λούπ με διαφορά 3,7 δευτερόλεπτα μπροστά από το πλήρωμα της Toyota, Λάπι- Φερμ. Μάλιστα ο Εσθονός ανέβασε την αρχική του, διαφορά από τον Λάπι από 0.9, που ήταν μετά την εγκατάλειψη του Έβανς.
Ωστόσο ο Τάνακ είχε και αυτός τη στιγμή του. Σε ένα από τα χαρακτηριστικά άλματα του ιταλικού αγώνα προσγείωσε άτσαλα το αυτοκίνητό του, ευτυχώς για αυτόν δεν έπαθε κάποια ζημιά, που θα τον έστελνε νωρίς πίσω στο σέρβις.
“Μπήκα στο άλμα με πολλά χιλιόμετρα, δεν είχα υπολογίσει ότι ήταν τόσο μεγάλο και προσγειώθηκα με τη μύτη του αυτοκινήτου, ευτυχώς χωρίς πρόβλημα. Ήταν όμως ένα πολύ μεγάλο άλμα” περιέγραψε τη στιγμή του ο Εσθονός.
Από την άλλη οι Λάπι-Φερμ δεν ανέφεραν κάποιο πρόβλημα, απλά δεν κινήθηκαν σε τόσο γρήγορο ρυθμό και έχασαν χρόνο. “Όλα καλά. Οι άλλοι ήταν καλύτεροι!» είπε λακωνικά ο Λαπι.
Οι Λουμπέ Λαντέ ήταν τρίτοι για άλλη μια φορά, μπροστά από τον teamate τους στη Ford Γκρεγκ Μπριν. Οι Μπριν-Νέιτζελ καθυστέρησαν όταν έχασαν μια στροφή, βούτηξαν δεξιά για να αποφύγουν την αχυρόμπαλα, που οριοθετούσε ένα εσάκι, το έσωσαν μεν, αλλα ήταν 10 δευτερόλεπτα πιο αργοί.
Στην πέμπτη θέση είναι, οι Σόρδο- Καρέρα με το Hyundai τους και πιο πίσω στην 6η θέση το πλήρωμα της M-Sport τους, Φορμό- Κορία.
Οι Κατσούτα-Τζόνσον είναι στην 7η θέση, στην 6η ακολουθούν οι teamate τους στην Toyota Ροβάνπερα- Χάντουνεν.
Μάλιστα οι επικεφαλής του πρωταθλήματος Ροβάνπερα- Χάντουνεν είχαν και αυτοί τη στιγμή τους, όταν το Yaris γλίστρησε σε ένα εσάκι, βγήκε από το δρόμο, πέρασε ανάμεσα στα δένδρα, χωρίς ευτυχώς να κτυπήσει πουθενά, με μοναδική απώλεια την πίσω αεροτομή του. Παρόλα αυτά ο Κάλε δήλωσε, ότι όλη τη μέρα οδηγεί πολύ προσεκτικά.
«Φοβάμαι λίγο ότι είμαι πολύ προσεκτικός», είπε ο Ροβάνπερα: «Προσπάθησα να αποφύγω όλα τα κλαταρίσματα, αλλά και τα νεροφαγώματα στο δρόμο. Μερικά σημεία είναι πολύ σκληρά. Ας δούμε αν αυτή (να οδηγεί συντηρητικά) είναι η σωστή τακτική ή όχι». Να θυμίσουμε, πως ο Κάλε ξεκινά πρώτος και σκουπίζει την αγωνιστική γραμμή για αυτούς, που τον ακολουθούν, χάνοντας χρόνο.
Στην 9η θέση είναι οι Μίκελσεν- Έρικσεν με το Skoda τους – πρώτοι στην κατηγορία WRC2, ενώ τη δεκάδα κλείνει ο Νέβιλ με το Hyundai του.