Ο οδηγός της Hyundai πήρε τα ηνία το τέλος του πρώτου σκέλους, αλλά όλο το δράμα παίχτηκε στην 5η Ειδική Διαδρομή του αγώνα.
Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Τάνακ ήταν πρώτος και τον ακολουθούσαν οι Μπριν και Λάπι.
Όμως στην πρώτη Ειδική Διαδρομή του δεύτερου μισού του σκέλους της Παρασκευής 10 Φεβρουαρίου όλα άλλαξαν.
Ο Τάνακ καθυστέρησε και ήταν 9.8 δευτερόλεπτα αργότερος από τον ταχύτερο της Ειδικής Διαδρομής Κρεγκ Μπριν.
Έτσι ο Ιρλανδός οδηγός πέρασε μπροστά στη γενική κατάταξη 7.7 δευτερολέπτων.
Ωστόσο στην ίδια Ειδική Διαδρομή ο Λάπι δεν κατάφερε να επωφεληθεί και να περάσει και αυτός τον Τάνακ γιατί είχε και ο ίδιος γράψει αργό χρόνο. Οπότε ο Τάνακ έχασε μόνο μια θέση στη γενική κατάταξη. Μάλιστα ο Εσθονός αντεπιτέθηκε και κατάφερε στο τέλος της ημέρας να μαζέψει τη διαφορά του από τον Μπριν στα 2.6 δευτερόλεπτα. Παρόλα αυτά ο Τάνακ δήλωσε:
«Με αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατο να επιτεθείς και να οδηγήσεις στο όριο. Μετά από 4 χιλιόμετρα τα ελαστικά είχαν φθαρεί. Απλά προσπαθούμε να φτάσουμε στο τέλος της Ειδικής Διαδρομή», ενώ ο Μπριν ήταν τόσο ευχαριστημένος έχοντας ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά.
Ο Λάπι που βρίσκεται τρίτος πίσω από τον Τάνακ σχολίασε.
«Είχε τεράστια διαφορά το δεύτερο πέρασμα από το πρώτο, το πρωϊνό στην Ειδική Διαδρομή» είπε ο Λάπι. «Αλλά αυτή είναι η Σουηδία. Οι αυλακώσεις στο δρόμο είναι πολύ βαθιές, αλλά δεν κάναμε λάθη οπότε όλα πήγαν καλώς»
Τι να πει και ο Ροβάνπερα, που ανοίγει το δρόμο στο αφράτο χιόνι και χάνει διαρκώς χρόνο και θέσεις. Έτσι ο παγκόσμιος πρωταθλητής της περασμένης χρονιάς μετά και την 5η ειδική ήταν 5ος πίσω κι από τον Έβανς, ο οποίος είχε και μια μικροέξοδο..
Στην 5η Ειδική Διαδρομή είχαμε και την πρώτη απώλεια. Ο Τακαμότο Κατσούτα είχε τη στιγμή του, όταν σε μια γρήγορη αριστερή στροφή κτύπησε με το πίσω δεξί μέρος του αυτοκινήτου του, σε ένα “snowbank” και έχασε τον έλεγχο του Yaris Rally1. Το αυτοκίνητο τούμπαρε και ξαναστάθηκε στις ρόδες του. Ο Ιάπωνας οδηγός το έφερε στο τέλος της Eιδικής Διαδρομής τσεκάρισε τις ζημιές και συνέχισε τον αγώνα.
Οι επιδιορθώσεις, που έκανε το πλήρωμα δεν ήταν αρκετές, για να φτιαχτεί το αυτοκίνητο και ο Κατσούτα παρκάρισε το Yaris Rally1, στην άκρη του δρόμου, λίγο πριν την εκκίνηση της 6ης Eιδικής Διαδρομής. Ίσως η φόρα που είχε από την 4η Ειδική Διαδρομή, την οποία και κέρδισε να ήταν η «αιτία»
Ο Κατσούτα μετά το συμβάν δήλωσε
«Βασικά, πριν από αυτή τη στροφή υπήρχε πολύ χιόνι και μερικές πολύ βαθιές αυλακώσεις.
Φρέναρα λίγο, αλλά το αυτοκίνητο δεν σταμάτησε, λόγω των πολύ βαθιών αυλακώσεων, που είναι σαν ράγες. Μετά με κάποιο τρόπο έχασα τη γραμμή, λόγω υπερβολικής ταχύτητας. Προσπάθησα να το φέρω έτσι ώστε να κάνω μια μεγάλη, ανοικτή στροφή για να χρησιμοποιήσω το “snowbank”, αλλά προφανώς μπήκα πάρα πολύ γρήγορα.»
Ο Κατσούτα εξήγησε στη συνέχεια ότι, παραδόξως, η ζημιά στο αυτοκίνητο έγινε στην απλή διαδρομή κάτι που τον οδήγησε στην εγκατάλειψή.
«Το διορθώσαμε στην απλή διαδρομή και ήταν αρκετά εντάξει, αλλά προφανώς είχαμε πολλές ζημιές και με κάποιο τρόπο είχαμε και άλλη μια ζημιά στην απλή, επειδή πολλά, από τα μέρη του αυτοκινήτου που χάσαμε, είναι κατά μήκος των ψυγείων. Τελικά είχαμε άλλη μια ζημιά στην πλευρά του κινητήρα και αναγκαστικά σταματήσαμε».
Ο Ιάπωνας, που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν 5ος στη γενική και με μια πρωτιά στην 4η Ειδική Διαδρομή θα περιμένει, από την ομάδα του να εξετάσει το αυτοκίνητο στο σέρβις για να δει, αν θα μπορέσει να ξαναμπεί στον αγώνα.
Πολύ πίσω στην 7η θέση της γενικής κατάταξης είναι ο Τιερί Νεβίλ, που ακόμα ψάχνει να βρει το σωστό ρυθμό.
Μάλιστα στην 5η ειδική διαδρομή και αυτός είχε τη στιγμή του.
«Είναι ο χειρότερος αγώνας από κάθε άλλη χρονιά» είπε ο Νεβίλ μετά το δεύτερο πέρασμα. Το μόνο που κάνω είναι να επιβιώνω. Τα λούκια είναι πολύ βαθιά. Χρειάζεται πολύ σωματική προσπάθεια».
Στην 8η θέση της γενικής κατάταξης είναι ο Λουμπέ. Ο Κορσικανός που οδηγεί με ψυχραιμία έγραψε ένα ωραιότατο δεύτερο χρόνο, στην 5η Ειδικη Διαδρομή και προσπαθεί να φέρει το αυτοκίνητο χωρίς πρόβλημα πίσω στην ομάδα του.
Την δεκάδα έκλεισαν οι συνήθεις ύποπτοι οδηγοί της WRC2. Ο Σόλμπεργκ οδηγεί την κατηγορία με το Fabia, ενώ ακολουθούν οι, Χούτουνεν και Βεϊμπί με Fabia και VW αντίστοιχα.
Ο αυριανός του 2ου σκέλους, του Σαββάτου 11 Φεβρουαρίου, περιλαμβάνει τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές και το απογευματινό σπριντ στην Ούμεα. Το πρώτο αυτοκίνητο εκκινεί την πρώτη Ειδική Διαδρομή στις 9.05 ώρα Ελλάδας και τα πληρώματα θα οδηγήσουν συνολικά 126,22 παγωμένα αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Ο αγώνας έχει πολύ χρόνο ακόμα και αναμένονται σκληρές μάχες στο λευκό τοπίο της Σουηδίας
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1ου ΣΚΕΛΟΥΣ
1 Μπριν-Φούλτον i20 N Rally1 57:05.5
2 Τάνακ-Γιαρβέογια Puma Rally1 +2.6
3 Λάπι-Φερμ i20 N Rally1 +8.6 +11.2
4 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +15.3 +26.5
5 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 +4.6 +31.1
6 Νεβίλ-Γουαίταγκε i20 N Rally1 +5.7 +36.8
7 Λουμπέ-Γκιλσούλ Puma Rally1 +39.4 +1.16.2
8 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Fabia WRC2 +1.40.6 +2.56.8
9 Χούτουνεν-Λινακέτο Fabia WRC2 +35.1 +3.31.9
10 Βεϊμπί-Έρικσεν VW Polo WRC2 +1.9 +3.33.8